In beslagname motor door geluid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 69

Ongelezen bericht door donmarcello »

J o h a n schreef:Nou, op een motor hoor je al weinig, met helm en normaal uitlaat geluid.

Ik neem aan de je sirenes e.d. nog later hoort met een (half) open pijp.

Snap niet dat daar iemand geld voor over heeft en ook nog een risico wil
lopen op een bekeuring....

Maar ja,, ik heb ook geen blue lights onder men auto...

:-)

Johan
Nog nooit op een motor gereden??...beetje loze opmerking

Wat betreft uitlaatgeluid van motors ...ach niet te veel en niet te weinig dan is het goed hou het redelijk en mocht je gepakt worden ...tja jammer andere uitlaten er weer op en terug naar het buro :lol: :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
gaunt TS
Infopolitie Gast

Re: In beslagname motor door geluid

Ongelezen bericht door gaunt »

Anonymous schreef:Ik ben toenet aangehouden omdat mijn motor duidelijk teveel geluid maakt. (geen e-keur dempers)
ik ben er met een waarschuwing afgekomen, maar de agent in kwestie zei dat als ie me de volgende keer aanhoud, dat de motor dan mee gaat naar het bureau en dat er een geluidsmeting uitgevoerd wordt. dit klinkt allemaal niet zo vreemd in de oren.
maar hij zei ook dat als de motor meer als 10db boven het standaard geluid zit, dat ie dan wordt aangeboden aan domeinen en dat ik hem dan definitief kwijt ben. is dit een nieuwe regel ofzo?
voor zover ik weet kunnen ze je uitlaat in beslag nemen of je moet je motor laten herkeuren bij de RDW. dit natuurlijk incl een boete...
in feite jammer dat je geen boete kreeg want dat kun je dan weer aanvechten omdat en geen geluids rapport bij aanwezig is
dit was namelijk zo op tv bij blik op de weg en dan win je geheid
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

gaunt schreef:in feite jammer dat je geen boete kreeg want dat kun je dan weer aanvechten omdat en geen geluids rapport bij aanwezig is
dit was namelijk zo op tv bij blik op de weg en dan win je geheid
:roll: :roll: :roll:

Je vergelijkt appels met peren.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Anonymous schreef:Ik ben toenet aangehouden omdat mijn motor duidelijk teveel geluid maakt. (geen e-keur dempers)
Het E-keur voor uitlaten is in Nederland niet verplicht. Alleen aan het ontbreken daarvan is niet te constateren dat de motoruitlaat te veel geluid maakt.

Ook een uitlaat zonder E-keur kan voldoen aan de geluidsnorm.

De geluidsnorm (aantal dB) is voor iedere motorfiets verschillend - dat kan zelfs van het bouwjaar afhangen - en overschijding kan alleen met meting worden vastgesteld.

De toegestane geluidsnorm voor een geciviliseerde BMW ligt bevoorbeeld lager dan voor een Haarlie met een motorconcept en bijbehorende techniek uit 1914.
Gesloten