niet voldaan aan verzekeringsplicht.
Moderator: Moderatorteam
-
ede TS
- Infopolitie Gast
niet voldaan aan verzekeringsplicht.
Hallo,
Ik heb een boete binnen van 320,- omdat mijn auto niet verzekerd is.
Met de auto rijd ik niet, het is de bedoeling hem op te knappen, voor de hobby.
Kort geleden dacht ik dat als hij op eigen terrein niet verzekerd hoeft te zijn en zeker niet als je er toch niet mee rond rijd.
En het domme is dat ik hem niet uit de wegenbelasting heb gehaald voor een paar tientjes.
Nou ben ik dubbel een dief van mn eigen portomonee.
Nou heb ik hier al de regels gelezen en zie ik dat ik er gewoon aan moet geloven.
Maar toch .. zou er geen midden weg kunnen zijn ? een boete vermindering ofzo?
Ik kan a.d.h.v. kilometer standen laten zijn dat ik 'fulltime' in een eigen auto rijd , en dat ik met de onverzekerde auto niet gereden heb.
Ook kan ik laten zien dat ik tig keer van auto ben geswitched, ik belde dan de verzekering en die zette voor wat administratie kosten de polis op het andere kenteken.
Kort geleden dacht ik dat als hij op eigen terrein niet verzekerd hoeft te zijn en zeker niet als je er toch niet mee rond rijd.
En het domme is dat ik hem niet uit de wegenbelasting heb gehaald voor een paar tientjes.
Nou heb ik hier al de regels gelezen en zie ik dat ik er gewoon aan moet geloven.
Ik kan a.d.h.v. kilometer standen laten zijn dat ik 'fulltime' in een eigen auto rijd , en dat ik met de onverzekerde auto niet gereden heb.
Ook kan ik laten zien dat ik tig keer van auto ben geswitched, ik belde dan de verzekering en die zette voor wat administratie kosten de polis op het andere kenteken.
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast
-
ede TS
- Infopolitie Gast
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast
-
ede TS
- Infopolitie Gast
Als je de boete betaald hebt, heb je geen recht meer op bezwaar. Met betaling erken je de schuld en stopt de vervolging. Daarnaast bestaan de wettelijke regels nu eenmaal en de taak van de rechter is om te kijken of je deze regel overtreden hebt.
Als je komt met het verweer dat je lange tijd niet met de auto hebt gereden zal d eeerste vraag van de rechter zijn waarom je het kenteken niet hebt geschorst. Daar is die regeling namelijk voor.
Als je komt met het verweer dat je lange tijd niet met de auto hebt gereden zal d eeerste vraag van de rechter zijn waarom je het kenteken niet hebt geschorst. Daar is die regeling namelijk voor.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Wij zijn geen rechter...en eerlijk gezegd kan ik me ook niet altijd in de denkwijze van een rechter verplaatsen...
Als je de zaak voor laat komen, wordt er inderdaad 'standaard' een hoger bedrag geeist... Aan de andere kant, gevoelsmatig heb je een goede reden om de zaak voor te laten komen...
Dan zou ik die gok wel durven nemen...Zeker als je nog een bepaalde vorm van 'bewijs' kan leveren... Nu moet je dat 'bewijs' ruim zien (echt bewijs heb je namelijk niet), maar je voelt je (in jouw situatie) min of meer onrechtvaardig behandeld.
Dan zou ik die gok nemen...En als 't tegenvalt heb je tijd genoeg gehad om nog even te sparen...
Als je de zaak voor laat komen, wordt er inderdaad 'standaard' een hoger bedrag geeist... Aan de andere kant, gevoelsmatig heb je een goede reden om de zaak voor te laten komen...
Dan zou ik die gok wel durven nemen...Zeker als je nog een bepaalde vorm van 'bewijs' kan leveren... Nu moet je dat 'bewijs' ruim zien (echt bewijs heb je namelijk niet), maar je voelt je (in jouw situatie) min of meer onrechtvaardig behandeld.
Dan zou ik die gok nemen...En als 't tegenvalt heb je tijd genoeg gehad om nog even te sparen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
beamer TS
- Infopolitie Gast
Re: niet voldaan aan verzekeringsplicht.
Om aan de verplichtingen tot het betalen van wegenbelasting en het in stand houden van een verzekering voor die auto te ontkomen, is de enige mogelijkheid om het kenteken te schorsen (alleen is dat nu natuurlijk mosterd na de maaltijd...).ede schreef:Hallo,
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
Ik gok er zo maar op dat je eerst in de auto gereden heb en hem daarna uit de verzekering heb gehaalt.
Mag je je verzekeringsmaatschappij bedanken voor het doorgeven van het feit dat je auto niet meer verzekert is,mocht die auto eventueel niet meer apk zijn gekeurt kan je daar ook een bon van verwachten...advies morgen direct schorsen anders krijg je nog een accept giro thuis
Mag je je verzekeringsmaatschappij bedanken voor het doorgeven van het feit dat je auto niet meer verzekert is,mocht die auto eventueel niet meer apk zijn gekeurt kan je daar ook een bon van verwachten...advies morgen direct schorsen anders krijg je nog een accept giro thuis
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
-
ede TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Zo liep het...donmarcello schreef:Ik gok er zo maar op dat je eerst in de auto gereden heb en hem daarna uit de verzekering heb gehaalt.
De auto werd zo slecht ik heb hem bij min ouders op de carport gezet, de verzekering op mn andere auto gezet en de apk laten verlopen.
van schorsen kwam t steeds niet, mijn gedachte ik betaal overbodig wegenbelasting.
De rdw deed steekproeven en zag dat op een van mijn kentekens geen verzekering zat.
Kreeg post van RDW, uitleg dat ik fout zat, excuusbrief gestuurd, meteen auto geschorst, vandaag bon binnen.320,-...
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Op zich heb je gelijk.. echt bewijzen kan niet.olle-griese schreef:persoonlijk denk ik dat je geen poot hebt om op te staan,
je hebt verzuimd om hem te schorsen.
En dat je kunt bewijzen dat je hebt gereden in een andere auto wil nog niet zeggen dat je niet hebt gereden in een onverzekerde auto.
Aan kilometer standen kan je ook rommelen.
Maar toch in een auto kan je altijd rijden als je wilt, ook in een geschorste.