Speurhonden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Marcell TS
Infopolitie Gast

Speurhonden

Ongelezen bericht door Marcell »

Ik lees veel over de speurhonden bij de politie etc maar ik zie nergens hoe iemand nou zoiets wordt.. wat van opleiding heeft die gevolgd om met politiehonden te werken.. hoe kom je zo ver?

Gegroet
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Neem hier eens een kijkje.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dankje!!
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

surveillancehonden zijn geen speurhonden.
sentinel1984 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sentinel1984 »

je moet wel weten wat je wilt. Een speurhond is totaal anders dan een surveillancehond. Beide kan je ook zonder de politie trainen en doen met je eigen hond (mits geschikt natuurlijk). Ik ga bijvoorbeeld speuren met mijn hond.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

In het kort,

Hoofdagent, dat wil zeggen de nodige jaren straatervaring. Een huis met tuin ivm. een buitenkennel, uw diensthond zit nml 24 p/d bij u en wordt liever niet binnen gehouden, uw diensthond moet het werk nml als spelen zien. Nu wil het dikwijls zo zijn dat een speurhondengeleider meestal een tweetal honden heeft, dus hou er rekening mee dat de gemiddelde achtertuin vandaag de dag dus uw tuin niet meer is :wink:

Affiniteit met hondendressuur is geen must maar zeker wel een pre.

gr, mashi
sentinel1984 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sentinel1984 »

wat ik ook heb begrepen is dat een een agent met speurhond een volledige taak is, terwijl een agent met surveillance hond soms niet volledig is ( in sommige regio's).

Ik weet niet de exacte wijze van het houden van politie honden bij de agent thuis). Bij mij in de buurt heeft een agent van de hondenbrigade zijn hond in huis gehouden.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de antwoorden!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Een hond in huis houden kan, alleen verdient het niet de voorkeur, waarom zou je zeggen, heel simpel.

Als je een hond in huis houdt ga je ermee aan de gang, het gezin speelt met de hond, die gaat dit leuk vinden en de mogelijkheid bestaat dat de hond zo het "werk" minder interessant gaat vinden en dus niet meer op en top functioneert.

Een diensthond moet zijn werk als spelen blijven zien en buiten het werk is het afgezien van het poep en plas-rondje rust.

Er zijn genoeg geleiders die de diensthond in huis houden en naar volle tevredenheid functioneren. Er zit alleen een risico (zoals eerder vermeld) a/h binnenhouden van de hond. Komt nog eens bij dat je om de zoveel tijd een hercertificering voor je kiezen krijgt en de hond dus samen met jouw opnieuw een examen aflegt, daar moeten jullie natuurlijk wel voor slagen :wink:

gr, mashi
Gesloten