dossieropbouw smaad laster

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
germaine TS
Infopolitie Gast

dossieropbouw smaad laster

Ongelezen bericht door germaine »

geachte Lezers,
ik heb de afgelopen jaren een paar keer geschreven over burenoverlast. Geen van de bedreigingen die ik heb moeten doorstaan zijn als aangifte geaccepteerd onder het motto dat de rechter er toch niets mee zou doen (op de grote hoop, waarna vullisemmer-theorie)Dus er werd tegen mijn deur getrapt, met stokken uit het raam gehangen, naar me gepuugd, voor ********* uitgemaakt en waarom ik niet dood ging, tegen x hoog met een bal tegen mijn ruit aangetrapt, met sneeuwballen bekogeld, fysiek en verbaal bedreigd, inclusief getuigen die heel dapper of meededen of hun mond dichthielden.

Nu heb ik geconstateerd dat er ondertussen een dossier tegen mij is opgebouwd. Dus het slachtoffer wordt als dader afgeschilderd. Ik zou aggressief zijn, notabene. De boel wordt omgedraait.

Ik weet dat ik geen inzage heb in het dossier, maar als ik Wel aangifte kan doen van een gestolen fiets en er wordt gezegd dat het in mijn dossier bewaard wordt dan denk ik ...wel dossier, hoezo dossier....als ik vervolgens op het buro kom en een agente heeft enkele minuten nodig voor ze door de teksten op haar scherm over mij bij de aangifte van de fiets is aan beland dan heb ik zoiets van, droom ik of ben ik wakker...

Toen ik burenoverlast had, incl. bedreigigen door de buren met visite en vrienden en andere moslimburen erbij betrekken, tot de hele straat aan toe (de diamantbuurt stond toen nog niet in de krant en dit was in slotermeer, jawel) kon ik niet eens aangifte doen, terwijl mijn buren dat kennelijk wel tegen mij konden doen, incl. hun vrienden en kennissen en aanhang.

Volgens mij ben ik dubbelslachtoffer, en geldt het recht van de sterkste. ook voor de politie.

Ik heb nu een dossier, ik ben ondervraagd tot aan of ik diefstallen pleegde aan toe, of ik de hoer speelde of ik foute vriendjes had. Ik heb er nu nog last van dat ik kompleet ben doorvraagd
terwijl mijn buren overal mee weg kwamen. Ik ben 5 jaar van mijn leven kwijt, heb een nachtmerrie overleefd en als dankjewel heb ik nog een dossier ook.

Ondertussen heeft een libanees nog mijn keel dichtgedrukt en als wraakaktie, omdat ie wist dat
ik problemen had met mijn buren heeft hij zelf nog eens aangifte gedaan dat ik zijn
keel zou hebben dichtgeknepen. Een aantal weken later kom ik hem tegen en rand hij me aan
in een bar (kruis en borsten en knopen lostrekken) a public en niemand die het ziet. en zegt tegen
me dat hij iedereen gaat vertellen dat ik aggressief ben.

Dus zo word het spel in dit goede nederland gespeeld ?
en omdat de rollen steeds worden omgedraaid en er een dossier tegen mij is opgebouwd wordt
elke onzin over mij maar gewoon erbij gezet.

Er is over mij gezegd dat ik gek ben. De GGd is er zelfs bij gehaald.
Dankzij dat roddels en laster een eigen leven zijn gaan leiden en de politie wel klakkeloos een getrouwd stel (voldoet aan de norm) met 2 kinderen kwa woorden aan neemt en mij niet.

Ik zou de overlast tussen mijn oren hebben zitten en de politie neemt het gewoon aan onder het motto, als iedereen het zegt. dat ik compleet gediscrimineert en belachelijk gemaakt wordt, daar doen ze zelf aan mee.

Concreet, ik wil het dossier opgeschoond hebben, graag uw advies hoe ik van dit stempel afkom

met vr. gr. Germaine1232001 (at) yahoo (dot) com :!:
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

U kunt bij het betreffende politiekorps inzage vragen in hetgeen over u in het politiesysteem is geregistreerd. Die inzage is niet gratis en men mag bepaalde informatie achterhouden als daar bijvoorbeeld nog onderzoeken in lopen.

Ik vermoed dat het "dossier" bestaat uit meldingen die uw "tegenstanders" bij de politie hebben gedaan over door hen van u ondervonden overlast.

De politie zal dit soort meldingen altijd moeten vastleggen.

Of een en ander nu wel of niet juist is kunnen wij uiteraard niet beoordelen aangezien wij uw zaak niet kennen en zelfs al zouden wij die kennen dan mogen we er niets over zeggen.

Uiteraard kunt u zelf ook aangifte doen als u bedreigd wordt en ook het ongevraagd betasten van delen van uw lichaam is een strafbaar feit waarvan aangifte kan worden gedaan.

Meldingen zullen echter niet zo maar verwijderd kunnen worden.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Via de privacy-ambtenaar heb je de mogelijkheid in te zien wat er in de politie-systemen over jou is vastgelegd. Informeer er maar eens naar bij de regio, waar jouw woonplaats onder valt.
Ze kunnen je dan precies uitleggen hoe je dat aan moet pakken en hoe het in zijn werk gaat.

toev: hmm Swat, je was me blijkbaar net voor.
Laatst gewijzigd door MotoRon op 16 feb 2006, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Je regio is Amsterdam Amstelland en je kunt bellen met 0900 8844.
Briges TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Briges »

Als u ooit veroordeeld bent dan blijft er gewoon een dossier van u bestaan lijkt mij.
Informeer eens bij justitie.

ps. al eens over verhuizen gedacht??
germaine TS
Infopolitie Gast

Re: dossieropbouw smaad laster

Ongelezen bericht door germaine »

------de meldingen van de tegenstanders zijn WEL vastgelegd en mijn meldingen, gemiddeld 40 per jaar (maar in feite kon ik elke dag wel langsgaan) zijn slechts 6 vastgelegd. En dit 4 jaar lang.

------de meldingen van bedreigingen en onzedelijk betasten kon ik geen aangifte van doen werd er gezegd en ook van discriminatie kon ik geen aangifte doen. Ik kon zelfs geen klacht indienen tegen de agent die dat zei. Als er in theorie op deze site staat dat ook de persoonlijke levenssfeer wordt aangetast dan geldt dat kennelijk voor iedereen behalve voor mij.

-------ik heb aan verhuizen gedacht maar had eerst mentaal, fysiek en emotioneel een hersteltijd nodig van ruim een jaar, daarbij kost het geld en was ik uitgeput geraakt. Daarbij ; als er een dossier van mij is opgebouwd op basis van leugens , waar de politie van het betreffende buro ook aan mee heeft geholpen in feite, dan kan dat mij een nasleep geven bij bv werk.

-------daarentegen werken nu de inmiddels oudergeworden buurtkinderen notabene bij de beveilinging, terwijl ze zelf een strafblad zouden moeten hebben, en mijn leven is verpest door de situatie. ik ben hierdoor getekend.-----

met vr. gr. Germaine1232001 (at) yahoo (dot) com :!:

Opmerking van moderator Team Infopolitie

Posting een klein beetje leesbaar gemaakt. @Germaine: probeer je posting eerst te bekijken (knop voorbeeld) voordat je post.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: dossieropbouw smaad laster

Ongelezen bericht door SWAT »

germaine schreef:
------de meldingen van bedreigingen en onzedelijk betasten kon ik geen aangifte van doen werd er gezegd en ook van discriminatie kon ik geen aangifte doen. Ik kon zelfs geen klacht indienen tegen de agent die dat zei. Als er in theorie op deze site staat dat ook de persoonlijke levenssfeer wordt aangetast dan geldt dat kennelijk voor iedereen behalve voor mij.
U kunt ook klagen bij de Nationale Ombudsman.
Stay safe out there.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Volgens mij kan klagen bij de Ombudsman pas nadat de klacht bij de korpsbeheerder niet naar tevredenheid is afgehandeld.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
grmaine TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door grmaine »

svp mijn bericht en antwoorden van jullie laten staan,
ik ga er mee aan de slag, dank jullie wel
Gesloten