regels en wetgeving betreft vrijgezellen veiling

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

regels en wetgeving betreft vrijgezellen veiling

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb geprobeert het op internet te vinden maar das zoeken naar een naald in een hooiberg.

Mijn vraag is: Wat zijn de regels en wetgeving waar ik rekening mee moet houden als mijn club een vrijgezellen veiling wilt houden.

Ik wil namelijk niet achter af problemen krijgen.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

rekening mee houden dat je mij uitnodigt!

Naja, misschien de wet op de kansspelen en een vergunning?
niet primair een politie aangelegenheid
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Mensenhandel (dus ook van vrijgezellen) is verboden.
Stay safe out there.
Gast TS
Infopolitie Gast

SWAT schreef:Mensenhandel (dus ook van vrijgezellen) is verboden.
kan je mij ook het wet artikel geven waar dat in beschreven staat?
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Als het gewoon binnen de club is en er word niet geadverteerd etc, dan lijken vergunningen mij enigsinds overbodig.
Gaat het wat groter opgezet worden, veel publiek van buitenaf etc. dan is het denk ik wel raadzam om even contact op te nemen met de gemeente. Dit is de instantie die de vergunning moet verstrekken.

Maar vergunning of geen vergunning, Guido dient natuurlijk uitgenodigd te worden :wink:
Blowfish TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Blowfish »

Ik denk dat je dan eerst eens wat meer moet vertellen over deze veiling. Wat is precies de bedoeling / doelstelling van deze veiling en hoe groots wordt het opgezet ? Het lijkt mij in ieder geval geen mensenhandel, als dit op vrijwillige basis gebeurd. Maar daar ken ik niet de wetteksten van.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Blowfish schreef:Het lijkt mij in ieder geval geen mensenhandel, als dit op vrijwillige basis gebeurd.
Misschien dat SWAT een grapje maakte? :D
Blowfish TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Blowfish »

Roland schreef:Misschien dat SWAT een grapje maakte? :D
Zou ut ? :oops: Moet ik toch eens m'n Haagse humorboek er bij pakken :jocolor:
Gast TS
Infopolitie Gast

Wess schreef:Als het gewoon binnen de club is en er word niet geadverteerd etc, dan lijken vergunningen mij enigsinds overbodig.
Gaat het wat groter opgezet worden, veel publiek van buitenaf etc. dan is het denk ik wel raadzam om even contact op te nemen met de gemeente. Dit is de instantie die de vergunning moet verstrekken.

Maar vergunning of geen vergunning, Guido dient natuurlijk uitgenodigd te worden :wink:
het is inderdaad de bedoeling dat het wat grooter word op gezet.
Het is namelijk de bedoeling dat vrijwilligers worden "verkocht" (hun tijd, niet zij zelf) om zo geld in te zamelen voor de club.
Dit zou als ik het goed op gezet kan krijgen, tijdens een conventie moeten gaan gebeuren.

En Guido is uitgenodigd als ie zelf z'n kaartje voor de conventie betaald + z'n onderdak.
de conventie in kwestie: http://www.abunaicon.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Roland schreef:
Blowfish schreef:Het lijkt mij in ieder geval geen mensenhandel, als dit op vrijwillige basis gebeurd.
Misschien dat SWAT een grapje maakte? :D
als dat een geintje was, dan is z'n humor zeker op vakantie.
koopman TS
Infopolitie Gast

Vrijgezel

Ongelezen bericht door koopman »

Eerst morgennacht samenwerken en dan pas je eigen laten verkopen Guido :roll:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Ghehehe,

Wordt morgen lachen Cor!
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Anonymous schreef:
Wess schreef:Als het gewoon binnen de club is en er word niet geadverteerd etc, dan lijken vergunningen mij enigsinds overbodig.

het is inderdaad de bedoeling dat het wat grooter word op gezet.
Het is namelijk de bedoeling dat vrijwilligers worden "verkocht" (hun tijd, niet zij zelf) om zo geld in te zamelen voor de club.
Dit zou als ik het goed op gezet kan krijgen, tijdens een conventie moeten gaan gebeuren.

En Guido is uitgenodigd als ie zelf z'n kaartje voor de conventie betaald + z'n onderdak.
de conventie in kwestie: http://www.abunaicon.nl
Wanneer de veiling gehouden word in een conferentie centrum/zalencentrum of iets dergelijks dan is daar ongetwijfeld een vergunning aanwezig voor een bepaald aantal bezoekers.

Gaat het om een andere locatie of is een vergunning er niet, dan even langs de gemeente. Denk erom dat gemeenten altijd langzamer werken dan je lief is..... :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

De conventie is op het terrein van de universiteit van Enschede, en word door Studenten daar elk jaar geregeld. Ik gok dat ze daar een vergunning voor hebben, zo niet dat is niet mijn zaak.
Ik wil enkel weten waar ik rekening mee moet houden wat betreft wet en regelgeving op het gebied van het houden van een vrijgezellen veiling.
(en het evenement is pas in Oktober :P Dus tijd zat!)
Gesloten