Ik heb harder gereden dan toegestaan.
De agent die mij aanhield reed niet achter mij aan met dezelfde snelheid, maar reed achter iemand die minder dan 100 reed.
De meting begon al op het moment dat ik nog achter hem of naast hem reed en hij ging eerst naar links en moest toen een stuk harder rijden om mij te kunnen volgen.
140 op mijn teller is volgens de meting 153 na correctie er zal vast iets fout zijn gegaan, misschien heeft iemand een idee waar dat in zit.
Overtreding snelheid
Moderator: Moderatorteam
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Uit de vraag begrijp ik dat het op een onopvallend voertuig ging, deze vros voertuigen zijn uitgerust met een (geijkt) meet systeem welke de gemiddelde snelheid van een voertuig meet aan de hand van de gemeten afstand en de tijd dat het voertuig erover doet om deze afstand af te leggen.
Het mooie hiervan is dat de snelheid van het politievoertuig dus niet dezelfde hoeft te zijn als die van het gevolgde voertuig.
Als de verbalisant maar z`n meetpunten heeft.
Dus de fout zit waarschijnlijk in de snelheidsmeter
Het mooie hiervan is dat de snelheid van het politievoertuig dus niet dezelfde hoeft te zijn als die van het gevolgde voertuig.
Als de verbalisant maar z`n meetpunten heeft.
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast
De agent die achter jou reed heeft een meting gedaan.
Hierbij heeft hij, als het goed is, jou gevolgd over een bepaalde afstand met vrijwel gelijkblijvende tussenafstand.
Het naar jou toerijden om achter je te komen en een meting te doen wordt door de betreffende agent natuurlijk niet meegenomen in deze meting.
Hierbij heeft hij, als het goed is, jou gevolgd over een bepaalde afstand met vrijwel gelijkblijvende tussenafstand.
Het naar jou toerijden om achter je te komen en een meting te doen wordt door de betreffende agent natuurlijk niet meegenomen in deze meting.
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Zoiets zal het wel zijn, maar omdat je aan de hand van gps vrij nauwkeurig je snelheid weet, stel ik toch maar even deze vraag.L.A.W. schreef:
R.A. schreef:De agent die achter jou reed heeft een meting gedaan.
En de klok loopt al voordat hij mij passeerd en gaat dan nog eens een stuk fors harder rijden.
Dat is dan niet met een gelijk blijvende afstand.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
ajc TS
- Infopolitie Gast
werkt op basis van een tijd en afstand.
De tijd die jij "nodig" hebt om van punt a naar punt b te komen. Dat is de snelheid.
de gemiddelde snelheid, wordt berekend middels een apparaat dat de "police pilot"of "trip track" (en nog wat van die apparaten) heten.
Op het moment dat jij de politieauto of een vast punt op de weg passeert (bijv. lantaarnpaal) start de meting.
op het moment dat de politie auto achter jou rijdt, of jij weer een vast punt passeert, wordt de meting gestopt. Op dat moment heb jij een bepaalde afstand afgelegd, binnen een bepaalde tijd en voila, daar is jou snelheid onafhankelijk van de snelheid van de politieauto.
De tijd die jij "nodig" hebt om van punt a naar punt b te komen. Dat is de snelheid.
de gemiddelde snelheid, wordt berekend middels een apparaat dat de "police pilot"of "trip track" (en nog wat van die apparaten) heten.
Op het moment dat jij de politieauto of een vast punt op de weg passeert (bijv. lantaarnpaal) start de meting.
op het moment dat de politie auto achter jou rijdt, of jij weer een vast punt passeert, wordt de meting gestopt. Op dat moment heb jij een bepaalde afstand afgelegd, binnen een bepaalde tijd en voila, daar is jou snelheid onafhankelijk van de snelheid van de politieauto.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Het is een illusie te veronderstellen dat een GPS systeem uw exacte snelheid aangeeft. Zeker de apparaten die in de automotive branche gebruikt worden kunnen niet aan eisen van nauwkeurige snelheidsbepaling voldoen.Anonymous schreef:Zoiets zal het wel zijn, maar omdat je aan de hand van gps vrij nauwkeurig je snelheid weet, stel ik toch maar even deze vraag.
Een GPS berekent zijn snelheid aan de hand van de peiling van satellieten en interpreteert de afstand die verreden is tussen twee peilingen als snelheid. Alleen bij een zeer hoge 'sampling' frequentie zal een exacte benadering van snelheid mogelijk zijn. Ben bang dat u dergelijke apparatuur in uw auto niet kunt betalen.
In die zin is uw waarneming van slechst 140 km/h op uw GPS/teller en de 154 km/h geconstateerd zeer wel mogelijk, maar heeft u toch echt geijkt te hard gereden.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety