toch wel of niet een strafblad
Moderator: Moderatorteam
-
emotie TS
- Infopolitie Gast
toch wel of niet een strafblad
Geachte lezers,
Mijn vraag aan jullie is deze.
11 jaar geleden ben ik jammer genoeg in aanraking gekomen met justitie, ik heb toen tot mijn spijt ook een strafblad gekregen.
Nu is mijn vraag; de term strafblad bestaat niet meer, en mijn strafblad is verjaard ( na 10 jaar)
Als men mij nu vraagt heeft u een strafblad, zeg ik dan.
A. ja, maar die is verjaard
B. nee, maar ik sta wel geregistreerd in de justitiele documentatie
Dit is in verband met een eventuele antecedentenonderzoek.
Bij voorbaat jullie dank.
Mijn vraag aan jullie is deze.
11 jaar geleden ben ik jammer genoeg in aanraking gekomen met justitie, ik heb toen tot mijn spijt ook een strafblad gekregen.
Nu is mijn vraag; de term strafblad bestaat niet meer, en mijn strafblad is verjaard ( na 10 jaar)
Als men mij nu vraagt heeft u een strafblad, zeg ik dan.
A. ja, maar die is verjaard
B. nee, maar ik sta wel geregistreerd in de justitiele documentatie
Dit is in verband met een eventuele antecedentenonderzoek.
Bij voorbaat jullie dank.
-
emotie TS
- Infopolitie Gast
-
Redcat TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Aangezien de wet op 1 april 2004 in werking getreden is, zijn de gegevens die toen van u waren geregistreerd nu justitiële gegevens. De termijn waarna gegevens worden verwijderd is per die datum verlengd tot twintig jaar. Naar ik aanneem komt u dus nog steeds voor in de justitiële documentatie, de "opvolger" van het strafblad.
-
Redcat TS
- Infopolitie Gast
is dat echt zo?
Even een reactie op marcH
Het kan toch niet zo zijn dat als er per 1 april 2004 een verandering in de wetswijziging volgt, dat deze heer/mevrouw alsnog voor twintig jaar geregistreerd staat.
Dit zou nl betekenen dat hij/zij elke keer als er wat word veranderd in de wetgeving mbt het strafblad, dit zijn leven lang geregistreerd zou zijn, omdat deze dan iedere keer verlengd zou worden met twintig jaar.
Ik ben van mening dat dit niet klopt...
Groeten
Het kan toch niet zo zijn dat als er per 1 april 2004 een verandering in de wetswijziging volgt, dat deze heer/mevrouw alsnog voor twintig jaar geregistreerd staat.
Dit zou nl betekenen dat hij/zij elke keer als er wat word veranderd in de wetgeving mbt het strafblad, dit zijn leven lang geregistreerd zou zijn, omdat deze dan iedere keer verlengd zou worden met twintig jaar.
Ik ben van mening dat dit niet klopt...
Groeten
De termijn wordt niet telkens verlengd, alleen wordt de termijn waarna de gegevens worden verwijderd verlengd. Dus wanneer in 1995 gegevens zijn vastgelegd, zullen die nu tot 2015 worden bewaard in plaats van tot 2005.
Het is dus niet zo dat er bovenop de termijn dat gegevens reeds vastgelegd zijn geweest twintig jaar komt. De oorspronkelijke tien jaar is vervangen door twintig jaar.
Het is dus niet zo dat er bovenop de termijn dat gegevens reeds vastgelegd zijn geweest twintig jaar komt. De oorspronkelijke tien jaar is vervangen door twintig jaar.
-
Redcat TS
- Infopolitie Gast
-
emotie TS
- Infopolitie Gast