Anonieme melding?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Anonieme melding?

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Na het beëindigen van een gewelddadige relatie (waarin ik herhaaldelijk mishandeld en verkracht ben) vraag ik me af of ik hiervan een anonieme melding kan doen bij de politie. Ik wil (nog) geen klacht indienen, uit angst voor mijn ex-vriend. Ik zou graag willen dat zijn naam genoteerd staat, moest hij meerdere slachtoffers maken. Ook omdat hij mij opnieuw begint lastig te vallen, wil ik dat het alleszins genoemd wordt. Nu heb ik van mijn therapeut vernomen dat ik wel een anonieme melding kan doen, maar wanneer het geweld te ernstig is zal de politie zelf klacht tegen hem indienen en "ermee verdergaan". Is dat zo? En zo ja, is er (buiten een klacht indienen) een andere manier om dit aan te pakken? Ik weet dat je in Nederland wel anonieme melding kan maken, hoe zit dat in België?

Groeten.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Belgie is geen Nederland.

Je zult je antwoord en dus de kennis in eigen land moeten halen. Zie http://www.hbpf.be/index.php

Sorry.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Toch bedankt, kan ik wel wat mee!
Walter TS
Infopolitie Gast

wie van de mods moet ik zoenen?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Laat maar. :oops:
Walter TS
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:Lat maar. :oops:
hhahahahahahaha

dacht het al. bedankt dat je helpt mij intelligent te doen lijken..:D
PL2800 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PL2800 »

Ook in Nederland kun je hier geen anonieme melding van doen. Een melding binnen de relatiesfeer is niet anoniem te houden en voldoet daarom niet aan de criteria van een anonieme melding.

Bij de Stichting Meld Misdaad Anoniem zijn duidelijke regels opgesteld waaraan een anonieme melding moet voldoen. Criteria zijn onder andere dat het moet gaan om een misdrijf en dat de melder niet direct herkend kan worden omdat hij als enige wetenschap draagt van het strafbare feit. Binnen de relatiesfeer is de melder altijd te achterhalen en zal er geen geen melding gedaan kunnen worden.
Gesloten