hoi,
Ik ben zojuist aangehouden op de bromfiets, heb in totaal 150 euro boete! wat ik belachelijk vind.
Ik reed met 2 andere jongens op de bromfiets, op de weg stond een vrachtwagen geparkeerd die daar helemaal niet mocht staan. Hier door moest ik dus na links, omdat ik rekening hield met de andere 2 week ik wat verder uit, zodat er ook ruimte was voor hun. Overgens is dit een straat op het industrie terein, vandaar die vrachtwagen, hier was verder dus vrijwel niemand te bekennen, dus het was totaal niet gevaarlijk.
Op het eind van deze straat moesten hun links, en ik rechtdoor. Ineens kwam er een politie auto en sneed de andere 2, die links gingen af. Ik ging zoals altijd rechtdoor, ineens kwamen ze achter mij aan met volle snelheid en moest ik stoppen. Blijkbaar dachten ze dat ik weg wou rijden. Ik werd er meteen op aangesproken dat mijn helmbandje niet dicht zat en zou hier een boete voor krijgen, terwijl deze net los was gemaakt, met het afzetten van mijn helm? Na een woorde wisseling is hier uit eindelijk ook geen boete voor gegeven. Ik moest mijn papieren laten zien, dit kon ik niet, hierdoor moest ik mee naar het bureau. Ik moest wat spullen geven die hun meenamen in de auto, en reed achter de politie wagen aan na het bureau. Ze reden voor mij uit, op het fietspad en ik moest ze achterna rijden.
daar moest ik op de rollerbank en trok mijn scooter, 0.9 kw! Hij vroeg waarom, en ik legde uit dat mijn scooter terug was gevoerd na de eerst aanhouding, hierna was mijn scooter een paar keer kapot gegaan, vanwege dit heb ik mijn scooter weer sneller laten lopen(en sindsdien geen probleem meer). Hier bleek de politie agent niks om te geven en ik kreeg gewoon een boete. trouwens, de koeling was niet aangesloten, het voorwiel stond niet vast en de politie agent had neit biede benen op de scooter (1 voet stond op de grond). Deze laatste 3 dingen moeten toch eigenlijk wel gebeuren?
Nu heb ik een boete voor
te snelle scooter, 0.9kw 50 euro boete
te ver links rijden, 50 euro boete
geen papieren bij, 50 euro boete
nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan doen? aan het te ver links rijden, wat kwam door die fout geparkeerde vrachtwagen? ook staat op andere internet sites, dat je met 0.9 kw maar 45 euro krijgt, en ik heb 50 gekregen? ook vanwege die 3 dingen, die de agent niet had uit gevoerd
alvast bedankt!
Kloppen mijn boetes wel?
Moderator: Moderatorteam
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
-
Dirty Harry TS
- Infopolitie Gast
Als ik het verhaal zo lees zie ik niet in waarom u vind dat de agenten verkeerd hebben gehandeld. U mag nog van geluk spreken dat u geen boete hebt gekregen voor het loshangende bandje.
Het is toch gewoon een feit dat de brommer te hard kan? Dus deze boete is gewoon terecht.
Daarnaast is de boete voor te ver naar links rijden mischien iets kinderachtig maar ik ken de situatie niet.
Als laatste is de boete voor het ontbreken van de papier volgens mij ook terecht omdat u toch wel weet dat u dit bij u moet dragen.
Natuurlijk kunt u bezwaar indienen maar dat lijkt mij in dit geval verspilde moeite.
Het is toch gewoon een feit dat de brommer te hard kan? Dus deze boete is gewoon terecht.
Daarnaast is de boete voor te ver naar links rijden mischien iets kinderachtig maar ik ken de situatie niet.
Als laatste is de boete voor het ontbreken van de papier volgens mij ook terecht omdat u toch wel weet dat u dit bij u moet dragen.
Natuurlijk kunt u bezwaar indienen maar dat lijkt mij in dit geval verspilde moeite.
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
Het betreffen naar mijn weten 3 mulder feiten. Vroeger "2005" stonden voor veel mulder feiten 45 euro, maar dat is nu 50 euro.
Dat u het niet fijn vind dat je 3 bonnen hebt gekregen kan ik wel in komen, dat zijn toch enkele stapavondjes!! Maar luister, u moet uw zaakjes gewoon op orde hebben, zo niet dan zijn de gevolgen toch echt voor u.
Als jij nu eens de feitnummers geeft die op je beschikking (geel briefje) staat dan weten de mensen hier op het forum precies om welke strafbare gedraging het gaat.
En volgens mij is het zo dat de politie maximaal 3 aankondiginen van beschikkingen (boetes) mag uitdelen per keer.
Dat u het niet fijn vind dat je 3 bonnen hebt gekregen kan ik wel in komen, dat zijn toch enkele stapavondjes!! Maar luister, u moet uw zaakjes gewoon op orde hebben, zo niet dan zijn de gevolgen toch echt voor u.
Als jij nu eens de feitnummers geeft die op je beschikking (geel briefje) staat dan weten de mensen hier op het forum precies om welke strafbare gedraging het gaat.
En volgens mij is het zo dat de politie maximaal 3 aankondiginen van beschikkingen (boetes) mag uitdelen per keer.
Ik lees inderdaad een enigszins gekleurd verhaal. Logisch, want u bent het overduidelijk niet eens met de bekeuringen en zult daar boos om zijn.
Toch moet ik de voorgangers gelijk geven:
1. Een agent sabbelt geen bedrag uit zijn duim. Ik weet niet exact welk feitnummer is gebruikt, maar per 1 januari zijn een hoop bedragen verhoogt van € 45,- naar € 50,-. Dit is dus geen grond om te seponeren (zelfs als het bedrag fout is ingevuld, dan nog niet!)
2. We kunnen geen uitspraak doen over wel of niet kinderachtig zijn van een situatie (te ver links rijden), we zijn er niet bij geweest. De verbalisant heeft gemeend u daarvoor te moeten bekeuren, en dat is dus zijn goed recht geweest.
3. Tja, id, dat is intussen een dusdanig bekende dat dat eigenlijk gewoon stom is, je papieren niet bij hebben....en die bekeuring is dan dus al helemaal terecht.
Kortom, het enige wat u kunt doen is eventueel bezwaar maken. Het beste is dan om de 3 acceptgiro's af te wachten. Achterop de begeleidende brief staat hoe u dient te handelen. Als ik het verhaal lees dan denk ik dat u heel weinig kans maakt tegen deze bekeuringen, maar zoals al eerder gezegd. Het is wel uw goed recht.
succes!
Toch moet ik de voorgangers gelijk geven:
1. Een agent sabbelt geen bedrag uit zijn duim. Ik weet niet exact welk feitnummer is gebruikt, maar per 1 januari zijn een hoop bedragen verhoogt van € 45,- naar € 50,-. Dit is dus geen grond om te seponeren (zelfs als het bedrag fout is ingevuld, dan nog niet!)
2. We kunnen geen uitspraak doen over wel of niet kinderachtig zijn van een situatie (te ver links rijden), we zijn er niet bij geweest. De verbalisant heeft gemeend u daarvoor te moeten bekeuren, en dat is dus zijn goed recht geweest.
3. Tja, id, dat is intussen een dusdanig bekende dat dat eigenlijk gewoon stom is, je papieren niet bij hebben....en die bekeuring is dan dus al helemaal terecht.
Kortom, het enige wat u kunt doen is eventueel bezwaar maken. Het beste is dan om de 3 acceptgiro's af te wachten. Achterop de begeleidende brief staat hoe u dient te handelen. Als ik het verhaal lees dan denk ik dat u heel weinig kans maakt tegen deze bekeuringen, maar zoals al eerder gezegd. Het is wel uw goed recht.
succes!