vrachtwagen parkeren bij buren voor de deur

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Burger TS
Infopolitie Gast

vrachtwagen parkeren bij buren voor de deur

Ongelezen bericht door Burger »

hoe is de wet, om een vracht/koelingswagen in de straat te mogen parkeren?
mijn buurman aan de overkant parkeert deze wagen aan het eind van de straat,
maar als dit niet kan{wat best vaak voorkkomt} parkeert hij hem pal voor zijn deur
dus bij mij voor de deur.
nu is mijn vraag, deze koelings auto is ong. geschat 6mtr. lang en 4 mtr. hoog.
mag dit in een woonwijk voor de deur staan, of moet hij hem op de parkeerplaats bij het zwembad
zetten, maar dan moet hij 3 min. lopen naar huis.
wout TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wout »

Vaak is dit in de Algemene plaatselijke verordening (APV) geregeld.

Kijk dus even in de apv van uw gemeente of er een verbod is op het parkeren van grote voertuigen.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Vaak is er een afgeleide van onderstaand artikel opgenomen in de APV.
Informeer eens bij uw gemeente wat er daar iets in de APV is opgenomen en/of er überhaupt hieromtrent iets over is opgenomen.

Wetstekst

Artikel 5.1.7 Parkeren van grote voertuigen

1. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te parkeren op een door het college aangewezen plaats, waar dit naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.

2. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.

3. Het in het tweede lid gestelde verbod geldt niet op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, dagelijks van 08.00 tot 18.00 uur.

4. Het college kan van de in het eerste en tweede lid gestelde verboden ontheffing verlenen.
motormuiss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door motormuiss »

parkeren van grote voertuigen
m R 414 a een voertuig langer dan 6 m of hoger
dan 2,4 m parkeren op een plaats waar
dit verboden is ivm uiterlijk aanzien van de
gemeente (PL .V)

m R 414 b een voertuig langer dan 6 m parkeren
buiten de vastgestelde tijden ivm de beschikbare
parkeerruimte (PL .V)

Bovenstaande geeft aan waaraan het grote voertuig moet voldoen. Voldoet het aan een van de criteria dan is alleen nog van belang dat de gemeente dit heeft opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Als het goed is heeft de gemeente ook plaatsen aangewezen waar dit soort voertuigen mogen parkeren.

Maar waarom moeilijk als het ook makkelijk kan. Ik neem aan dat het telefoonnummer van het bedrijf op de wagen staat. Bel eens met de direkteur in verband met de overlast.
Gesloten