pepperspray

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

crazydriver schreef:dat is ook weer het uiterste.
diegene die ondergespoten is met pepperspray zal het er wel naar gemaakt hebben.
dat meisje wist echt van niks
ik zorg dat ik gewoon niet in de problemen kom.
Je bent een naief?
zo ja en ik wordt geslagen of geduwd of wat dan ook dan gaat ik handelen uit noodweer excess en gebruik ik mijn lippenbalsem in mijn handpalm ter versteviging zodat het harder aankomt.
maar zover is het nog nooit gekomen.
En ik hoop voor je dat het ook niet zover gaat komen voor je, want ik vrees met grote vreze.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

DutchVince schreef:Helaas zijn er tientallen andere incidenten op te noemen met andere gelegenheids wapens. Er zijn ook vrouwen verkracht onder bedreiging van een keukenmes. Moeten we die dan ook maar verbieden?
Op het moment dat dat keukenmes gebruikt wordt voor dit soort doeleinden, valt het net zo hard onder die zelfde Wet Wapens en Munitie waar dus ook die pepperspray onder valt.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Heel vreemd dat de Nederlanse wetgevers dat vertrouwen niet hebben
De Nederlandse wetgevers zien dat heel goed in.

Heb je enig idee hoeveel geweldsdelicten er plaatsvinden en heb je enig idee hoe makkelijk het is om naar een wapen te grijpen als je er eentje bij je hebt?

Maar gelukkig mag je je eigen mening hebben. In deze ben ik alleen blij dat de mening van de wetgever bindend is.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

@ Crazydriver: Noodweer exces betekend dat je vrij vertaald in blinde paniek handeld. Je kan niet van tevoren zeggen dat je als je in een dergelijke situatie zit, in blinde paniek gaat zijn. En zeker niet hoe je dan gaat handelen. Dat is nu juist de kern van dat artikel.

Verder vind ik deze reactie ronduit lomp:
diegene die ondergespoten is met pepperspray zal het er wel naar gemaakt hebben.
gvdbor Heeft het hier verdorie over een meisje die verkracht is, waarbij ze weerloos is gemaakt dmv pepperspray!!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Zinloze discussie, is wel te zien aan een aantal enorm kortzichtige antwoorden!!

Pubers van 12 jaar of oogkleppen op andere woorden heb ik er niet voor.

Wees blij dat we hier een verbod hebben in de vorm van de WWM.

Kijk hoeveel onschuldigen er nu al ten onder gaan in het uitgaansgeweld. Nee dan is het toestaan van pepperspray echt uitkomst :? :? :? :?

Wat mij betreft mag de wwm nog strakker, waarom...heel simpel dat bleek wel tijdens de 1e preventieve fouillering in het Haagsche. En nee was niet aan leeftijd of etnische afkomst gebonden. Zelf tuthola of bejaarden met een cat 4 wapen op zak!! De motivatie van de meesten, dan kan ik mezelf verdedigen mocht er wat gebeuren. Wat is de volgende stap het mes werkt niet nu maar een vuurwapen mee. Of ojee heb in paniek iemand doodgestoken, was echt niet mijn bedoeling, was zo geschrokken en voordat ik het wist....

Handhaven die WWM !

mashi
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Tja, ik heb een hoop verdachten die avond afgehoord, het aantal antecedentloze burgers was akelig hoop met wapens op zak en in de auto.
Wie rent, bekent!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Roland schreef:@ Crazydriver: Noodweer exces betekend dat je vrij vertaald in blinde paniek handeld. Je kan niet van tevoren zeggen dat je als je in een dergelijke situatie zit, in blinde paniek gaat zijn. En zeker niet hoe je dan gaat handelen. Dat is nu juist de kern van dat artikel.

Verder vind ik deze reactie ronduit lomp:
gvdbor Heeft het hier verdorie over een meisje die verkracht is, waarbij ze weerloos is gemaakt dmv pepperspray!!
ja maar ze had het er wel een beetje naar gemaakt hoor. Ze had eerst nog even gelachen naar jongens uit die groep.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

De hoer!

wat een onzin :? het ernaar gemaakt hebben...hoe durf je
Wie rent, bekent!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ik denk eerlijk gezegd dat Crazydriver het anders bedoelde, zo niet dan is hij superdom en verzoek ik hem om hier niet meer te komen om berichten te plaatsen.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent

Er wordt door een groep mensen zo gedacht. Of hij tot die groep behoort weet ik niet, maar ik sluit het niet uit.
Wie rent, bekent!
sleepy hunter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sleepy hunter »

Daar sluit ik mij bij aan GVDBOR.Blijkbaar weet hij/zij (crazy driver )niet wat de gevolgen zijn van het gebruik van peperspray.En van " het er zelf na gemaakt"?
Blijkbaar bleeft deze persoon op een andere planeet.Ik heb misschien een idee, zal wel niet mogen maar het is misschien de oplossing.Nodig Crazy driver uit voor een traning met peperspray en vraag dan of ze het nog zulk leuk spul vind.
En dat iedere inwoner van Amirka een wapen mag hebben, dit is na mijn weten per staat verschillend en het is bij hun in de grondwet geregeld.Ik ben blij dat het er bij ons niet in staat en van mij mag het er uitblijven ook.Als je zo graag een wapen wil hebben word dan lid van een schietvereniging dan heb je de mogelijkheid om te schieten.
sander
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

gvdbor schreef:
ja maar ze had het er wel een beetje naar gemaakt hoor. Ze had eerst nog even gelachen naar jongens uit die groep.
Wat zeg je me nu Gijs?! In dat geval is het natuurlijk uitlokking, moeten ze haar opsluiten en die arme jongen een schadevergoeding toekennen.

Maar zonder dollen, hij zal het wel verkeerd gelezen hebben, hopen we dan maar. :wink:
Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

DutchVince schreef:Laat ik het anders formuleren: in Duitsland ligt de pepperspray gewoon te koop in wapen- en jachtwinkels.

Kennelijk gaan de Duitser wetgevers er vanuit dat de Duitse burger wel in staat is om op verantwoorde wijze met pepperspray om te gaan. Heel vreemd dat de Nederlanse wetgevers dat vertrouwen niet hebben. En waarom trekt de EU geen heldere lijn?
Jank nietzo door zeg......

Je hebt een vraag gesteld en een antwoord gekregen, als je het met de regels niet eens bent schrijf je maar een brief naar die EU of je gaat lekker in Duitsland wonen, probleem opgelost.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Lijkt me een mooi moment voor een slotje...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten