ik heb een vraag, ik ben op zoek naar de maximum snelheid op verzorgingsplaatsen. ik ben druk op zoek geweest binnen het RVV, wegenverkeerswet etcetera. maar kan hier niks concreet over vinden. enige aanknoppingspunt is dat het als verblijfsgebied is aangewezen. dit zou betekenen dat je er 60 km/h mag. vind ik wat hoog.
wie kan me helpen
Gert-Jan
maximum snelheid op verzorgingsplaatsen
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Student!?!?
Maar 't antwoord is heel simpel. Pak de regels mbt het snelheidsregime er nogeens bij en beantwoordt de volgende vragen...
Maakt een parkeerplaats deel uit van een snelweg?
Staat er een ander bord (autoweg oid)?
Is het binnen of buiten de bebouwde kom?
De conclusie moet dan zijn dat er (in eerste aanleg) snoeihard gereden mag worden...
We horen 't goede antwoord wel...
Maar 't antwoord is heel simpel. Pak de regels mbt het snelheidsregime er nogeens bij en beantwoordt de volgende vragen...
Maakt een parkeerplaats deel uit van een snelweg?
Staat er een ander bord (autoweg oid)?
Is het binnen of buiten de bebouwde kom?
De conclusie moet dan zijn dat er (in eerste aanleg) snoeihard gereden mag worden...
We horen 't goede antwoord wel...
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 16 feb 2006, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Volgens mij is een maximumsnelheid van 60 km/h die TS zich voorstelt een (in)schatting die aan de lage kant is!
Maar het is , hint, hint , heel wat minder dan 120 km/h.
Voorts geldt, bij welke snelheid er dan ook geldt, dat immer artikel 5 WvW van toepassing is en elke bestuurder verplicht is, mede gelet op het aanwezigheid van onder andere het overige verkeer en de omstandigheden, zijn snelheid aan te passen.
Maar het is , hint, hint , heel wat minder dan 120 km/h.
Voorts geldt, bij welke snelheid er dan ook geldt, dat immer artikel 5 WvW van toepassing is en elke bestuurder verplicht is, mede gelet op het aanwezigheid van onder andere het overige verkeer en de omstandigheden, zijn snelheid aan te passen.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
van Tilburg TS
- Infopolitie Gast
snelheid op verzorgingsplaats
ik zal het nog maar een keer proberen, ik ben namelijk op zoek naar iets wat zwart op wit staat. het lijkt me een beetje vreemd als artikel 5 de enige kritische waarden is voor deze situatie
ik ben op zoek naar de maximum snelheid op verzorgingsplaatsen. ik ben druk op zoek geweest binnen het RVV, wegenverkeerswet etcetera. maar kan hier niks concreet over vinden. enige aanknoppingspunt is dat het als verblijfsgebied is aangewezen. dit zou betekenen dat je er 60 km/h mag. vind ik wat hoog.
wie kan me helpen
Gert-Jan
ik ben op zoek naar de maximum snelheid op verzorgingsplaatsen. ik ben druk op zoek geweest binnen het RVV, wegenverkeerswet etcetera. maar kan hier niks concreet over vinden. enige aanknoppingspunt is dat het als verblijfsgebied is aangewezen. dit zou betekenen dat je er 60 km/h mag. vind ik wat hoog.
wie kan me helpen
Gert-Jan
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik neem maar aan dat je inderdaad moeite hebt gedaan, dus ik zal je helpen (lees: de juridisch benadering leren toepassen)...
Is een verzorgingsplaats een onderdeel van de autosnelweg?
Nee, want anders mag je er ook niet lopen...
(zie definitie autosnelweg rvv)
Is er een ander bord wat de snelheid terplaatse (in dat wegvak) aangeeft?
Vaak nog niet, al begint dat wel te komen...
Is het binnen de bebouwde kom?
Nee, tenminste daar ga ik maar even vanuit.
Hoe hard mag je ergens buiten de bebouwde kom rijden als er geen andere snelheidsaanduiding staat?
Inderdaad, 80 km/h.
En aangezien dit niet reëel is, is art 5 vaak de enige grote rem...
Overigens, zoals ik al zei, worden er steeds vaker snelheidsborden met 30 km/h geplaatst bij de toegang van de verzorgingsplaats.
Is een verzorgingsplaats een onderdeel van de autosnelweg?
Nee, want anders mag je er ook niet lopen...
(zie definitie autosnelweg rvv)
Is er een ander bord wat de snelheid terplaatse (in dat wegvak) aangeeft?
Vaak nog niet, al begint dat wel te komen...
Is het binnen de bebouwde kom?
Nee, tenminste daar ga ik maar even vanuit.
Hoe hard mag je ergens buiten de bebouwde kom rijden als er geen andere snelheidsaanduiding staat?
Inderdaad, 80 km/h.
En aangezien dit niet reëel is, is art 5 vaak de enige grote rem...
Overigens, zoals ik al zei, worden er steeds vaker snelheidsborden met 30 km/h geplaatst bij de toegang van de verzorgingsplaats.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'