hallo,
Ik ben benieuwd naar wat er precies op een foto (flitscamera rood licht/snelheid) moet staan.
Ik heb begrepen dat het verkeerslicht zichtbaar moet zijn, maar als je geen kleur kan onderscheiden wordt er dan altijd vanuit gegaan dat de camera het bij het juiste eind heeft?
Nanda
rood licht foto
Moderator: Moderatorteam
- rai
- Geslacht:
Re: rood licht foto
Kun je deze even nader uitleggen ???Nanda schreef:Ik heb begrepen dat het verkeerslicht zichtbaar moet zijn, maar als je geen kleur kan onderscheiden wordt er dan altijd vanuit gegaan dat de camera het bij het juiste eind heeft?
Al is die foto in de slechtste zwart-wit, als je ziet dat de bovenste brandt weet iedereen dat je het over de rode kleur hebt???
Misschien dat jij een andere gedachte van een foto hebt ???
-
Nanda TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor je verhelderende antwoord
, misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn vraagstelling. Ik heb de foto opgevraagd en je ziet dus helemaal niets branden. Er is geen verschil tussen bovenste, middelste en onderste licht. Vandaar mijn vraag...
Eigenlijk vraag ik me dus af of de foto dan goed bewijs is van de roodlicht registratie.
Nanda
Eigenlijk vraag ik me dus af of de foto dan goed bewijs is van de roodlicht registratie.
Nanda
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
Alleen al het feit dat-ie flitst betekend m.i. dat je de lus over bent. Deze lus gaat pas in werking als de roodfase is begonnen. Óf de foto is van het moment dat geel overging naar rood, (niet waarschijnlijk) óf de lichtinval is dusdanig (zon etc) dat het verschil niet zichtbaar is.
Natuurlijk zou een kapotte lamp mogelijk zijn, maar dan had je de geelfase moeten zien. (tenzij je echt vele seconden ná het geel pas bent komen aanrijden, en dus gedacht zou kunnen hebben dat de lichten buiten werking waren, maar de meeste lichten zijn dubbel uitgevoerd, dus dat excuus.....)
j.l.
Natuurlijk zou een kapotte lamp mogelijk zijn, maar dan had je de geelfase moeten zien. (tenzij je echt vele seconden ná het geel pas bent komen aanrijden, en dus gedacht zou kunnen hebben dat de lichten buiten werking waren, maar de meeste lichten zijn dubbel uitgevoerd, dus dat excuus.....)
j.l.
-
Nanda TS
- Infopolitie Gast
Kan het ook zo zijn dat het verkeerslicht het niet deed? Of zal de camera dan automatisch niet flitsen? Het vreemde van de foto is namelijk dat de snelheid ook is gemeten en deze is op het moment van registratie 35 km per uur op een redelijk groot kruispunt en ik word niet belemmerd door ander verkeer. Je zou dan zeggen dat je een dot gas geeft om het oranje licht nog te halen... Je mag hier 50km per uur rijden en ik weet dat de camera hier staat.
Dit zijn allemaal geen excuses voor de overtreding en de boete is al betaald, maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat ik op dit punt een dergelijke overtreding zou begaan.
Weet iemand of je kan opvragen wanneer er verkeerslichten buiten gebruik zijn geweest?
Alvast bedankt!
Nanda
Dit zijn allemaal geen excuses voor de overtreding en de boete is al betaald, maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat ik op dit punt een dergelijke overtreding zou begaan.
Weet iemand of je kan opvragen wanneer er verkeerslichten buiten gebruik zijn geweest?
Alvast bedankt!
Nanda