Is het zo ..
Dat als iemand op een scooter rijd en deze meerdere keren op de rollerbak heeft gestaan met een snelheid onder de 90 km per uur.
Dat agenten deze in bezit nemen en VERNIETIGEN?
In onze regio is het zo dat de eerste en de tweede keer scooter inbeslag wordt genomen. Hierna krijg je een brief van het O.M dat je hem kan ophalen en moet afvoeren en laten nazien. Hierna wordt procesverbaal opgemaakt.
Derde keer inbeslagname en vernietiging na beslissing van het O.M.
Dit alles gaat in overleg met het Openbaar Ministerie (O.M.)
Duss stel hij rijd 70 kilometer.
Mogen ze hem uiteindelijk dan ook vernietigen..??
Ik heb namelijk geh00rd dat als je hem boven de 100 km per uur zou laten lopen dat hij dan wel vernietigd word. Hij mag wel in beslag genomen worden en dat je hem dan weer kan ophalen.
Het gaat niet om je snelheid maar om het vermogen van de scooter de bekende kilowatt. 3x een bepaald kw op de rollerbank is scooter in puin en van mij mogen ze dat al bij de eerste keer doen!
Het gaat niet om je snelheid maar om het vermogen van de scooter de bekende kilowatt. 3x een bepaald kw op de rollerbank is scooter in puin en van mij mogen ze dat al bij de eerste keer doen!
mashi
Mashi; al geruime tijd proberen we de mensen hier duidelijk te maken dat het helemaal niets met kilowatts te maken heeft. Het gaat namelijk om constructiesnelheid. Het gaat dus om de snelheid en niet om het aantal kilowatts.
Marlot schreef:Maar ik snap der ook echt nix meer van :S
Maken we het heel simpel, gewoon niet opvoeren heb je ook het gezeur niet. Ik ben 2 maanden geleden zelf met de scooter een auto tegen gekomen die hard achteruit uit een blinde uitrit kwam (coniveren stonden in de weg) en we hadden elkaar niet gezien. Dat gebeurde meters voor mij en ik ben er vol opgevlogen. Dat heeft me een week coma gekost, 4 weken ziekenhuis, ik krijg een half jaar weer een beugel, ik loop voorlopig nog wel bij de fysio om weer gewoon te kunnen lopen. Dat is allemaal gebeurd met 40/45 en dat was al een gebroken kaak op 2 plekken en een gebroken been. Kan je nagaan wat voor klap dat was geweest als ik 70/80 gereden had... (of zonder helm)
Marlot schreef:Maar ik snap der ook echt nix meer van :S
Maken we het heel simpel, gewoon niet opvoeren heb je ook het gezeur niet. Ik ben 2 maanden geleden zelf met de scooter een auto tegen gekomen die hard achteruit uit een blinde uitrit kwam (coniveren stonden in de weg) en we hadden elkaar niet gezien. Dat gebeurde meters voor mij en ik ben er vol opgevlogen. Dat heeft me een week coma gekost, 4 weken ziekenhuis, ik krijg een half jaar weer een beugel, ik loop voorlopig nog wel bij de fysio om weer gewoon te kunnen lopen. Dat is allemaal gebeurd met 40/45 en dat was al een gebroken kaak op 2 plekken en een gebroken been. Kan je nagaan wat voor klap dat was geweest als ik 70/80 gereden had... (of zonder helm)
Dan had je nu waarschijnlijk 6 voet onder het maaiveld gelegen.
Van elke keer dat een bromfiets op een rollenbanktest wordt gezet en hierop 1.5 KW of hoger scoort wordt een registratie gemaakt.
Bij snorfietsen is dat 0.6 KW of hoger.
3e keer dat de bromfiets (dus niet de bestuurder!!) wordt "gepakt" wordt ie in beslag genomen en gaat de OvJ beslissen. (waarschijnlijk ben je 'm dan echt kwijt)
Bij 100 % overschrijding max snelheid raak je 'm direct al kwijt (als de OvJ je goed gezind is)
Onyx schreef:
3e keer dat de bromfiets (dus niet de bestuurder!!) wordt "gepakt" wordt ie in beslag genomen en gaat de OvJ beslissen. (waarschijnlijk ben je 'm dan echt kwijt)
Waarom wordt er eigenlijk gekeken naar hoe vaak de brommer getest is
en niet hoe vaak de bestuurder gesnapt is ?
Zo kan iemand met opgevoerde brommer 2x gesnapt worden,
Daarna de brommer verkopen , een andere aanschaffen , deze opvoeren
en dan weer 2x gesnapt worden.
Terweil de nieuwe eigenaar v/d 1e brommer bij de 1e keer gesnapt
de nieuwe aanwinst al kwijt is ??????
mashi
Mashi; al geruime tijd proberen we de mensen hier duidelijk te maken dat het helemaal niets met kilowatts te maken heeft. Het gaat namelijk om constructiesnelheid. Het gaat dus om de snelheid en niet om het aantal kilowatts.
Ja dat krijg je ervan als je eerst in vermogen meet en dan een omrekentabel gebruikt naar constructiesnelheid of zoiets
Mijn rijd nu 45/50 Hij reed 80... ben toen het glad was volop de rem bijna onder een vrachtwagen terecht gekomen omdat een autO opeens ging stoppen om iemand in te laten stappen..
Kilowattss..?? daar heeft iemand het steeds over..? Wat is da nou weer.? haha
Ik heb alleen zeg maar dat hij wel hard optrekt tot de 35/40 en dan rijd die gewoon normaal.. of mag dat OOK AL NIET ....??????
De rollerbank geeft het vermogen van de bromfiets aan, de rekeneenheid daarvan is kilowatt (KW). Vervolgens wordt er een omrekentabel toegepast die e.e.a. refereert aan een maximale constructie snelheid.
De nieuwe rollerbanken schijnen anders te zijn, heb ik alleen nog niet gezien, dus kan je daar niets over vertellen.
En stel dat ik nu eens die schijf waar Kilowatts opgedrukt staat er af haal en daarvoor in de plaats met Volt zet.
Meet ik dan opeens de spanning?
Een spanning van 150 volt staat gelijk aan een constructiesnelheid van 35 km/u oid?
Op een rollentestbank worden GEEN kilowatts gemeten.
Een landbouwtractor heeft heel wat meer kw dan een bromfiets, toch zal hij doorgaans niet aan de 2 KW komen. Simpelweg omdat er snelheid gemeten wordt en geen vermogen in kw.