Verlopen bezwaartermijn

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
JoMo TS
Infopolitie Gast

Verlopen bezwaartermijn

Ongelezen bericht door JoMo »

Op 16 juli 05 ben ik bekeurd voor een (in mijn ogen niet terechte) parkeerovertreding.
18 aug 05 heb ik de beschikking ontvangen. Hiertegen heb ik een beroepschrift ingediend, waarvan ik op 2 sept een ontvangstbevestiging heb gehad.
Op 16 dec is 8 weken verlenging afgekondigd met de zin:"u mag de beslissing op uw beroep tegemoetzien voor 15 febr 2006"
Het is inmiddels 20 feb en ik heb nog niets gezien of gehoord. Wat kan ik hier voor consequenties aan verbinden? :?:
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Geen. Overschrijding van de termijn heeft juridisch geen gevolgen, tenzij deze zeer ruim wordt overtreden.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

En wie bepaald dat??

OVJ? rechter?
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Geslacht:

De rechter, deze kan bepalen dat de termijn zo zeer overschreden is, dat sprake is van strijd met de redelijke termijn van artikel 6 lid 1 EVRM.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Dit soort zaken vallen onder het bestuursrecht. Daarin is bepaald dat als een beslissing niet tijdig wordt genomen er sprake is van een negatieve beschikking oftewel u kan er vanuit gaan dat uw beroep is afgewezen.
U kan dan zonder de feitelijke beslissing af te wachten in beroep gaan bij de volgende instantie. U kunt dus thans in beroep gaan bij de kantonrechter. U kunt echter ook gewoon de beslissing af te wachten. Voorlopig hoeft u ook (nog) niet te betalen.
Stay safe out there.
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Geslacht:

SWAT schreef:Dit soort zaken vallen onder het bestuursrecht. Daarin is bepaald dat als een beslissing niet tijdig wordt genomen er sprake is van een negatieve beschikking oftewel u kan er vanuit gaan dat uw beroep is afgewezen.
U kan dan zonder de feitelijke beslissing af te wachten in beroep gaan bij de volgende instantie. U kunt dus thans in beroep gaan bij de kantonrechter. U kunt echter ook gewoon de beslissing af te wachten. Voorlopig hoeft u ook (nog) niet te betalen.
Had dit nog even weggelaten, omdat mij verteld was dat in de regel dergelijke beroepen pas na twee weken na het verstrijken van de beslistermijn deze zaken daadwerkelijk door de rechter aangepakt worden.
Gesloten