In beslagname motor door geluid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

Als ik de laatste paar reply's eens lees...zal ik dan eens een voorspelling doen ... :evil:

Op dat andere forum zou ik zeggen "Back ON-topic"....:roll: :lol:
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Anonymous schreef:ik vind dat je het wel wat groter maakt dat het is. een wat lawaaierige uitlaat is in mijn ogen niet gevaarlijk. hinderlijk ook niet. als je die 10 seconden dat die ene motor voorbij rijd al als hinderlijk ervaart, dan kan je beter op een onbewoond eiland wonen
en in de volgende 10 seconden rij je een ander voorbij, die het ook als hinderlijk ervaart, enz. enz.
De duur dat 1 persoon het als hinderlijk kan ervaren, doet niet terzake. Het gaat erom dat je met te luide uitlaten hinder veroorzaakt aan anderen. Irritant, onnodig en strafbaar.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

MotoRon schreef:
Anonymous schreef:ik vind dat je het wel wat groter maakt dat het is. een wat lawaaierige uitlaat is in mijn ogen niet gevaarlijk. hinderlijk ook niet. als je die 10 seconden dat die ene motor voorbij rijd al als hinderlijk ervaart, dan kan je beter op een onbewoond eiland wonen
en in de volgende 10 seconden rij je een ander voorbij, die het ook als hinderlijk ervaart, enz. enz.
De duur dat 1 persoon het als hinderlijk kan ervaren, doet niet terzake. Het gaat erom dat je met te luide uitlaten hinder veroorzaakt aan anderen. Irritant, onnodig en strafbaar.
ik vind het erg jammer dat er zoveel zout opgelegd word.

als ik nou gevaarlijk bezig was... maar nee. iemand irriteert zich aan een paar seconde aan een geluid wat hem/haar niet zint. maar daar zit wel een fikse boete aan. volgens mij kan ik dan beter een overtreding in het 'hokje' gevaarlijk begaan, bv door rood rijden ofzo. kost me minder.

dus wat dat betreft is het een beetje krom. vooral als ik dan zo iemand tegen kom die beweerd dat ik mijn motor gewoon volledig kwijt ben. :lol:

maargoed, ontopic... zijn er mensen die er wel het fijne van weten, en mij uit kunnen leggen wat de exacte procedures zijn...
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

@gast:

Waar het bij mij om ging is de volgende uitspraak:
gast2 schreef:Nah lekker dan, stel dat je even geen 400 euro voor 2 standaard nieuwe TL-S dempers hebt liggen,
Hiermee impliceer je in mijn ogen dat als iemand het geld even niet heeft, dan maar rond mag rijden met motor die niet aan de eisen voldoet.

Waar ik op doel, is dat we dan alles maar moeten gedogen en/of goedkeuren omdat iemand even geen geld heeft om zijn voertuig wel aan de eisen te laten voldoen ???

Als je goed leest heb ik het over gevaarlijke EN/OF hinderlijke voertuigen.
Oftewel gewoon in zijn algemeenheid.

Of dat nu gladde bandjes zijn (gevaarlijk) of een te harde uitlaat (hinderlijk).
Op het moment dat je weet dat je voertuig niet aan de eisen voldoet neem je zelf het risico en kan geld nooit een discussiepunt zijn om dan maar te gedogen.

Dan laat je het voertuig gewoon staan tot het geld er wel is om het aan de eisen te laten voldoen.
Gast TS
Infopolitie Gast

even voor de duidelijkheid... dat waren niet mijn woorden. dat was iemand anders.
ik ben het volkomen met je eens, maar zoals ik ook in mijn vorige reply heb gezegt; er wordt teveel zout op gelegd. wat hinderlijke herrie wordt zwaarder bekeurd dan door rood licht rijden en zelfs bumperkleven.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:
gvdbor schreef:IS er iemand in politieland die jou verplicht om met die motor de weg op te gaan?

verder geen vragen.
kijk, dit vind ik nou weer jammer. totaal geen begrip voor de hele zaak. en die autoritaire toon siert je ook niet echt, vooral als ik kijk in wat voor functie je hebt. :roll: .
Het probleem ligt bij degene die er mee rijdt. Het is vaak zo makkelijk om dat maar bij een ander neer te leggen. Neem zelf je verantwoordelijkheid zou ik zeggen.
En als dat autoritair is? het zal me worst wezen.
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

ok...

Motorfiets wordt uit het verkeer genomen voor een geluidsmeting.
Als blijkt dat de gluidsproductie van de uitlaat te hoog is (2 dba = slijtagenorm) dan kan het kentekenbwijs worden ingevorderd.

je hebt nu 28 dagen de tijd om de motorfiets weer aan de wettelijke eisen te laten voldoen en hem binnen die tijd bij de POLITIE ter herkeuring an te bieden.

Doe je dit niet binnen 28 dagen, dan wordt het kentekenbewijs opgestuurd naar de RDW, waarna je de motor moet laten herkeuren bij de rdw.

Dus niet in de shredder, niet opnieuw op kenteken laten zetten. Gewoon OF binnen 28 dagen bij de politie OF daarna bij de RDW.

LET OP ! niet alle politieregio's gebruiken de 28dagen regeling. Sommige regio's sturen de kentekenbewijzen direct naar de rdw, zodat je alleen daar terecht kunt voor een herkeuring/controle.
mfl TS
Infopolitie Gast

wat is hinderlijk

Ongelezen bericht door mfl »

ik zou het hinderlijk vinden als je mijn buurman was en ik lig nog lekker te pitten, een buurman van mij rijdt elke ochtend die 10 seconden door de steeg echt vrolijk wordt ik daar niet van dus van die 10 seconden hinder gaat gewoon niet op. Maak dat ding standaard en klaar, doet even pijn in je knip maar dat is beter dan een prent.
rijschoollucassen
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Anonymous schreef:even voor de duidelijkheid... dat waren niet mijn woorden. dat was iemand anders.
ik ben het volkomen met je eens, maar zoals ik ook in mijn vorige reply heb gezegt; er wordt teveel zout op gelegd. wat hinderlijke herrie wordt zwaarder bekeurd dan door rood licht rijden en zelfs bumperkleven.
Het enige zout wat ik hier zie is van TS zelf. (als motorrijder zou hij trouwens moeten weten dat zout slecht is voor je machine) Hij krijgt van een politieman een nog niet eens officiele waarschuwing, deze man overdrijft misschien iets (hoewel geen kenteken meer hebben m.i. op hetzelfde neer komt als geen motor meer hebben). Ik zou niet op zoek gaan naar de grenzen, maar de tip ter harte nemen, en problemen voorkomen.

j.l.
J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

Wat een gezeur allemaal, de wetgever heeft een bepaald geluidsnivo ingesteld.

Daar heeft iedereen zich aan te houden, wil je een open pijp, prima.

Maar dan niet zeuren als je een bekeuring krijgt, da's het risico van het vak.

En nou niet proberen gedragingen goed te praten. De grens is gesteld, en daar dient ieder onder te blijven.

Je hebt al 2Db meer vanwege slijtage. Dus.. wat wil je nog meer?

Een normale pijp met E goedkeuring zal beneden de limiet blijven.

En die limiet hoef jij niet te stellen, daar zijn anderen voor.

Overigens mag een bekeuring niet op " gehoor " worden uitschreven, daar geen
enkele agent is uitgerust met geijkte oren...

:-)

Johan
Gast TS
Infopolitie Gast

ajc schreef:ok...

Motorfiets wordt uit het verkeer genomen voor een geluidsmeting.
Als blijkt dat de gluidsproductie van de uitlaat te hoog is (2 dba = slijtagenorm) dan kan het kentekenbwijs worden ingevorderd.

je hebt nu 28 dagen de tijd om de motorfiets weer aan de wettelijke eisen te laten voldoen en hem binnen die tijd bij de POLITIE ter herkeuring an te bieden.

Doe je dit niet binnen 28 dagen, dan wordt het kentekenbewijs opgestuurd naar de RDW, waarna je de motor moet laten herkeuren bij de rdw.

Dus niet in de shredder, niet opnieuw op kenteken laten zetten. Gewoon OF binnen 28 dagen bij de politie OF daarna bij de RDW.

LET OP ! niet alle politieregio's gebruiken de 28dagen regeling. Sommige regio's sturen de kentekenbewijzen direct naar de rdw, zodat je alleen daar terecht kunt voor een herkeuring/controle.
dit is de reactie waarop ik zat te wachten. bedankt.
Venzent TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Venzent »

Ikzelf rijdt een TL1000R, ook met de niet officiele pijpen. Gewoon omdat deze een mooie roffel geven, niet meer of minder geluid dan de officiele, maar wel mooier. Als ik wordt aangehouden hiervoor en ik krijg een boete en ben mijn uitlaten kwijt, zal ik de laatste zijn die hierover gaat zeuren. Ik weet dat ze niet officieel zijn, en ik weet dat het (eigenlijk) niet mag. Discussies over het al dan niet veilig zijn vind ik onzin. Als de wetgeving open zou staan voor eigen interpretatie wordt het een leuke bedoening op de weg.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Venzent schreef:Discussies over het al dan niet veilig zijn vind ik onzin.
Weet niet of je daarmee een eerdere uitspraak van mij bedoeld ??
Venzent TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Venzent »

rai schreef:
Venzent schreef:Discussies over het al dan niet veilig zijn vind ik onzin.
Weet niet of je daarmee een eerdere uitspraak van mij bedoeld ??
In deze thread werd er geopperd (off-topic gediscusieerd) dat een lawaaierige uitlaat niks met onveiligheid heeft te maken. Wat ik probeer te zeggen is dat dat er niet toe doet, het mag niet.....Een discussie over het wel of niet onveilig zijn van een lawaaierige uitlaat doet er niet toe.
J o h a n
Stamgast
Geslacht:

Ongelezen bericht door J o h a n »

Nou, op een motor hoor je al weinig, met helm en normaal uitlaat geluid.

Ik neem aan de je sirenes e.d. nog later hoort met een (half) open pijp.

Snap niet dat daar iemand geld voor over heeft en ook nog een risico wil
lopen op een bekeuring....

Maar ja,, ik heb ook geen blue lights onder men auto...

:-)

Johan
Gesloten