Hindernisbaan 3.20 minuut - Sporttest.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

DaV schreef:
Ik loop op dit moment 850 meter in 4 minuten,en dan loop ik "normaal" hard.
Niet echt snel... ik denk dat je nog hard moet trainen wil je het halen.
Wat is snel? De eis voor de coopertest is geloof ik 2400 meter in 12 minuten. Dus als hij die test met dezelfde snelheid zou lopen, zou hij het halen...
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Welke eis, voor welke test?

5 min/km voor een man op 2400m :roll: ? Lijkt me sterk.
Louis/8916 TS
Infopolitie Gast

filmpje sport test.

Ongelezen bericht door Louis/8916 »

http://www.politie-werving.nl/sollicite ... ysiek.php3

Op deze site staat alles beschreven over de Fysiek-motorisch onderzoek, de dag indeling en een filmpje van de sport test. : :oops: :lol:

:shock: veel succes. :P
etienne TS
Infopolitie Gast

DaV schreef:Welke eis, voor welke test?

Nog nooit van de Coopertest gehoord?? Dit is een erkende, officiële test. Wordt ook bij Defensie gebruikt. De eis is dat je 2400 meter in 12 minuten aflegt.

Nu het rekensommetje....
TS loopt 850 meter in 4 minuten. Dan loopt hij 2400 meter in 11 min en 29 seconden. Daarmee zou hij de Coopertest halen. Een test dat gebruikt wordt om de fitheid van een persoon te meten.
Dan zeg ik dat "niet snel" niet helemaal op zijn plaats is.

En als je 2400 meter in 12 minuten loopt, dan ren je zo'n 12 km per uur. Wat is daar zo sterk aan???
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

etienne schreef: Nog nooit van de Coopertest gehoord?? Dit is een erkende, officiële test. Wordt ook bij Defensie gebruikt. De eis is dat je 2400 meter in 12 minuten aflegt
Net even opgezocht en je hebt inderdaad gelijk, dat is de norm bij defensie.
Ik sta er versteld van, mijn neefje van 9 zit op atletiek en hij loopt nog verder.
Maar goed het gaat natuurlijk niet alleen om het uithoudingsvermogen.
Nu het rekensommetje....
TS loopt 850 meter in 4 minuten. Dan loopt hij 2400 meter in 11 min en 29 seconden. Daarmee zou hij de Coopertest halen. Een test dat gebruikt wordt om de fitheid van een persoon te meten.
Waaruit trek jij de conclusie dat de TS dezelfde min/km loopt op de 2400m ?
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

etienne schreef:
DaV schreef:Welke eis, voor welke test?

Nog nooit van de Coopertest gehoord?? Dit is een erkende, officiële test. Wordt ook bij Defensie gebruikt. De eis is dat je 2400 meter in 12 minuten aflegt.

Nu het rekensommetje....

En als je 2400 meter in 12 minuten loopt, dan ren je zo'n 12 km per uur. Wat is daar zo sterk aan???
Dat is wel zo, maar 850 meter is een kortere afstand, dus makkelijker vol te houden dan 2400 meter. ;)
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Denk eraan dat je de hindernisbaan ook nauwkeurig uitvoert. Als een bal van de mat rolt, moet je weer terug. Ik werd teruggeroepen omdat de kast met matten niet goed op de lijn stond. Was nog op tijd gelukkig.

Succes!

Han van Tongeren
Louis/8916 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Louis/8916 »

Klopt, ik tilde de pop op aan het hoofd toen moest ik deze terug leggen en opnieuw doen.
tomba TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door tomba »

Hai coderood,

Veel succes bij de sporttest! Je kunt niet meer doen dan jezelf helemaal geven, bedenk wel dat het feit dat je een positief korpsgesprek heb gehad niet betekent dat korps Haaglanden je al heeft aangenomen. Natuurlijk is het gesprek goed voor je verlopen anders had Haaglanden je niet naar de selectiedagen gestuurd, er zijn echter nog wel wat stappen te gaan.

Veel succes en hou ons op de hoogte
coderood TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door coderood »

Dat zal ik zeker doen,als dit goed verloopt verloopt het referenten-antecendenten en medisch onderzoek ook goed hoor dat weet ik 100 % zeker.

Een veelgehoorde opmerking is de eerste 2-3 rondjes niet TE hard te gaan maar gewoon op stevig tempo,de laatste 2 alles er uithalen wat er inzit,en natuurlijk geconcentreerd blijven,ik heb een gevoel dat het me gewoon gaat lukken.Zo niet,erg erg jammer van de droombaan,maar,de wereld vergaat niet.

Bedankt voor alle reacties...jullie lezen me zaterdag weer.
Kirs
Toplid
Geslacht:
Leeftijd: 46

Ongelezen bericht door Kirs »

Uiteindelijk vond ik trouwens die fysiek motorische testen vervelender en lastiger dan die hindernisbaan...maar op die testen kun je toch niet op 'zakken'...
Wat niet uit je hart komt, zal een ander hart niet raken
etienne TS
Infopolitie Gast

DaV schreef: Waaruit trek jij de conclusie dat de TS dezelfde min/km loopt op de 2400m ?
Nergens:
Dus als hij die test met dezelfde snelheid zou lopen, zou hij het halen...
:wink: 8)
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Gewoon keihard er tegen aan gaan, alles er uit halen.

Ik kijk alleen nog op tegen het rollenspel, vraag me af wat voor soort casus je krijgt.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Even over die hindernisbaan.....ja ok je moet een beetje inhouden de eerste en tweede rondes, hoor je vaak. Ben ik het niet helemaal mee eens. Je gaat toch wel 'stuk'na twee ronden, dan is het niet verkeerd om alvast tijd gewonnen te hebben. Die derde ronde kom je op karakter (als je dat hebt) toch wel door, je heb in de eerste ronden al een marge ingebouwd. Niet 200% beginnen, ok. Maar ook niet op 75%. Gewoon gaan en niet ouwehoeren.
Wie rent, bekent!
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Briges schreef:Gewoon keihard er tegen aan gaan, alles er uit halen.

Ik kijk alleen nog op tegen het rollenspel, vraag me af wat voor soort casus je krijgt.
Rollenspel vond ik juist het mooiste van alles.
Ik was floormanager op een vliegveld en er was een lastige vrouw.
Was erg leuk.

Han van Tongeren
Gesloten