oog

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gert TS
Infopolitie Gast

oog

Ongelezen bericht door Gert »

Hallo,

Ik heb 2 vragen.

Is er een kans dat op termijn(2 jaar) de ogensterkte eis om bij de politie te kunnen zal verzwakken? Dat je dus ook met minder goede ogen bij de politie kunt?

Is er een mogelijkheid om alsnog bij de politie te kunnen op het moment dat je niet aan de ogentest van tegenwoordig voldoet?

Ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.

Bedankt.

Opmerking van moderator gvdbor

onderwerp vertaald naar Nederlands, voertaal op het forum
tomba TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door tomba »

Hallo Gert,

Of op termijn de maatstaf anders wordt is natuurlijk niet te zeggen. Ik heb zelf een oogmeting laten doen en kwam ook niet aan de gewenste sterkte. Ik heb toen bij vision clinics (http://www.visionclinics.nl) een onderzoek laten doen om te kijken of ik de sterkte kon opkrikken. Inmiddels is er bij mij een lens geimplanteerd waardoor ik aan gestelde eisen voldoe. Ik heb de correctie natuurlijk pas laten doen toen ik van het korps te horen kreeg dat alleen de medische keuring nog noodzakelijk was voor aanstelling. Het kost tenslotte toch een eurootje of 2500 !

In mijn geval kon er niet gelaserd worden (te grote afwijking) misschien is dit voor jou wel een optie.

Veel succes
Gert TS
Infopolitie Gast

Bedankt voor het andwoord.

Wat ik begrijp is dat er geen enkele mogelijkheid is om met volgens de richtlijnen te slechte ogen nog bij de politie te komen?

Ik begrijp dat het natuurlijk wel met laseren of een operatie opgekrikt kan worden maar dat kan schade voor het oog opleveren en is ook heel duur.

Mijn oogsterkte zit echter maar net onder de richtlijnen, is het dan al verspilde moeite om te proberen te solliciteren?....

Bedankt
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Kijk eens in het berichten archief. Over dit onderwerp is al heel veel geschreven.
tomba TS
Infopolitie Gast

De eisen voor je ogen zijn bij mij weten echt een harde criteria. Ik denk dat het weinig zin heeft om te solliciteren wanneer je niet bereidt bent je oog te laten behandelen. Als je echt voor de politie wilt gaan kun je toch een vooronderzoek laten doen of je voor een correctie in aanmerking komt?

Op verschillende websites kun je lezen dat het risico op (ernstige) complicaties zeer gering is, zeker bij een implantaat. Wist je trouwens dat het dragen van een bril of lenzen ook zeker niet zonder risico is?

Succes,

Tomba
Marcel
Nieuw lid
Surveillant
Geslacht:

Ongelezen bericht door Marcel »

Hoi Gert,

Ik heb in beide ogen ook bij visionclinics een lens laten implanteren en kon na medische keuring met de opleiding starten.

Ben blij dat ik nu van mijn contactlenzen af ben, is veel makkelijker zo en de consequenties voor een lensimpantatie zijn er naar mijn idee niet (is net zoals bij een staar operatie, dan kan ook een lens vervangen worden)

Groeten
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:

tomba schreef:Wist je trouwens dat het dragen van een bril of lenzen ook zeker niet zonder risico is?
Wat is het risico bij een bril dan?
tomba TS
Infopolitie Gast

Hai Flik,

komt ie:

1. Bril

A. Risico's:
- Beschadiging, verwonding, perforatie door trauma
- Kwetsbaarheid bij verlies

B. Neveneffecten
- Verkleining of vergroting van het beeld afhankelijk van de sterkte
- Beperking van het gezichtsveld
- Wisseling van contrast en beeldscherpte afhankelijk van kwaliteit en reinheid van het glas

2. Contactlenzen

A. Risico's
- Infectie (risico 0,29% - 0,98% per jaar, ernstiger bij extended wear contactlenzen)
- Op lange termijn verdunning en vertroebeling van het hoornvlies steunweefsel
- Beschadiging van het hoornvlies
- Allergie
- Kwetsbaarheid en functievermindering bij verlies

B. Neveneffecten
- Afname van contrast en beeldscherpte afhankelijk van kwaliteit en reinheid van de lens en traanvocht
- Halo's en glare bij nachtzicht ten gevolge van verplaatsen van de contactlens en vergroting van de pupil
Roland Kegreisz TS
Infopolitie Gast

Ik zoek kontakt met de wijkagent van Rotterdam West.

Ongelezen bericht door Roland Kegreisz »

Ik ben al heel erg lang op zoek naar de wijkagent van Rotterdam West, de heer (VERWIJDERD door thijeleo).

Ik zou graag willen dat hij kontakt met mij opneemt. Mijn emailadres is kegreiszAThetnetDOTnl, telefoon (VERWIJDERD door thijeleo), adres (VERWIJDERD door thijeleo)

Opmerking van moderator thijeleo

@Roland:

1) Om zaken gescheiden te houden is het handig om bij een nieuwe vraag ook een nieuw topic te starten.

2) De privacy van de agenten in Nederland staat ook in het forum hoog in het vaandel. Vandaar dat ik de naam van de wijkagent heb verwijderd. Mocht je met deze wijkagent in gesprek willen kun je bellen met 0900-8844.

3) Je eigen privé-gegevens heb ik ook verwijderd, ik kan immers niet garanderen dat degenen, die hier lezen dit doen met de beste bedoelingen.
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:

De nadelen van een bril:
tomba schreef:
komt ie:

1. Bril

A. Risico's:
- Beschadiging, verwonding, perforatie door trauma
- Kwetsbaarheid bij verlies
Bril heeft ook z'n voordelen ( al zijn het er maar weinig):
Het biedt altijd bescherming aan je ogen. Rondvliegend materiaal en vloeistoffen komen toch minder snel in je ogen terecht.

Bovendien kan het een mens een smart look geven :)

Verlies valt heel goed te voorkomen, door een sportbril te nemen.
tomba TS
Infopolitie Gast

Heb jij weer gelijk in Flik! Het was alleen mijn bedoeling om Gert wat bagage mee te geven in de afweging van de risico's. Bij de oogmeting moet je aan bepaalde criteria voldoen zonder bril of lenzen, wanneer je ogen niet aan deze eisen voldoen en je wilt toch graag bij de politie dan is laseren of lensimplantaat een (misschien wel enige) optie. Deze keuze zal Gert natuurlijk zelf moeten maken.

Het zou zonde zijn dat, wanneer je bijna het hele sollicitatie traject (duurt toch vrij lang!) hebt doorlopen, blijkt dat je niet kunt worden aangesteld vanwege je ogen!
maus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door maus »

weet niet of het echt zo is

maar ik heb gehoord dat het oog het enige lichaamsfunctie is dat ze beter kunnen maken dan dat je ze "origineel" krijgt van moeder natuur..

dit zou onderandere met laseren gebeuren :)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

maus schreef: maar ik heb gehoord dat het oog het enige lichaamsfunctie is dat ze beter kunnen maken dan dat je ze "origineel" krijgt van moeder natuur..
bij vrouwen niet hoor
Wie rent, bekent!
Boss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Boss »

Ik denk dat je voor het beste antwoord gewoon een E-mail moet sturen naar het selectiecentrum omdat deze mensen hier dagelijks mee bezig zijn en hier een zo zuiver mogelijk antwoord op kunnen geven.

Email: banenlijnpolitie@politieacademie.nl

Succes!

Mark,
Gert TS
Infopolitie Gast

Ik wil jullie allemaal vriendelijk bedanken voor de reacties. :thumright:
Gesloten