vermissing, categorieën

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

vermissing, categorieën

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Ik volg de opleiding spw 4 en nu hebben we een aantal vragen gekregen die wij moeten beantwoorden. Uit deze vraag kom ik niet uit: Personen die vermist zijn, worden ingedeeld in categorieen. Beschrijf kort de categorieën. (http://www.vermistepersonen.nl).
Van de site kan ik afhalen dat er een onderscheidt gemaakt wordt tussen vrijwillig en onvrijwillig vermist. Bij onvrijwillige wordt er nog onderscheidt gemaakt tussen gevallen met een hoog risico en gevallen zonder.
Mijn vraag is: zijn dit daadwerkelijk de juiste categorieen en wanneer behoor je tot een verhoogd risco en wanneer niet, hoe maakt men dit onderscheidt?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Gezien het feit dat je deze vragen stelt ivm je opleiding, ga ik je geen kant en klare antwoorden geven, dat zou iets te makkelijk zijn. Maar als je logisch nadenkt dan kun je zelf ook wel inschatten wanneer iemand onder een hoog risico valt. Denk bijvoorbeeld aan kleine kinderen, verstandelijk gehandicapten etc.

Succes met het zoeken van de antwoorden.
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Michael »

Bij een melding van vermiste personen wordt er gekeken naar:

KNIP

Hier sond een antwoord, maar na het lezen van het bericht van forever blue............maar verwijderd :oops:
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Flauw... gast volgt de opleiding spw 4 en niet de politieopleiding. Ik had je graag het antwoord gegeven alleen persoonlijk weet ik het antwoord niet. Ik geloof niet dat er harde richtlijnen zijn wanneer iemand onder een hoog risico valt en wanneer onder een laag risico, maar op gevoel kan je denk ik al een hoop indelen.
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:

Ik wacht nog even op een reactie van TS.

Indien het TS nog niet helemaal duidelijk is zal ik de categoriën die ik heb gevonden hier weer plaatsen! 8)
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Het maakt toch niet uit of men de politieopleiding volgt of niet. Ik vind het sowieso een te makkelijke manier om aan je informatie te komen.
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Uit de forumregels:
Bespreken van opdrachten van de opleiding

Het is aspiranten niet toegestaan om casussen uit de opleiding hier ter behandeling voor te leggen. Het uitlokken van een antwoord op een casus is niet toegestaan. Het is immers niet de bedoeling dat collega's binnen het forum opdrachten uit de opleiding gaan maken. Het toch aanbieden van een casus uit de opleiding levert een gele kaart op. Leermomenten uit stages kunnen wel besproken worden.
Zoals ik al zei: ik had je graag geholpen maar ik moet je het antwoord schuldig blijven.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het is in dit geval geen enkel probleem een antwoord te geven op de vraag van de topic-starter. Hij volgt een opleiding tot Sociaal Pedagogisch Werker niveau 4.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:

Bij deze dan.

Categorie 1
- kinderen onder de 12 jaar
- lichamelijk of geestelijk gehandicapten
- directe medische zorg noodzakelijk
- verdachte omstandigheden aanwezig
- aanwijzing voor zelfdoding
- vermiste loopt onaanvaardbare risico's
- personen onder de 18, vermoedelijk in gezelschap van criminelen
- de vermiste is een gevaar voor derden.

Categorie 2
- geen direct onaanvaardbare risico's
- personen van 12 tot 18 met problemen thuis, of op school en die al eerder zijn weggelopen of gedreigd hebben weg te lopen
- personen van 18 jaar of ouder die aangegeven hebben ontevreden met hun situatie te zijn, bericht hebben achter gelaten, een reden hadden om te verdwijnen, persoonlijke spullen mee hebben genomen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Micheal bedankt voor je antwoord. Mag ik vragen waar je deze info gevonden hebt?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ik heb ook niet gezegd dat ik in dit geval handelde naar de forumregels. Het is een principe van mezelf.
beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door beamer »

foreverblue schreef:Ik heb ook niet gezegd dat ik in dit geval handelde naar de forumregels. Het is een principe van mezelf.
Hmmmmmmm... :lol: :wink: :lol:
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:

foreverblue schreef:Ik heb ook niet gezegd dat ik in dit geval handelde naar de forumregels. Het is een principe van mezelf.
En ik heb in mijn eerste post geknipt omdat ik mij kon vinden in dit principe :)
Een andere reden om geen antwoord te plaatsen is omdat dit, vermiste personen, een onderwerp is uit een leeropdracht van kwartiel 4.

@Gast: Ik weet niet meer waar ik de info heb gevonden destijds.
1 1/2 jaar geleden had ik een leeropdracht over vermiste personen voor mijn opleiding moeten maken. Het verslag heb ik nog, maar de bron heb ik niet opgeschreven.
beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door beamer »

Hier is ook informatie te vinden:

http://www.vermistepersonen.info/
Gesloten