Hallo
Hoe is het geregeld met het drugsgebruik. Ik (16 jaar) stond te blowen toen er een agent kwam. Hij zei tegen mij dat ik wel strafbaar was omdat ik 16 was en als ik 18 zou zijn ik niet strafbaar was.
Klopt dat?
Gedoogdbeleid
Moderator: Moderatorteam
-
sjoppie TS
- Infopolitie Gast
Bij ons staat het als volgt in de APV (Algemene Plaatselijke Verordening):
Artikel 72b. Openlijk gebruik.
Het is verboden op of aan de weg, op een voor publiek toegankelijke plaats of in een voor publiek toegankelijk gebouw, middelen als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet te gebruiken, toe te dienen, dan wel voorbereidingen daartoe te verrichten of ten behoeve van dat gebruik voorwerpen en/ of stoffen voorhanden te hebben.
Het komt er dus op neer dat je alleen in de coffeeshop of thuis mag blowen.
Ik neem aan dat dit in de meeste gemeentes zo zal zijn.
Artikel 72b. Openlijk gebruik.
Het is verboden op of aan de weg, op een voor publiek toegankelijke plaats of in een voor publiek toegankelijk gebouw, middelen als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet te gebruiken, toe te dienen, dan wel voorbereidingen daartoe te verrichten of ten behoeve van dat gebruik voorwerpen en/ of stoffen voorhanden te hebben.
Het komt er dus op neer dat je alleen in de coffeeshop of thuis mag blowen.
Ik neem aan dat dit in de meeste gemeentes zo zal zijn.
-
Politiemedewerker2005 TS
- Infopolitie Gast
Ik begreep uit een mailtje wat ik vandaag ontving (van het district), dat er alleen opgetreden gaat worden als er behalve het roken van die joint, ook overlast is.
Dus een 'simpele' junk die al blowend door de straten loopt, wordt niet tegen opgetreden.
Maakt die junk een hoop lawaai en valt hij mensen lastig, dan pas wordt er opgetreden.
Dus een 'simpele' junk die al blowend door de straten loopt, wordt niet tegen opgetreden.
Maakt die junk een hoop lawaai en valt hij mensen lastig, dan pas wordt er opgetreden.
- Bartikel
- Roepnaam: Bart
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Blowers zijn meestal geen junks. Als het gaat om het verbaliseringsbeleid vind ik dat je hier je eigen discretionaire bevoegdheid op los moet kunnen laten. Geen overlast voor Pietje is misschien wel overlast voor Jantje.
Ik verbaliseer standaart als er op straat geblowd wordt in de buurt van busopstapplaatsen, scholen, winkelcentra, sportverenigingen enz. enz. Ouderen, gelovigen en de doorsnee gewone man/vrouw geven vaak aanstoot op blowende jongeren. Ben als blowende blij dat je in Nederland ongestraft in de coffeeshop kunt blowen. Ben zuinig op dat beleid en maak daar dan geen misbruik van en houd rekening met de rest van Nederland.
Dus blowen doe je maar in de shop of thuis maar niet op straat. Een tikje ouderwets misschien maar dit is mijn opvatting.
Groetjes Bartikel
Ik verbaliseer standaart als er op straat geblowd wordt in de buurt van busopstapplaatsen, scholen, winkelcentra, sportverenigingen enz. enz. Ouderen, gelovigen en de doorsnee gewone man/vrouw geven vaak aanstoot op blowende jongeren. Ben als blowende blij dat je in Nederland ongestraft in de coffeeshop kunt blowen. Ben zuinig op dat beleid en maak daar dan geen misbruik van en houd rekening met de rest van Nederland.
Dus blowen doe je maar in de shop of thuis maar niet op straat. Een tikje ouderwets misschien maar dit is mijn opvatting.
Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!