Politie vraag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Johannes TS
Infopolitie Gast

Politie vraag

Ongelezen bericht door Johannes »

Hoi,

Welke gegevens staan er zoal in het Politie Informatie Systeem genaamd Genesis? En op welke manieren kan je worden nagetrokken? Als mijn gegevens niet in Genesis voorkomen, ben ik dan 'schoon'?

thanks,

Johan.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

genesys is alleen van Haaglanden. Of je er wel of niet in voorkomt zegt dus niets of je 'schoon' bent of niet.
in genesys sta je als je in de regio wordt aangehouden, maar ook als iemand tegen je geparkeerde auto is aangereden en je daar aangifte van doet enz enz
al je aanrakingen met de politie (positief, negatief en neutraal zeg maar) worden vastgelegd in dat systeem.
Wie rent, bekent!
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Maar alleen in Haaglanden. Laatst had ik iemand staande die had gevarenklasse 4. In Genesys was niets te vinden van deze persoon. Die gevarenklasse stond voor een andere regio. Dus niets in Genesys maar zeker niet schoon.

Groetjes Kale :wink:
Johannes TS
Infopolitie Gast

Is er ook een landelijk systeem waar je iemand kan natrekken? Lijkt me niet dat de Politie van bv. Haaglanden in elk, afzonderlijk regio systeem nagaat of iemand in aanraking geweest is met de politie? Wordt dit ook nationaal bijgehouden en zo ja, welk systeem...?
Kale TS
Infopolitie Gast

Ja je kunt via een landelijk systeem personen controleren op antecedenten. Dat systeem heet HKS. Hierop kun je zien of mensen gesignaleerd staan en of ze antecedenten hebben en wat voor. Maar het is een totaal ander systeem als Genesys. Je kunt bv ook kentekens natrekken in dit systeem.
Johannes TS
Infopolitie Gast

Ok thanks Kale......!
L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Jazeker, dat zijn de Nsis gegevens, deze gaan niet diep op een zaak in maar geven wel aan of een bepaald persoon ergens voor voor komt. Ook staan daar bepaalde gevarenklasse bij.

Voor ons (KLPD) is dit wel een uitkomst want we werken door het hele land door verschillende regio`s. Het is voor ons niet mogelijk om elk regio systeem (BPS XPOL genesis) in te kijken maar we willen toch weten wie we aan de kant hebben.
Deze gegevens kunnen we trouwens in bijna alle auto`s in ons mobipol systeem opzoeken.

Je was me voor Kale, (mooie foto trouwens..... :lol: )
Kale TS
Infopolitie Gast

L.A.W. wij krijgen ook MOBIPOL op de noodhulpvoertuigen, Het zou het systeem worden wat ze ook in Rotterdam hebben. Heb jij hier ervaringen mee? Ik hoor namelijk nogal verschillende meningen over het systeem. Wat is jou algehele ervaring?

L.A.W. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Hoe Rotterdam het heeft weet ik niet, maar mij bevalt het goed.
De gegevens zijn wat meer bij de hand en je hoeft niet te wachten op de meldkamer, er komen wel leuke zaken uit.
En de verzekeringsgegevens bij aanrijdingen en zo komen er ook allemaal uit.

Zo af en toe valt het systeem even uit maar dat is meestal binnen een uurtje weer klaar.

Alleen zijn er ook mensen die alleen nog maar op het scherm lopen te kijken, en ik ben van mening dat we daar voor moeten waken.
Het is een leuke bijkomstigheid maar zeker niet de hoofd-taak.
Zo missen ze de leuke gedragingen gordels, bellers, puntstukken en zo maar komen ze thuis met een berg APK`s en wat wam vorderingen.
Moet een juiste balans zijn vind ik.

Wij kunnen er ook Xpol in (ons BPS systeem) om eventuele aanrijdingen gelijk in te kloppen.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ik geloof dat dat bij ons ook toekomst gaat worden. Zodanig dat alles gekoppeld wordt aan het GMS en genesys. Dan maakt de meldkamer feitelijk al een registratie aan en die hoeven wij dan alleen nog maar aan te vullen. Maar wat jij aangeeft daar ben ik ook een beetje bang voor. Er zijn nu al collega's die alleen maar met verkeer bezig zijn. Maar ik ben benieuwd. Het zal een hoop gaan schelen.
Bedankt.

Johannes TS
Infopolitie Gast

Hoi,

Weten jullie ook in welke systemen gekeken wordt ivm. 'screening' van personen? Of is het een combinatie van verschillende systemen....? Ik zou graag willen weten wat er allemaal van mij geregistreerd staat. Nu kan ik wel mijn gegevens opvragen bij "Centrale Justitiële Documentatiedienst", maar staat daar alles in?

bedankt.....
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Hoi Johannes,

waarom vertel je niet eerst waarom je het nodig hebt, waar je voor gescreend moet worden ed?
Wie rent, bekent!
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

Johannes schreef:Hoi,

Weten jullie ook in welke systemen gekeken wordt ivm. 'screening' van personen? Of is het een combinatie van verschillende systemen....? Ik zou graag willen weten wat er allemaal van mij geregistreerd staat. Nu kan ik wel mijn gegevens opvragen bij "Centrale Justitiële Documentatiedienst", maar staat daar alles in?

bedankt.....

Misschien een flauw antwoord, maar jij weet zelf toch wel of je wel of niet van onbesproken gedrag bent?? Als je wat hebt uitgevreten wordt dat vastgelegd, dus kan je zelf een atwoord op je eigen vraag geven.....Ook ik ben benieuwd waar je dat voor nodig hebt......
Johannes TS
Infopolitie Gast

Het betreft een screening die ooit niet helemaal in mijn voordeel is uitgevallen. Ik wil dus nagaan wat er van mij geregistreerd is.......ik ben in 2002 met 10 gram softdrugs aangehouden aan de Duitse grens en ik vraag me af hoe lang dit mij nog achtervolgt in mijn werk?? Ik heb een boete gehad van 400 euro, in Duitsland dan, niet NL.

Maw. als ik weer een screening krijg, is het gewoon een gok of ik erdoor kom, dat vind ik echt mega frustrerend, ik zou graag duidelijkheid willen.......
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

1: waarvoor is die screening dan?
2: heb je daar het niet eerder over gehad op dit forum? (het wiet in duitsland verhaal?)
Wie rent, bekent!
Gesloten