door roodlicht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
eldebe TS
Infopolitie Gast

door roodlicht

Ongelezen bericht door eldebe »

Als ik voor een rood verkeerslicht sta te wachten waar ook een flitser staat , en er komt een politieauto met sirene en zwaailichten achter mij staan ,ik maak de weg voor hem vrij ,maar rij door rood en word geflitst, en de politieauto ook natuurlijk, krijg ik dan een boete? ook al ben ik geheel naar rechts gereden .
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Michael »

Ja, u krijgt de boete dan vanzelf thuis gestuurd.

Maar, als u dit verhaal in een bezwaarschrift schrijft lijkt het mij dat de bon geseponeerd zal worden.
rijschoollucassen
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Een rood-lichtcamera maakt meerdere foto's. Vaak zal het voorrangsvoertuig daarop zichtbaar zijn, en hoort u helemaal niets. Om eventuele problemen vóór te zijn, is het niet onverstandig om even contact met het politiebureau op te nemen. De betreffende spoedrit is dan nog eenvoudig te traceren, en het verhaal is dus te controleren.

Eén opmerking: overtuig uzelf ervan dat de geluidssignalen die u hoort ook daadwerkelijk van het voertuig achter u afkomstig zijn. In Groningen is een buschauffeur in botsing gekomen met een ambulance(ogs) op de kruisende weg, terwijl hij ruimte dacht te maken voor een ambulance achter hem, die geen signalen bleek te voeren.

j.l.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Dat is wel heel erg pech hebben, dat verhaal van die ambu's. :D

Elke prio 1 rit waarbij toestemming voor het gebruik van OGS is gegeven wordt, wordt vastgelegd. Hierdoor is dit ook nog na maanden te controleren.

Ene Bert van dit forum zegt zelfs een lovende brief thuisgestuurd te hebben gekregen waarin hij werd geprezen om het feit hoe goed hij wel niet was om door rood te rijden toen een voorrangsvoertuig achter hem reed. :lol:
Gesloten