In hoeverre mailt de politie naar de burger..?
Moderator: Moderatorteam
-
Dutch_Honesty TS
- Infopolitie Gast
In hoeverre mailt de politie naar de burger..?
Hallo,
Op een zomerse zaterdagochtend van 2005 kreeg ik een zeer opmerkelijk bericht in mijn inbox.
Een zekere G. de Jong van de politie Haaglanden beschuldigde mij van stalking en dat ik al enige tijd in de gaten gehouden werd, met als mailonderwerp 'wij hebben u door..'
Uiteraard heb ik hier in geen enkel opzicht schuld aan, dus ben ik vervolgens meteen persoonlijk naar de plaatselijke politie gegaan en er zou het één en ander uitgezocht worden, dus met andere woorden: het werd gewoon in de doofpot gestopt.
Ik vind het sowieso al eigenaardig dat de politie om zoiets mailt, die staan als het om zulke delicten gaat meteen op je stoep. En ik vind het ook eigenaardig hoe ze aan mijn naam komen en weten waar ik woon, waar de informatie vandaan komt waar ik onschuldig aan ben.
Wie is G. de Jong en waar haalt ie dit vandaan? wat wil hij bewijzen? ik ben toch wel zeer benieuwd.
Misschien is mijn reaktie wat laat, maar ik wist niet eerder van het bestaan van dit forum.
Verder hou ik er, voor zover ik het kan beredeneren, geen vijanden op na.
Op een zomerse zaterdagochtend van 2005 kreeg ik een zeer opmerkelijk bericht in mijn inbox.
Een zekere G. de Jong van de politie Haaglanden beschuldigde mij van stalking en dat ik al enige tijd in de gaten gehouden werd, met als mailonderwerp 'wij hebben u door..'
Uiteraard heb ik hier in geen enkel opzicht schuld aan, dus ben ik vervolgens meteen persoonlijk naar de plaatselijke politie gegaan en er zou het één en ander uitgezocht worden, dus met andere woorden: het werd gewoon in de doofpot gestopt.
Ik vind het sowieso al eigenaardig dat de politie om zoiets mailt, die staan als het om zulke delicten gaat meteen op je stoep. En ik vind het ook eigenaardig hoe ze aan mijn naam komen en weten waar ik woon, waar de informatie vandaan komt waar ik onschuldig aan ben.
Wie is G. de Jong en waar haalt ie dit vandaan? wat wil hij bewijzen? ik ben toch wel zeer benieuwd.
Misschien is mijn reaktie wat laat, maar ik wist niet eerder van het bestaan van dit forum.
Verder hou ik er, voor zover ik het kan beredeneren, geen vijanden op na.
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Re: In hoeverre mailt de politie naar de burger..?
Laten we deze opmerking maar als "niet gedaan" beschouwen, want dat raakt natuurlijk kant noch wal.Dutch_Honesty schreef:er zou het één en ander uitgezocht worden, dus met andere woorden: het werd gewoon in de doofpot gestopt.
Voor de rest van uw verhaal: Het komt mij als zeer onwaarschijnlijk over dat de betreffende mail van de politie afkomstig is. Natuurlijk heeft de politie e-mail, maar ik kan mij niet voorstellen dat een politieambtenaar e-mail op deze manier gebruikt.
Dus waarschijnlijk probeerde iemand anders u te laten geloven dat de mail van een politieambtenaar kwam. Overigens is het een klein kunstje om te doen alsof een mail van een ander e-mailadres vandaan komt. Een computerprofessional heeft dat wel meteen door, maar de gemiddelde Nederlander niet.
Nou, ik kreeg mail, dat ik een enorme som geld had geerfd, ik hoefde alleen maar een paar honderd euro over te maken om het geld klaar te laten zetten voor transfer..........
Ik heb maar afgezien van deze erfenis......................
Dus alles wat in je inbox komt, en je hebt het idee wa's dit nou weer.....
Klik dan op het RODE kruisje....
Johan
Ik heb maar afgezien van deze erfenis......................
Dus alles wat in je inbox komt, en je hebt het idee wa's dit nou weer.....
Klik dan op het RODE kruisje....
Johan
- r0n.
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 73
Ook ik heb mail gehad van de politie vorig jaar.
Wat ik (bijna) altijd doe, voordat ik een bericht open, is kijken naar de afzender.
Het IP-adres hoord echter zelfs niet in Nederland thuis !!!
Wat ik (bijna) altijd doe met zo'n bericht is op het rode kruisje klikken van Thunderbird.
Testende groeten;
Ron
Wat ik (bijna) altijd doe, voordat ik een bericht open, is kijken naar de afzender.
Het IP-adres hoord echter zelfs niet in Nederland thuis !!!
Wat ik (bijna) altijd doe met zo'n bericht is op het rode kruisje klikken van Thunderbird.
Testende groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
-
Peter Kurvers TS
- Infopolitie Gast
-
Bouwe TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dat is nou juist de grote fout die ik gemaakt heb, ik was zo in een shock om het zo maar te zeggen, dat ik van schrik het mailtje verwijderd heb, gewoon de domste fout die je op dat moment kan maken. Het bovenstaande wat ik al noemde is het enige wat ik me nog kan herinneren. Ohja, en wat ik me ook nog kan herinneren is dat het email-adres begon met: 'info@ ...' en de rest weet ik niet meer. Gevoelsmatig denk ik weleens dat je beter een mailtje kan krijgen dat je verdacht wordt van diefstal dan van stalking, mocht de politie in dat geval mailen, wat ik dus gezien deze reacties ook niet denk.
Walter, stuur vanaf je werk eens een emailtje naar je huis-emailadres. Ik durf bijna te wedden dat er een disclaimer onder komt te staan, automatisch.Walter schreef:disclaimers kennen ze in onze regio niet hoor.thijeleo schreef:Staat er een vrij grote disclaimer onder de mail? Zo niet, dan is de mail zeker niet afkomstig van de politie.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
De mail adressen van Haaglanden ( en van de rest van het land) zien er heel anders uit en het woordje "info" komt er niet in voor.
Dit kan dus onmogelijk een mail geweest zijn die afkomstig was via de "bedrijfs"mail.
Dit kan dus onmogelijk een mail geweest zijn die afkomstig was via de "bedrijfs"mail.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Waarschijnlijk ben je dan in de zeik genomen, want de e-mailadressen van de NL politie eindigen met @klpd.politie.nl, @rijnmond.politie.nl etc.Julio schreef:De mail die ik van een agent heb gekregen heeft geen disclaimer en is wel van een @regio-politie.nl verstuurd.
regio-politie.nl is een zelfstandig domeinnaam.Anders zou er regio.politie.nl staan.