ik heb een vraag over de doorgetrokken streep of de ononderbrokenstreep. Deze heb ik al heel lang niet meer gezien. De meeste strepen zijn tegenwoordig onderbroken, er zit n.l. meestal zo'n 2 a 3 cm ruimte tussen de belijning. Volgens de definitie van ononderbroken oftewel doorgetrokken zijn er dus geen ononderbroken of doorgetrokken strepen. Dit zou betekenen dat je bijna overal deze zou mogen overschrijden. Hoe staat de wet hier tegenover?
Als mijn stroomcircuit van b.v. verlichting ononderbroken is brandt deze, als deze onderbroken is brandt deze niet. Hier is geen sprake van een beetje ononderbroken. In de wet wel?
Groeten van Ben
doorgetrokken streep
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Klopt. Als de streep zich aan de gemiddelde weggebruiker voordoet als een doorgetrokken streep dan is het er ook één. In het arrest ging het ook over afwateringssleuven.ThunderSTreak schreef:Is zelfs een heus arrest over! Mofkap?
Het Hof oordeelde dat het gewoon een doorgetrokken streep was.
Zal even het arrest zoeken.
Daar istie:
LJN: AS7604, Gerechtshof Leeuwarden, WAHV 04/00849
Datum uitspraak: 24-11-2004
Datum publicatie: 24-02-2005
Rechtsgebied: Bestuursrecht overig
Soort procedure: Hoger beroep
Inhoudsindicatie: Doorgetrokken streep wordt ter plaatse in verband met afwatering onderbroken met tussenruimtes van 4 centimeter. Doorgetrokken streep in de zin van art. 76 RVV 1990? Bepalend voor de weggebruiker is of de wegmarkering zich aan de gemiddelde weggebruiker voordoet als een doorgetrokken streep in de zin van art. 76 RVV 1990.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67