Aangifte doen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Walter TS
Infopolitie Gast

Re: ontkennen?

Ongelezen bericht door Walter »

m1989marit schreef:Maar stel dat alles naar de rechter gaat als ik dat wil! En stel nou dat hij alles gaat ontkennen, dat kan omdat ik geen getuigen heb. en als hij blijft ontkennen dan kan ik wel van alles er tegen doen maar als hij blijft ontkennen, wat moet je dan doen??? Want het is toch de meest logische zaak als ik aangifte doe dat er dan duidelijk iets aan de hand is of niet? Anders ben ik toch zeker stom bezig of niet? Maar wat gebeurt er als die jongen die mij aangerand heeft blijft ontkennen???
of het naar de rechter gaat is aan het OM. Maar als het daar wel komt denk ik dat je best sterk staat. Zeker in het huidige tijdperk waarin dit soort zaken maatschappelijk al veroordeeld worden. Gok dat de RM ook niet achter zal blijven.

wie niet waagt wie niet wint. gewoon (even door de zure appel heen) aangifte doen. als zou je de persoon alleen maar angst aan jagen (wat ie verdient) waardoor er geen nieuwe slachtoffers komen.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Marit,

er zal wettig bewijs moeten worden aangeleverd. Een getuigenverklaring is daar een onderdeel van. En eigenlijk zou je 2 getuigenverklaringen moeten hebben. Indien je geen getuigen hebt, zal het moeilijker zijn om bewijzen aan te dragen. Toch raad ik je aan om aangifte te doen.
Laatst gewijzigd door foreverblue op 16 mar 2006, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter TS
Infopolitie Gast

Re: ontkennen?

m1989marit schreef:
1. aangifte doen > de aanrander moet een verklaring afleggen > alles gaat naar de rechter en die beslist verder
eerst toetst de OvJ nog. Als die denkt dat je sterk staat gaat de zaak door naar de rechter of wordt er wat anders geregeld.
2. aangifte doen > aanrander moet een mutatie (verklaring) afleggen > wordt een dossier opgebouwd of zoiets
Gewoon hoog inzetten. Doe maar aangifte. Laat ze die jan doedel maar horen als verdachte. Laat em maar zweten.
3. alleen een melding maken
Iets te gemakkelijk. Melding maken ius gelijk aan niks doen. Politie kan er niks mee en wil zich op deze manier m.i. zich er makkelijk van afmaken.
maar wat moet ik nu doen??? wat is het beste???
OPTIE 1 !!!!!!!!!!!!
m1989marit TS
Infopolitie Gast

ontkennen?

Ongelezen bericht door m1989marit »

Ja en ik heb dus geen getuigen en geen verwondingen!!! Maar met een aangifte kom je dus ook geen stap verder in mij geval heb ik door!!! Dus dan kom je toch ook geen stap verder met een aangifte als je geen getuigen en geen verwondingen hebt?
Walter TS
Infopolitie Gast

Marit....niet teveel vragen stellen of over dingen nadenken.

Gewoon aangifte doen. Niet geschoten is altijd mis en zoals ik je al eerder zei: klaat dat kreng maar even zweten en publiekelijk aan de schandpaal nagelen. ook dat is al een straf en kan een volgende slachtoffer voorkomen en alleen op deze manier kun je nooit later spijt hebben dat je geen aangifte gedaan hebt.

en die 1e opmerking bedoel ik goed hoor.....gewoon niet te veel denken en gewoon doen wat je verstand je ingeeft.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Opmerking van moderator rai

Marit, vezoek om alle vragen met betrekking tot dit onderwerp in 1 topic te houden in verband met de overzichtlijkheid, dus geen nieuwe topics openen over hetzelfde onderwerp.
Twee topics zijn samengevoegd tot de oude topic.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Ik heb niet gezegd dat je niet verder komt met een aangifte ! Ik heb gezegd dat een rechter bewijsstukken wil zien, en een getuigenverklaring is er daar een van. Dat zou de zaak een stuk makkelijker maken. Maar zonder een getuigenverklaring is een aangifte zeker niet zinloos. De politie zal namelijk pas een onderzoek opstarten na een aangifte, en na overleg met de Officier van Justitie. Aangifte doen is dus zeker wél zinvol.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Na de samenvoeging zijn enkele berichten, die hebben geleid tot onduidelijkheid over de inhoud, door mij verwijderd. Deze waren voor de inhoud van dit topic niet belangrijk.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
m1989marit TS
Infopolitie Gast

Aangifte doen?

Dus een aangifte zou het beste zijn voor hem? Ik vind dat hij moet voelen wat ik heb gevoeld door middel van een aangifte. Er zijn helaas geen bewijsstukken en geen getuigen dus dan wordt het toch heel moeilijk voor de rechter? En als hij altijd blijft ontkennen wordt dan de zaak gesloten of wat gebeurt er dan?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

dat hangt onder andere af of er meerdere aangiftes zijn tegen hem.
Misschien zijn er meerdere mensen die zijn slachtoffer zijn geworden.
misschien geeft zijn verklaring aanknopingspunten...

teveel dingen die daar mee te maken hebben om daar een zinnig antwoord op te geven.

ze hebben echter 1 ding gemeen, het word sowieso geen zaak als jij geen aangifte doet.

Jouw lichaam is van JOU en daar heeft IEDEREEN (zonder jouw toestemming) met zijn poten af te blijven.
Ik kan me voorstellen dat het een hele grote indruk op je maakt als iemand daar aan zit zonder je toestemming, gelukkig heb ik dat zelf nooit hoeven mee maken.

onaantastbaarheid van het lichaam is in nederland zelf zou belangrijk dat het zelfs in de grondwet (belangrijkste wet van Nederland) staat.

Je hoeft dit dus niet te pikken, laat hem maar zweten, doe aangifte.
m1989marit TS
Infopolitie Gast

aangifte doen?

Ja ik ben ook wel van plan om aangifte te doen! Maar goed zover ik weet is er nog nooit aangifte tegen die verrotte vent! en ja sommige vinden het ook niet zo erg als anderen. maar deze aanranding is uit een plagerijtje voort gekomen en ik heb wel gezegd dat ik niete wilde dat hij aan mij zat! maar toch heeft hij het gedaan. En als hij blijft ontkennen dan komt die familie van hem er ook nooit achter of hij het heeft gedaan! maar ja duurt dat lang dan voordat alles richting de rechter gaat?
Sjojs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Sjojs »

Marit,

Doe zeker aangifte. Je zegt dat er nog niet eerder aangifte tegen hem is gedaan. Waarschijnlijk hebben andere meisjes dezelfde gedachtegang gehad als jij, maar durfden uiteindelijk niet of zagen het nut er niet van in. Wat met dit soort zaken nog wel eens voorkomt, is dat zodra er een aangifte is gedaan en een onderzoek is gestart er meer aangiftes binnen komen. Het kan dus goed zijn dat jij met jouw aangifte meer meisjes over de drempel helpt, waardoor er alsnog een zaak voor de rechter kan worden opgebouwd.

Sterkte!
m1989marit TS
Infopolitie Gast

aangifte doen?

Dus als het kan komen er meer aangiftes binnen van die jongen? maar hoe komen die andere meisjes er achter dat er een aangifte is gedaan? En dat zij dat dan ook weleens een aangifte kunnen doen? Hoe wordt dat bekend gemaakt dan?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

dat wordt niet bekend gemaakt door de politie.

Misschien wordt hij een keer gehoord en praat daar over met vrienden, of jij met je vriendinnen.
Via via, wie weet zit er iemand tussen die ook een dergelijke ervaring heeft met die snoodaard.

Als je Hyves kent, moet je eens kijken hoe ontzettend veel mensen eigenlijk via via bekenden zijn van elkaar, jouw eigen (vrienden) netwerk is heel erg groot zonder dat je het weet.
m1989marit TS
Infopolitie Gast

aangifte doen?

Wat is Hyves???? :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Gesloten