Uitlaten hoezit dat nou?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

vanwege de opmerking dat de uitlaat niet buiten de carroserie mag steken.

Welke overtreding heb je dan?
maus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door maus »

hmmmm

zoals al eerder gezegd in topic van gstylde wagen in verkeersubforum...

rdw en politie volgen ieders hun eigen regel, wat dus voor de automobilist in het 'doolhof" van regels (en vaak niet te vinden voor een buitenstaander) een zwaar punt van verwarring is..

apk vraagt idd gasdicht, goede degelijke montage.. politie vraagt geen overtollig lawaai

nu de mensen die hun wagen verbouwen bouwen hun wagen naar apk eisen en niet naar die van de politie..

zoals ik hier op forum zie komt deze vraag vaak voor en zal een knelpunt blijven tot er (als het er ooit komt) een wetswijziging is

ik ben wel van mening (en ik denk dat het ook de mening is van poltie) dat als regels samengevoegd worden tot 1 goede regel dat het er een stuk makkelijker op word
maus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door maus »

funkyduck schreef:vanwege de opmerking dat de uitlaat niet buiten de carroserie mag steken.

Welke overtreding heb je dan?
ook een knelpunt van discussie lijkt mij :roll:

aangezien bv van een golf 2 1.8 (bouwjaar 1989 tot 1991) de standaard uitlaat al buiten de carroserie komt.. (+- 3cm)

ook bij nieuwe type civic Type R steekt het buiten de bumper van de wagen (+- 1 cm)

dit zijn standaard wagens zonder enige aanpassingen aan het uitlaatssyteem waar ik het over heb
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

maus schreef:nu de mensen die hun wagen verbouwen bouwen hun wagen naar apk eisen en niet naar die van de politie..

zoals ik hier op forum zie komt deze vraag vaak voor en zal een knelpunt blijven tot er (als het er ooit komt) een wetswijziging is

ik ben wel van mening (en ik denk dat het ook de mening is van poltie) dat als regels samengevoegd worden tot 1 goede regel dat het er een stuk makkelijker op word
ai, het zijn niet de regels van de poliotie, het is het VR. Je auto moet dus zowel voldoen aan uitstoot (APK) als gasdicht zijn (APK) als max geluidsniveau (Politie). Jammer dat je dus zelf al zegt dat tuners de auot in orde houden voor de APK (Logisch, want daar kom je nooit en te never "onderuit") en niet voor de politie (waar altijd een kansje bestaat dat je er tussendoor glipt)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten