Meeting via internet

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Meeting via internet TS
Infopolitie Gast

Meeting via internet

Ongelezen bericht door Meeting via internet »

Ik ken iemand uit Zweden via internet. We willen nu nadat we al enkele tijd met elkaar gepraat hebben elkaar ontmoeten. Ik zou dan afreizen naar Zweden en kon daar voor onbeperkte tijd blijven.

Toen ik dit aan mijn vrienden vertelde zeiden ze dat het misschien beter was als ik van te voren de politie zou raadplegen. Er lopen immers meer gekken rond dan er vastzitten.

Dus bij deze, beste politiemensen, wat is jullie visie hierop?

HK
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik zou nog niet teveel prive-info verstrekken en in eerste instantie afspreken op een publiekelijke locatie, een stationsrestauratie oid.

Daarnaast zou ik in ieder geval voor de eerste tijd zelf mijn onderkomen regelen in een hotel en ook de locatie van dat hotel primair bij de tegenpartij in het ongewisse laten.

Oftewel je bent daar dan voor hem/haar nog niet direct traceerbaar en je kunt eerst eens kijken met wie je van doen hebt. Als na een aantal dagen blijkt dat de vonk overslaat kun je aangeven dat je bij hem/haar op bezoek komt op eigen initiatief. Je hebt dan dus een adres nodig. Dat adres kun je vervolgens eerst doorgeven aan familie in Nederland. Op die manier blijf je dus traceerbaar.

Stel je een beetje afwachtend op, zie eerst maar eens wat voor vlees je in de kuip hebt.
En zorg in ieder geval dat je zelfstandigheid ter plaatse gewaarborgd blijft. Wees in geen geval afhankelijk van hem/haar.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Persoonlijk ben ik geen fan om te daten via het internet. Je hebt vaak gesproken met deze persoon, het zij via de chat, via de email of tegenwoordig zelfs via de webcam. Maar hoe zal deze persoon zijn, wanneer je hem of haar echt ontmoet?? Sta je straks niet voor niks in Zweden?

Dit zijn dingen die je zelf zal moeten overwegen. Als jij zegt dat je er wel een goed gevoel over hebt, dan moet je het gewoon doen. Er zijn ook genoeg relaties ontstaan tussen personen die elkaar zo via het internet hebben leren kennen. Maar er gebeuren helaas ook andere dingen, zoals je zelf al zei: " Er lopen ook genoeg gekken rond!" :wink:
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Dezelfde voorzichtigheid die je hebt als je iemand zomaar "op straat" of "in de disco" of "In de bar" hebt leren kennen moet je ook op internet betrachten. Iemand kan zich schriftelijk heel anders voordoen dan hij feitelijk is.
Stay safe out there.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

zijn jullie echt agenten?

Ik moet namelijk de opinie hebben van een echte agent. Is heel belangrijk.

HK
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Zolang er Afbeelding onder hun naam staat is het zeker weten een agent. Daar zijn hier regels en procedures voor.

Ik bijvoorbeeld ben geen agent ;)
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Anonymous schreef:zijn jullie echt agenten?

HK
En dan zo maar een vraag tussendoor.
Wat is voor jou in deze de meerwaarde, dat de adviezen komen van een agent ??
Hebben de goedbedoelde adviezen van de "burgers" hier op de site voor jou geen meerwaarde dan ??
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Anonymous schreef:zijn jullie echt agenten?

HK
Ga dan naar een politieburo toe ,dan weet u zeker dat u met echte agenten te maken heeft en stel daar dan u vraag.

Burgelijke groet Theo
Blowfish TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Blowfish »

Anonymous schreef:zijn jullie echt agenten? Ik moet namelijk de opinie hebben van een echte agent. Is heel belangrijk. HK
Als je de adviezen van je vrienden en burgers op dit forum minder belangrijk vindt dan van echte agenten, dan zou ik als ik jou was niet naar Zweden gaan. Het zegt namelijk wat over je karakter. En de kans dat iemand daar misbruik van maakt is dan ook groter aanwezig. :wink:
keymat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door keymat »

Je bent in ieder geval al heel voortzichtig, dus je zou het bij voorbaat al kunnen afwegen of het zin heeft te gaan. Als je van te voren al bang bent, en die persoon nog niet zo goed kent, zou ik eerst de tijd nemen hem beter te leren kennen. Maar ook gegevens van hem te krijgen en aan je familie doorgeven, zodat je altijd traceerbaar bent, zoals gvdbor al aangeeft.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 69

Ongelezen bericht door donmarcello »

Ik ben zomaar nieuwschierig naar wat de leeftijd is van TP en of het een man(jongen) of vrouw(meisje)is :!: :!: :!:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het ging mij en mijn vrienden er puur om dat we een opinie hadden van een politieagent. Die heeft misschien eerder gezien hoe dit fout is gelopen en had mij dus op verscheidene punten kunnen voorzien van waarschuwingen en informatie.

Ik kan best voor mezelf zorgen maar dat kon die Arjen 'nog iets' ook. Hij is toen ontvoerd in rusland geloof ik.

HK
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Ik woon ook samen met iemand die ik over heb laten komen uit een ander land. Alleen was ik wel uiterst voorzichtig en kritisch en heb ik haar hier ontmoet. Ze was hier op vakantie. De tip van Gijs, om niet daar ter plaatse afhankelijk te zijn van diegene, vind ik een hele goede! Ben je trouwens een man of een vrouw?
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Anonymous schreef:Ik kan best voor mezelf zorgen maar dat kon die Arjen 'nog iets' ook. Hij is toen ontvoerd in rusland geloof ik.
Ik vind dit een hele mooie vergelijking. :?

Dus jij vind het tijdens je werk ontvoerd worden door rebellen hetzelfde als voor een dating naar het buitenland ????? :shock:

Op het moment dat je deze vergelijking gaat maken wens ik je veel plezier in het buitenland.
Tot over 20 maanden zullen we dan maar zeggen.
keymat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door keymat »

Zijn vergelijking is gebasseerd op één angst, net zoals jij denkt bij het land spanje aan zon. Ik vind het wel goed dat hij zulke voortzorgsmaatregel neemt.
Gesloten