ik heb een vraag. Hoe zwaar wordt eraan getild als op een gegeven moment( in dit geval bij de keuring voor de opleiding) blijkt dat je ogen net niet goed genoeg zijn. Betekend dit dat je direct afgeschreven wordt om bij de poliie te kunnen werken?
Zonder correctie
Visus rechts (OD) minimaal 0,25
Visus links (OS) minimaal 0.25
Met correctie
Visus links (OS) minimaal 0.5 of 1.0
Visus rechts (OD) minimaal 1.0 of 0.5
Om zekerheid te krijgen of je wel of niet verder kunt gaan met de sollicitatie is het raadzaam de visus te laten meten door jouw oogarts of opticien/optometrist.
Indien de visus niet aan de gestelde eisen voldoet is het niet zinvol de sollicitatie door te zetten. Immers aan het eind van het selectietraject dien je een medische keuring te ondergaan. Bij deze keuring zul je alsnog afgewezen worden als het gezichtsvermogen niet voldoende is.
Een lid op dit forum heeft laatst hetzelfde gehad. Hij vertelde zelf dat zijn ogen te slecht waren en hij daarom gezakt was voor de medische keuring. Hij heeft nu een half jaar (?) gekregen om zijn ogen te laten laseren en dan mag hij de test opnieuw doen.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Barry schreef:Ogen leveren kost je natuurlijk handen vol geld. Wat wordt er bedoeld met 0.25 per oog?
Ogen laseren bedoel je zeker
Maar antwoord te geven op je vraag, met 0.25 per oog wordt de sterkte wat jij kan zien aangegeven dit kan door een oogarts opgemeten worden en hoe dat precies in elkaar steekt kan ik je niet uitleggen.....mischien is het een optie om je ogen eens te laten opmeten bij een brillenzaak want dat is gratis
en die gast ben ik. het laseren is mij zeer goed bevallen en daardoor kan ik wel 17 april beginnen. maar om jou een advies te geven, ga eens langs bij een opticien. of meld je aan en ga eens zoeken op het forum. succes