beschadiging door agent aan bromfiets.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

beschadiging door agent aan bromfiets.

Ongelezen bericht door Gast »

stel ik sta op de rollerbank en de agent kan niet schakelen, (schakelbromfiets) en hij sloopt mijn versnellings-as of hij laat hem vastlopen, kan ik oom agent dan aansprakelijk stellen? en wat moet ik daarvoor doen?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

misschien zou je wat minder bevooroordeelde en denigrerende woorden kunnen gebruiken. oom agent is en blijft nog steeds negatief klinken.

wat nmoet je doen? 0900-8844 bellen en vragen wat je moet doen. daar weten ze er wel raad mee.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: beschadiging door agent aan bromfiets.

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:stel ik sta op de rollerbank en de agent kan niet schakelen, (schakelbromfiets) en hij sloopt mijn versnellings-as of hij laat hem vastlopen, kan ik oom agent dan aansprakelijk stellen? en wat moet ik daarvoor doen?
Vraagje:

Je zegt "stel dat...."

Is het nu gebeurd of niet.

Ik heb zelf zoiets bij de hand gehad. Toen was het ook "zogenaamd" door mijn actie dat de bromfiets beschadigd was geworden, terwijl het een bromfiets was die al economisch totall loss was als de tank leeg was. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus OF hier gewoon met een goed verhaal komen OF het laten voor wat het is.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Het term "oom agent" is nog discriminatief ook.

Het kan net zo goed "tante agente" zijn.
:D

Maar gebruik van het woord oom of tante heeft daarentegen wel wat vertrouwenwekkends.

Maar in het hypothetische geval dat het gebeurd, dan is de politie aansprakelijk. Zij zullen je dan ook vertellen wat je verder moet doen.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Ben zelf gelukkig nog van het "schakeltijdperk"
In wat voor staat moet die schakelbak zijn wil die een rollenbanksessie niet overleven.. :scratch:
koppeling in, *kick* in zijn 1, beetje gas en koppeling geleidelijk loslaten..
En dan ga je me nu vertellen dat die daar van stuk gaat?

Hoe sloop je met deze handelingen in vredesnaam een versnellingsas..
Vastloper ZOU kunnen als de luchtkoeling niet goed bevestigd is, houd tevens in dat de opstelling niet goed is en dus ongeldig.
Mocht de hele rollenbankopstelling conform richtlijnen opgesteld staan en jou schakelbrommer wordt gemeten, ook weer conform richtlijnen, dan zal die niet vastlopen tenzij het al een rotte cilinder/zuiger had.

Geef wel toe dat er een hoop collega's zijn die alleen ervaring hebben met scooters, maar een beetje bijdehand die een controle opzet zorgt voor een motorrijder (wel zo makkelijk :mrgreen: ) en die kan echt wel zo'n schakelbrommertje bedienen.

En dan maar hopen dat ie niet te snel gaat. 8)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Vind ik ook Onyx, Ding moet wel halfgaar zijn wil hij van een rollentestbankcontrole kapot gaan.
Don TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Don »

@ Onyx,

Een gare cilinder kan kapot gaan op de rollenbank maar ook een cilinder die nieuw is en nog niet ingereden is. :wink:
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Heb ik 1 keer gehad, en die persoon gaf heel duidelijk aan dat die cilinder net nieuw was.
Draaide vervolgens het gas half open en voila: 2 KW.
Verder testen niet noodzakelijk.
Je moet natuurlijk niet zo'n cilinder even een volle minuut opendraaien, dan ben je een mooie :censored:

Verder zal die de korte tijd van een rollentest heus wel overleven.

Mocht ie onverhoopt toch vast slaan door mijn toedoen dan zal ik dat melden en zal de eigenaar uiteraard schadeloos worden gestelt.
(zo ben ik dan ook wel weer)
Dirty Harry TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Volgens mij valt het allemaal wel mee met beschadigingen. Vaak zie je ook dat er een agent bij controle aanwezig is die ervaring heeft met schakelen. 8)
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Anders schop / trek / vraag* je de motoragent van zijn motor af. Die heeft wel ervaring met schakelen :D

* Doorhalen wat niet aan te raden is.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
pinkeltje TS
Infopolitie Gast

Re: beschadiging door agent aan bromfiets.

Ongelezen bericht door pinkeltje »

Anonymous schreef:stel ik sta op de rollerbank en de agent kan niet schakelen, (schakelbromfiets) en hij sloopt mijn versnellings-as of hij laat hem vastlopen, kan ik oom agent dan aansprakelijk stellen? en wat moet ik daarvoor doen?
nou ik rij al 18 jaar met brommers,en tig keren op een testbank geweest,en ik heb nog nooit een agent meegemaakt,die niet weet hoe die moest schakelen.

en als er iets kapot gaat versnellingsbak? cilinder? dan ligt het toch meestal bij de eigenaar die de brommer niet goed onderhouden heeft. of verkeerd afgesteld is(te arm mengsel bv)

ooit was er een agent die per ongeluk mijn spiegel eraf stoote van een oldtimer ,en hij gaf uit zijn eigen port. 25 gulden voor een nieuwe.dat noem ik nu klasse justitie in de positieve zin dan :D
Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

Als er iets kapot gaat door ondeskundig hamdelen...zal de schade vergoed moeten worden, als de "tester" niets doet wat de bromfiets onder normale omstandigheden niet zou moeten schaden, maar door de technsiche (wan)staat gaat er iets kapot...dan is het eigen schuld dikke bult. (voor de bromfietseigenaar dan hè)
Gesloten