Ongeldig kenteken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Putoris TS
Infopolitie Gast

Ongeldig kenteken

Ongelezen bericht door Putoris »

Waarom wordt er door de politie niet opgetreden tegen de automobilisten die met een kenteken uit Oman Exp. rondrijden en vooral in de omgeving Assen. Dit is een ongeldig kenteken.
Het kenteken van personeel van een oliemaatschappij die in Oman gewerkt hebben en hun auto mee naar Nederland genomen hebben rijden er nu ongecontroleerd mee rond. Ook makkelijk voor radarcontrole.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Is de plaatselijke politie daarvan op de hoogte?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
theo TS
Infopolitie Gast

Re: Ongeldig kenteken

Ongelezen bericht door theo »

Putoris schreef:Waarom wordt er door de politie niet opgetreden tegen de automobilisten die met een kenteken uit Oman Exp. rondrijden en vooral in de omgeving Assen. Dit is een ongeldig kenteken.
Het kenteken van personeel van een oliemaatschappij die in Oman gewerkt hebben en hun auto mee naar Nederland genomen hebben rijden er nu ongecontroleerd mee rond. Ook makkelijk voor radarcontrole.
Hoe weet u dat het kenteken ongeldig.

Hoe weet u dat ze ongecontroleerd rondrijden.

Hoe weet u dat de politie van Assen dit niet controleerd.

Het zijn werknemers die voor de Shell in het buitenland hebben gewerkt die dan een tijdje voor de NAM (Nederlandse Aardolie Maatschappij) gaan werken.

De auto's zijn ingevoerd het wachten is op de nederlandse kentekenplaat.

Hier in Assen rijden genoeg auto's rond die het stuur aan de verkeerde kant hebben ( aan de rechterkant) en wel een nederlands kenteken hebben.

Dat is allemaal personeel in dienst van de Shell of de NAM( = een dochterbedrijf van de Shell).
Putoris schreef:Waarom wordt er door de politie niet opgetreden tegen de automobilisten die met een kenteken uit Oman Exp. rondrijden en vooral in de omgeving Assen. Dit is een ongeldig kenteken.
Kunt u dit u dit onderbouwen met bewijzen.

Groet uit het mooie Assen Theo
Laatst gewijzigd door theo op 19 mar 2006, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
theo TS
Infopolitie Gast

Stef schreef
is de plaatselijke politie daarvan op de hoogte?
En jij gelooft dit Stef laat Putoris met bewijzen komen en zijn verhaaltje goed onderbouwen.
(ik denk dat Putoris de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt).

Groet Theo
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

theo schreef:
Stef schreef
is de plaatselijke politie daarvan op de hoogte?
En jij gelooft dit Stef laat Putoris met bewijzen komen en zijn verhaaltje goed onderbouwen.
(ik denk dat Putoris de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt).
Ik geloof niets maar heb ook geen zin in een dicussie die uren duurt of het nu wel of niet mag. Ik heb al koppijn genoeg voor vandaag... Morgen weer ;)
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Putoris TS
Infopolitie Gast

theo schreef:

Het zijn werknemers die voor de Shell in het buitenland hebben gewerkt die dan een tijdje voor de NAM (Nederlandse Aardolie Maatschappij) gaan werken.

Hier in Assen rijden genoeg auto's rond die het stuur aan de verkeerde kant hebben ( aan de rechterkant) en wel een nederlands kenteken hebben.

Dat is allemaal personeel in dienst van de Shell of de NAM( = een dochterbedrijf van de Shell).

Het kenteken van Oman Export is niet een kenteken die is toegelaten is dus ook niet genoemd in het verdag van Wenen.
Dat ze ongecontroleerd bij de weg rijden is gebaseerd op het feit dat bij controle het rijden met dit motorrijtuig niet zal worden toegestaan.
Bij ingevoerde auto's uit Oman geldt hetzelfde als bij de invoer van een auto uit Duitsland, dus niet mee rijden. De RDW zal hiervoor dan een eendagskenteken verstrekken voor het rijden van en naar de plaats van keuring, en na deze keuring wordt een Nederlands kenteken afgegeven en pas dan mag deze auto van de weg gebruik maken.

Opmerking van moderator ..::Frans::..

Post aangepast tbv leesbaarheid.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Het is best mogelijk dat U gelijk heeft.
De douane is dan de instantie die hier tegen op zou moeten treden, niet de politie.
theo TS
Infopolitie Gast

Putoris schreef:
theo schreef:

Het kenteken van Oman Export is niet een kenteken die is toegelaten is dus ook niet genoemd in het verdag van Wenen.
Dat ze ongecontroleerd bij de weg rijden is gebaseerd op het feit dat bij controle het rijden met dit motorrijtuig niet zal worden toegestaan.
Bij ingevoerde auto's uit Oman geldt hetzelfde als bij de invoer van een auto uit Duitsland, dus niet mee rijden. De RDW zal hiervoor dan een eendagskenteken verstrekken voor het rijden van en naar de plaats van keuring, en na deze keuring wordt een Nederlands kenteken afgegeven en pas dan mag deze auto van de weg gebruik maken.

Zou u het zwartgedrukte willen onderbouwen.

1 ding snap ik niet van u ; u zegt ze rijden ongecontroleerd rond en 11 woorden verder zegt u bij controle dan rijden ze toch niet ongecontroleerd rond.

Trouwens na een verkeerscontrole mogen ze verder rijden omdat ze alles voormekaar hebben ook al zit er een kenteken van Omar of Ver(Verinigde Emiraten erop) dat heb ik gezien tijdens een controle.

Vraagt u eens de politie van Assen waarom zij deze auto's niet in beslag nemen.

Ik zal eens aan mijn collega vragen die heeft bij de NAM gewerkt.

Groet Theo
Putoris TS
Infopolitie Gast

Zou u het zwartgedrukte willen onderbouwen.

1 ding snap ik niet van u ; u zegt ze rijden ongecon :roll: troleerd rond en 11 woorden verder zegt u bij controle dan rijden ze toch niet ongecontroleerd rond.

Trouwens na een verkeerscontrole mogen ze verder rijden omdat ze alles voormekaar hebben ook al zit er een kenteken van Omar of Ver(Verinigde Emiraten erop) dat heb ik gezien tijdens een controle.

Vraagt u eens de politie van Assen waarom zij deze auto's niet in beslag nemen.

Ik zal eens aan mijn collega vragen die heeft bij de NAM gewerkt.

Groet Theo[/quote]

Bij ongecontroleerd rondrijden wordt bedoeld dat als een politieman die op dit gebied deskundig is bij controle een dergelijke auto van de weg zal halen.
Want immers is op grond van verkeersverdragen, waarbij Nederland partij is en voorts op grond van door Nederland op basis van wederkerigheid gemaakte afspraken zijn ook in die landen afgegeven nationale en/of internationale kentekenbewijzen hier te lande geldig.
Dit geldt dus niet voor Oman en de Verenigde Arabische Emiraten waarvoor dergelijke verdragen en afspraken niet zijn gemaakt.
Nogmaals als bij invoer van een Duitse auto voor deze auto een eendagskenteken door de RDW wordt afgegeven, wat wordt dan na de dag van geldigheid gedaan als deze auto rijdend wordt aangetroffen, of moet hij dan de ongeldige Duitse platen blijven voeren?
WJM2 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door WJM2 »

Dat de fiscus/douane helemaal door het lint gaat bij het zien van buitenlandse kentekens met Nederlandse chauffeurs (vanwege niet afgedragen BPM) zegt niets over de geldigheid van een tijdelijk exportkenteken in de context van de wegenverkeerswet.
Andersom is namelijk ook het Nederlandse exportkenteken gewoon geldig in het buitenland, 7 of 14 dagen.
En iig BRD en Zweden kennen zelfs een tijdelijk kenteken van 3/6/12 maand, juist voor dit soort doeleinden.
Sterker nog, BRD/TUV bieden een dergelijk kenteken zelfs aan op Nederlandse bodem, via de TUV-vestiging in Vaassen.
Doelgroep: met name Amerikaanse toeristen die langere tijd door Europa willen trekken, zonder goud geld kwijt te zijn aan een huurauto....NL biedt hen geen enkele oplossing, BRD wel.

Wil het tzt eens testen met een oldtimer uit Zweden (maar het tarief voor 3/6/12 maand ken ik nog niet, kan best zijn dat dat zeldzaam inefficient is).

Willem (hoogst aardig: het Zweedse kenteken is nagenoeg gelijk in maat en lettertype/spatiering aan onze witte aanhangerplaat....;)) Jan
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Volgens mij kan men heel goed met een buitenlands kenteken in Nederland rondrijden. Veel Nederlanders die in het buitenland hebben gewerkt kunnen hun huisraad, en daar behoort ook een auto of motor toe, vrij van invoerrechten en BPM/BTW in Nederland invoeren. Het is dan zelfs mogelijk om enige maanden in Nederland rond te rijden op het buitenlandskenteken in afwachting van de keeuring door de RDW waarna op het voertuig op kenteken kan worden gesteld. Balangrijke voorwaarde is dat het voertuig een jaar na op kentekenstelling niet verkocht mag worden. Gebeurt dat wel, dan volgt een fiscale naheffing. Zie niet in waarom dat voor een auto uit Oman niet zou kunnen.

Verder snap ik de opmerking van TS wat minder dat de bestuurders van deze voertuigen zich zouden intrekken aan controle. Een kenteken uit Oman valt op en dit zal voor de Douane zeker een aanleiding zijn voor een extra controle. Ziet men eens niet en transparant "Stop, Politie", maar "Stop, Douane"

:wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
WJM TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door WJM »

ThunderSTreak schreef:Volgens mij kan men heel goed met een buitenlands kenteken in Nederland rondrijden. Veel Nederlanders die in het buitenland hebben gewerkt kunnen hun huisraad, en daar behoort ook een auto of motor toe, vrij van invoerrechten en BPM/BTW in Nederland invoeren. Het is dan zelfs mogelijk om enige maanden in Nederland rond te rijden op het buitenlandskenteken in afwachting van de keeuring door de RDW waarna op het voertuig op kenteken kan worden gesteld. Balangrijke voorwaarde is dat het voertuig een jaar na op kentekenstelling niet verkocht mag worden. Gebeurt dat wel, dan volgt een fiscale naheffing. Zie niet in waarom dat voor een auto uit Oman niet zou kunnen.

Verder snap ik de opmerking van TS wat minder dat de bestuurders van deze voertuigen zich zouden intrekken aan controle. Een kenteken uit Oman valt op en dit zal voor de Douane zeker een aanleiding zijn voor een extra controle. Ziet men eens niet en transparant "Stop, Politie", maar "Stop, Douane"

:wink:
De keren dat ik werd aangehouden door de douane (tussenstand fiscus/rode-diesel vs politie/alcohol: 3:0) had men helemaal geen transparant-bord, maar zat men als een idioot achter me te knipperen met grootlicht, op een smal B-weggetje.
Stelletje mafketels....kwas er niet op voorbereid, de volgende keer veins ik de heren kilometers lang niet te zien/horen, met de radio op 10....;))

Willem (byzondere opsporingsambtenaren verdienen byzondere speurakties) Jan
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Putoris schreef: Nogmaals als bij invoer van een Duitse auto voor deze auto een eendagskenteken door de RDW wordt afgegeven, wat wordt dan na de dag van geldigheid gedaan als deze auto rijdend wordt aangetroffen, of moet hij dan de ongeldige Duitse platen blijven voeren?
Nogmaals als dit door de politie wordt geconstateerd, dan wordt de douane (invoer en accijns) er bij gehaald, want die zijn ter zake kundig.
De douane handelt dan de zaak verder af. Niet de politie.
theo TS
Infopolitie Gast

Ik heb het aan mijn collega gevraagt die heeft jaren bij de NAM gewerkt.

De auto's zijn standaard auto's die je ook hier kunt kopen of in duitsland of engeland.

Het zijn gebruikte auto's die ze invoeren dus ze betalen weinig of geen BPM of net wat (ten opzichte van nieuwe ingevoerde auto's)

Met het kenteken van Oman daar mogen ze zolang meerijden totdat ze de nederlandse kenteken platen hebben.

De politie van Assen controleerd ze inderdaad bij een verkeerscontrole maar nogmaals zolang ze alles in orde hebben mogen ze met de auto met kentekenplaten uit Oman gewoon doorrijden.

Anders stelt u deze vraag eens aan de politie van Assen ik verzeker u dat u een gedegen antwoord krijgt.

ThunderSTreak schreef
Volgens mij kan men heel goed met een buitenlands kenteken in Nederland rondrijden. Veel Nederlanders die in het buitenland hebben gewerkt kunnen hun huisraad, en daar behoort ook een auto of motor toe, vrij van invoerrechten en BPM/BTW in Nederland invoeren. Het is dan zelfs mogelijk om enige maanden in Nederland rond te rijden op het buitenlandskenteken in afwachting van de keeuring door de RDW waarna op het voertuig op kenteken kan worden gesteld.Balangrijke voorwaarde is dat het voertuig een jaar na op kentekenstelling niet verkocht mag worden. Gebeurt dat wel, dan volgt een fiscale naheffing. Zie niet in waarom dat voor een auto uit Oman niet zou kunnen.

ThunderSTreak jouw antwoord is wat ik bedoel dank je.

Groet Theo.
Gesloten