pepperspray
Moderator: Moderatorteam
-
pietje TS
- Infopolitie Gast
pepperspray
Is het in nederland toegestaan om pepperspray bij je te dragen. En zo ja waar kan je het kopen.
Zo niet, waar staat dat.
Zo niet, waar staat dat.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
http://infopolitie.nl/wet/wwm/index.php
Kijk vooral in de sectie: http://infopolitie.nl/wet/wwm/wwm_par1_ ... _art_2.php
en voor het hebben of dragen in: http://infopolitie.nl/wet/wwm/wwm_par6.php
Pepperspray valt dus onder CAT II
Kijk vooral in de sectie: http://infopolitie.nl/wet/wwm/wwm_par1_ ... _art_2.php
en voor het hebben of dragen in: http://infopolitie.nl/wet/wwm/wwm_par6.php
Pepperspray valt dus onder CAT II
Laatst gewijzigd door andre op 28 feb 2006, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Zoals Flik, Foreverblue, en Andre al aan gaven is het strikt verboden en zelfs strafbaar.
Meestal wordt er de eerste keer dat je betrapt wordt een schikkingsvoorstel van 275,- a 325,- Euro aangeboden. Houdt er wel rekening mee dat je dan ook meteen een strafblad hebt.
Uiteraard wordt de bus in beslag genomen.
Meestal wordt er de eerste keer dat je betrapt wordt een schikkingsvoorstel van 275,- a 325,- Euro aangeboden. Houdt er wel rekening mee dat je dan ook meteen een strafblad hebt.
-
DutchVince TS
- Infopolitie Gast
Flauw, in Duitsland mag het wel. Maar blijft de EU gelijkheid?Roland schreef:Zoals Flik, Foreverblue, en Andre al aan gaven is het strikt verboden en zelfs strafbaar.![]()
In dit land wordt je iedere mogelijkheid ontnomen om jezelf te verdedigen.
Ik vind pepperspray zo gek nog niet als verdedigingswapen: er zullen nooit doden bij vallen.
Vreemd ook dat pepperspray in cat II valt hoewel een (zak)mes veel dodelijker is.
En je denkt dus dat je er niet mee kunt aanvallen?DutchVince schreef:[Ik vind pepperspray zo gek nog niet als verdedigingswapen: er zullen nooit doden bij vallen..
Wil ik je in contact brengen met een jongedame die eerst met pepperspray is bespoten (zodat ze tijdelijk niets meer kon zien) en daarna door een groep verkracht is?
Onder voorwaarde dat jij verder de psychische begeleiding op je neemt voor nu en in de toekomst.
-
crazydriver TS
- Infopolitie Gast
dat is ook weer het uiterste.
diegene die ondergespoten is met pepperspray zal het er wel naar gemaakt hebben.
ik zorg dat ik gewoon niet in de problemen kom.
zo ja en ik wordt geslagen of geduwd of wat dan ook dan gaat ik handelen uit noodweer excess en gebruik ik mijn lippenbalsem in mijn handpalm ter versteviging zodat het harder aankomt.
maar zover is het nog nooit gekomen.
diegene die ondergespoten is met pepperspray zal het er wel naar gemaakt hebben.
zo ja en ik wordt geslagen of geduwd of wat dan ook dan gaat ik handelen uit noodweer excess en gebruik ik mijn lippenbalsem in mijn handpalm ter versteviging zodat het harder aankomt.
-
DutchVince TS
- Infopolitie Gast
Met alle respect: Dit is een zeer betreurenswaardig incident.gvdbor schreef:En je denkt dus dat je er niet mee kunt aanvallen?DutchVince schreef:[Ik vind pepperspray zo gek nog niet als verdedigingswapen: er zullen nooit doden bij vallen..
Wil ik je in contact brengen met een jongedame die eerst met pepperspray is bespoten (zodat ze tijdelijk niets meer kon zien) en daarna door een groep verkracht is?
Onder voorwaarde dat jij verder de psychische begeleiding op je neemt voor nu en in de toekomst.
Helaas zijn er tientallen andere incidenten op te noemen met andere gelegenheids wapens. Er zijn ook vrouwen verkracht onder bedreiging van een keukenmes. Moeten we die dan ook maar verbieden?
Ik heb zelf in Amerika gewoond en vind de wapenwet daar veel te liberaal. Iedere burger kan daar met het grootste gemak vuurwapens kopen en daarmee andere burgers afknallen. Daar wil ik dus zeker niet naar toe in ons land, maar NL is naar mijn mening te extreem het andere uiterste. De Duitse en Franse wapenwet zijn een mooie "middle ground".
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Lees je eigen bericht eens na. Je kunt niet voorkomen dat je in de problemen komt. Kan altijd gebeuren.crazydriver schreef:dat is ook weer het uiterste.
Bovendien, als jij beweert dat je niet in de problemen komt, waar heb je dan pepperspray voor nodig?
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
Bij Arriva is ooit een buschauffeur beroofd m.b.v. pepperspray. Kan dus wel degelijk als aanvalswapen gebruikt worden. Ik heb zelf ooit een training bij het POTC mogen bijwonen. (in het kader van EHBO-cursussen) Was zeer interessant. Mocht zelf evt. voor slachtoffer spelen, heb vriendelijk bedankt. er was overigens wel een vrijwilliger.
j.l.
j.l.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Mensen die niet getraind zijn in het gebruik van een wapen moeten geen wapen kunnen gebruiken. Dat het gebeurt is erg vervelend, maar de wet moet die mogelijkheid niet bieden, ook niet ter zelfverdediging. Je kunt ook op zelfverdidigingscursus/training gaan.DutchVince schreef:Helaas zijn er tientallen andere incidenten op te noemen met andere gelegenheids wapens. Er zijn ook vrouwen verkracht onder bedreiging van een keukenmes. Moeten we die dan ook maar verbieden?
-
DutchVince TS
- Infopolitie Gast
Laat ik het anders formuleren: in Duitsland ligt de pepperspray gewoon te koop in wapen- en jachtwinkels.
Kennelijk gaan de Duitser wetgevers er vanuit dat de Duitse burger wel in staat is om op verantwoorde wijze met pepperspray om te gaan. Heel vreemd dat de Nederlanse wetgevers dat vertrouwen niet hebben. En waarom trekt de EU geen heldere lijn?
Kennelijk gaan de Duitser wetgevers er vanuit dat de Duitse burger wel in staat is om op verantwoorde wijze met pepperspray om te gaan. Heel vreemd dat de Nederlanse wetgevers dat vertrouwen niet hebben. En waarom trekt de EU geen heldere lijn?
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
andre TS
- Infopolitie Gast
In Amerika is iedereen gerechtigd een vuurwapen in huis te hebben. En wees nu eerlijk, dat willen we hier toch niet ?DutchVince schreef:Laat ik het anders formuleren: in Duitsland ligt de pepperspray gewoon te koop in wapen- en jachtwinkels.