Via een vriendin van mijn dochter hoorde ik dat een andere vriendin,15 jaar oud, momenteel aan de schijven zit. Ze had het over MDA.
Ze had ineen disco gewoon de helft van een overdosis gekregen van een dealer.
Dat is toch niet normaal.
Is er niks aan te doen? Kan de politie geen controleuitoefenen in de betreffende disco?
Wat kan ikdoen?????
Hoor graag van U!Bij voorbaat dank!
drugsgebruik jongeren
Moderator: Moderatorteam
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Als er meerdere aanwijzingen zijn dan kan een burgemeester besluiten de discotheek te sluiten, dat kan op grond van de APV (plaatselijke verordening) kijk even in de APV van uw gemeente of dat ook opgenomen is.
De politie gaat niet zomaar een discotheek in om mensen te controleren, ook bij de ingang mag de politie niet zomaar mensen fouilleren, beveiligingspersoneel mag dat wel als het opgenomen is in de huisregels.
(maw, je wordt geweigerd als je het niet wilt ondergaan)
Wat bij ons in het werkgebied wel eens gebeurd, dat als wij aanwijzingen hebben dat er veelvuldig in harddrugs gedealed of gehandeld wordt wij BIJ de beveiliging gaan staan.
Heeft een afschrikwekkend effect en zodra er iets aangetroffen word kan de persoon direct mee (voor het oog van iedereen).
MDA of MDMA is een syntetische drugs (chemisch samengesteld, anders dan heroine of cocaine)
Meestal zit deze stof in pillen of capsules met een opdrukje die geslikt worden.
Andere namen zijn XTC en Adam.
Het heeft een stimulerende functie voor ongeveer 4 a 5 uren.
Deze drug samen met alcohol gebruiken kan gevaarlijk zijn.
De overige risico's zijn hart en longstoornissen, psychoses en nierfalen.
Bij komende risico's kunnen uitdroging en oververhitting zijn van het dansen.
Deze drug is verboden, staat op lijst 1 van de opiumwet.
Ik schat dat uw dochter ook in de leeftijd van 15 jaar is en zal haar eerste stappen in het uitgaans gebeuren doen.
Ik weet niet of u al oudere kinderen hebt en in welk deel van Nederland u woont, maar dit soort drugs komt veelvuldig voor en zal er ongetwijfeld nog meer mee in aanraking komen.
Ik kan me voorstellen dat u geschokt bent, maar het hoort er helaas helemaal bij.
De politie gaat niet zomaar een discotheek in om mensen te controleren, ook bij de ingang mag de politie niet zomaar mensen fouilleren, beveiligingspersoneel mag dat wel als het opgenomen is in de huisregels.
(maw, je wordt geweigerd als je het niet wilt ondergaan)
Wat bij ons in het werkgebied wel eens gebeurd, dat als wij aanwijzingen hebben dat er veelvuldig in harddrugs gedealed of gehandeld wordt wij BIJ de beveiliging gaan staan.
Heeft een afschrikwekkend effect en zodra er iets aangetroffen word kan de persoon direct mee (voor het oog van iedereen).
MDA of MDMA is een syntetische drugs (chemisch samengesteld, anders dan heroine of cocaine)
Meestal zit deze stof in pillen of capsules met een opdrukje die geslikt worden.
Andere namen zijn XTC en Adam.
Het heeft een stimulerende functie voor ongeveer 4 a 5 uren.
Deze drug samen met alcohol gebruiken kan gevaarlijk zijn.
De overige risico's zijn hart en longstoornissen, psychoses en nierfalen.
Bij komende risico's kunnen uitdroging en oververhitting zijn van het dansen.
Deze drug is verboden, staat op lijst 1 van de opiumwet.
Ik schat dat uw dochter ook in de leeftijd van 15 jaar is en zal haar eerste stappen in het uitgaans gebeuren doen.
Ik weet niet of u al oudere kinderen hebt en in welk deel van Nederland u woont, maar dit soort drugs komt veelvuldig voor en zal er ongetwijfeld nog meer mee in aanraking komen.
Ik kan me voorstellen dat u geschokt bent, maar het hoort er helaas helemaal bij.
-
Dartpijl TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
Wat ook een mogelijkheid is laat vrienden van je dochter melding maken.
Dit kunnen zij ook doen via misdaad annoniem.
Wanneer er meerder (relevante en bruikbare) tips zijn is er wel een mogelijkheid dat de politie iets kan doen.
Er moet namelijk meer dan een vermoede zijn dat er daadwerkelijk word gedeald.
Dus ik zou zeggen laat ze bellen.
Dit kunnen zij ook doen via misdaad annoniem.
Wanneer er meerder (relevante en bruikbare) tips zijn is er wel een mogelijkheid dat de politie iets kan doen.
Er moet namelijk meer dan een vermoede zijn dat er daadwerkelijk word gedeald.
Dus ik zou zeggen laat ze bellen.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45