voorkomen na 31 km buiten de bebouwde kom te hard gereden.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

hannie TS
Infopolitie Gast

voorkomen na 31 km buiten de bebouwde kom te hard gereden.

Ongelezen bericht door hannie »

hallo kan iemand mij vertellen wat mij te verwachten staat.

ik heb een overtreding begaan anderhalf jaar geleden hebben ze mij buiten de bebouwde kom met een laser aangehouden ik had 31 km te hard gereden en moet nu voorkomen.
kunnen ze alsnog mijn rijbewijs invorderen. waar ik absuluut niet buiten kan.(wie wel).
ik zou graag van iemand weten wat er staat te gebeuren want ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.
en ik weet het dat is stom ben geweest maar dat is achteraf.
graag zsm mogelijk een antwoord

met vriendelijke groet.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Is dit de eerste grove overtreding van u, of de zoveelste?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Briges schreef:Is dit de eerste grove overtreding van u, of de zoveelste?
de 2e maar de eerste is al e een lange tijd geleden ik had ook om een schikkingsvoorstel gevraagd maar dat is afgewezen ik vraag mij af wat ik kan verwachten.

Opmerking van moderator Team Infopolitie

Posting aangepast op leesbaarheid
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Khoop dat u een passend antwoord krijgt en dat u uw rijbewijs mag houden. :wink:

Ik denk zelf dat het wel los zal lopen wat betreft uw rijbewijs, maar voor uw portomonee??
Gast TS
Infopolitie Gast

Briges schreef:Khoop dat u een passend antwoord krijgt en dat u uw rijbewijs mag houden. :wink:

Ik
denk zelf dat het wel los zal lopen wat betreft uw rijbewijs, maar voor uw portomonee??
maar kan iemand mij vertellen hoe dat gaat bij een rechtzaak
oke betalen zal ik toch wel moeten maar het rijbewijs behouden is belangrijker en het zal wel oijn in mijn portomonee zijn maar ja ik heb het mij zelf aangedaan.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Ik ben bang dat u hier geen passend antwoord zult krijgen. Dit is een site over de politie en alhoewel hier ook agenten schrijven zullen ook zij geen antwoord hierop kunnen geven. Het is een zaak van justitie en alleen de rechter beslist.

Begrijpt u mij niet verkeerd, maar hier kan nooit een antwoord gegeven worden over wat u te wachten staat. Simpel en alleen om het feit dat u dan nooit kan zeggen: Maar op het forum van infopolitie.nl hebben ze gezegd dat.....
Gast TS
Infopolitie Gast

andre schreef:Ik ben bang dat u hier geen passend antwoord zult krijgen. Dit is een site over de politie en alhoewel hier ook agenten schrijven zullen ook zij geen antwoord hierop kunnen geven. Het is een zaak van justitie en alleen de rechter beslist.

Begrijpt u mij niet verkeerd, maar hier kan nooit een antwoord gegeven worden over wat u te wachten staat. Simpel en alleen om het feit dat u dan nooit kan zeggen: Maar op het forum van infopo
litie.nl hebben ze gezegd dat.....
ik begrijp het maar het is voor mij onzeker ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad gelukkig maar
en ik had stilletjes de hoop dat iemand mij de gang van zaken een beetje kon uitleggen nu ga je zo onzeker naar de rechtbank toe.
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Als u de gang van zaken voor de rechter bedoeld, dan heeft u misschien wat aan de volgende folder van de website van de Nederlandse Rechtspraak. Die gaat over de gang van zaken als u terecht moet staan, vooral op pagina 7:

http://www.rechtspraak.nl/NR/rdonlyres/ ... _24996.pdf
Gast TS
Infopolitie Gast

MarcH schreef:Als u de gang van zaken voor de rechter bedoeld, dan heeft u misschien wat aan de volgende folder van de website van de Nederlandse Rechtspraak. Die gaat over de gang van zaken als u terecht moet staan, vooral op pagina 7:

bedankt voor de tip zal daar even gaan kijken.
Gast TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:
MarcH schreef:Als u de gang van zaken voor de rechter bedoeld, dan heeft u misschien wat aan de volgende folder van de website van de Nederlandse Rechtspraak. Die gaat over de gang van zaken als u terecht moet staan, vooral op pagina 7:

bedankt voor de tip zal daar even gaan kijken.
ik heb de site gelezen ben wat wijzer geworden.
nu maar hopen dat het allemaal een beetje goed uitpakt.
is er verder nog iemand die dit allemaal zelf heeft meegemaakt?
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Anonymous schreef:ik had ook om een schikkingsvoorstel gevraagd maar dat is afgewezen
U moet direct voorkomen en heeft dus geen schikkingsvoorstel gehad? Dan vrees ik dat de eis invordering van uw rijbewijs is. Het uiteindelijke hoe of wat wordt door de rechter bepaald.
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Stef schreef:
Anonymous schreef:ik had ook om een schikkingsvoorstel gevraagd maar dat is afgewezen
U moet direct voorkomen en heeft dus geen schikkingsvoorstel gehad? Dan vrees ik dat de eis invordering van uw rijbewijs is. Het uiteindelijke hoe of wat wordt door de rechter bepaald.
Daar ben ik ook bang voor... Als de officier van justitie op uw verzoek al weigert om een bedrag te noemen dan zal hij iets anders van u willen dan uw geld. Mogelijk heeft hij de vorige overtreding erbij gezocht en is hij/zij van mening dat het Nederlandse volk erbij gebaat is dat u niet langer meer een voertuig mag besturen.

Echter... Dit is niet meer dan speculeren, wij kunnen onmogelijk vertellen wat de officier zal gaan eisen en nog minder wat de rechter zal gaan oordelen in deze situatie. Dat zal afhankelijk zijn van in het verleden geconstateerde feiten en uw verweer in deze kwestie. Let wel, de rechter zal in de meeste gevallen geen gehoor nemen aan het argument dat u niet zonder uw rijbewijs kunt.

Ik hoop dat de rechter in deze tot een wijs besluit zal komen.
Laatst gewijzigd door Janssen op 27 feb 2006, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast TS
Infopolitie Gast

Stef schreef:
nou ik hoop niet dat ik mijn rijbewijs kwijt ben. en het zou ook belachelijk zijn als ze daar nu mee aankomen het is al anderhalf jaar geleden dat ik ben aangehouden en moet nu pas voorkomen. als ik een gevaar voor anderen ben dan neem ik aan dat ze het rijbewijs eerder invorderen. maar ja je weet maar nooit wat ze denken en doen.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Even het verdere topic niet gelezen....maar nu nog invorderen zou inderdaad niet echt logisch zijn. Wel bijvoorbeeld voorwaardelijk.
We horen het wel
Wie rent, bekent!
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Ik vind de termijn van anderhalf jaar wel absurd! Volgens mij is die veel te lang geweest en zou de zaak wel eens geseponeerd kunnen worden. Ik vind het ook een vreemde gang van zaken 31 km bubeko, daar krijg je toch gewoon een acceptgiro voor ook al is het boven de 30???

De lange termijn zou ik zeker als verdediging aanvoeren ter zitting. Van die zitting moet je je trouwens niet teveel voorstellen dat is namelijk echt lopende band werk. In een ochtend worden wel 30 tot 40 zaken afgehamerd. Het wordt wel zeer op prijs gesteld als u aanwezig bent.
Gesloten