geblindeerd vizier en plaats van de gele stickers

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
wesley
Infopolitie Gast

geblindeerd vizier en plaats van de gele stickers

Ongelezen bericht door wesley »

I
ik heb een vraag over het vizier wat op je helm zit.Ik heb een scooter van iemand gekocht en daar zit een helm bij met een geblindeerd(zwart) vizier.Dit is ideaal bij zon of met deze dagen bij laagstaande zon.Nu hoorde ik van iemand dat zo'n scherm verboden is.Klopt dit? Ook wil ik nog graag weten of de gele stickers ook op de zijkant van mijn voorkap mogen zitten of dat ze persee of het voorspatbord moeten. ik hoop snel een antwoord te krijgen. Alvast bedankt!!!
saskia1950
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door saskia1950 »

betreffende je helm zal een ander je moeten beantwoorden, dat weet ik niet.

betreffende de gele plaat, dat ligt eraan of je al een kenteken hebt.

alles daarover kun je lezen op de volgende link

http://www.ishetgeenplaatje.nl/

succes saskia
rijschoollucassen
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Ongelezen bericht door rijschoollucassen »

Als dit vizier een standaard vizier is, zal het wel loslopen. Anders wordt het als het vizier met behulp van een folie o.i.d. donkerder gemaakt is.

Als motorinstructeur raad ik donkere vizieren af, omdat dit het zgn. oogcontact bemoeilijkt.

Jaap Lucassen
L.A.W.
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door L.A.W. »

Ik heb in mijn brommer periode voor mijn MB ook eentje met een donker vizier gehad, vond ik wel leuk staan...
Maar na 2 weken heb ik hem er af gehaald, als het in het donker een beetje regend moest ik hem opendoen om wat te zien maar als de helm open is zie je weer niks door de regen...
Was dus gewoon Kortom Uitermate Teleurstellend :censored:
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Op het PIVM (politie Instituut Verkeer en Milieu) wordt geadviseerd om te verbaliseren voor dit soort vizieren op het moment dat daarmee in het donker gereden wordt.

En wat die gele platen betreft; die moeten aan het voorspatbord zitten. En als je handig bent regel je op zo kort mogelijke termijn het kenteken dan heb je niks meer met die platen te maken.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

gvdbor schreef:Op het PIVM (politie Instituut Verkeer en Milieu) wordt geadviseerd om te verbaliseren voor dit soort vizieren op het moment dat daarmee in het donker gereden wordt.
Gijs, zou je mij daar de juridische basis in Nederland voor kunnen geven?

Bij mijn weten is namelijk alleen in Engeland het gebruik van een donkere/speigelend vizier bij wet verboden!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

De juridische basis zoals die bij mijn weten toen verteld werd was artikel 5.

De redenering was dat je met zo'n donker vizier, PLUS regen in de duisternis nooit een fietser zonder verlichting gewaar kunt worden.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Hmm, dan moet je het in je verkeersgedrag wel bont gemaakt hebben lijkt mij om dat hard te maken. Kan me namelijk niet voorstellen dat dit een grond zou zijn om iemand te bekeuren bij bijvoorbeeld een grootschalige verkeerscontrole in de late avonduren bij regen. Je kunt er waarschijnlijk niet direct tegen 'Mulderen'? Moet zeker via een pv?

Laat duidelijk zijn dat ik het gebruik van donkere vizieren op een motor tijdens de avonduren nou ook niet direct sta aan te moedigen. Ben wat dat betreft gelukkig gezegend met mijn helm met ingebouwd extra zonnevizier, dat ik, toegegeven, onder bijzonder omstandigheden ook wel eens in de avonduren moet bijzetten (fel licht in tunnels en van tegenliggers met niet correcte verlichting).
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
R.A.
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Heb laatst een aanr behandeld waarbij de BF bestuurder ivm harde wind zijn verduisterde vizier half gesloten had. Daar het donker was knalde hij dus frontaal op een wandelende voetganger. Pv art 5 opgemaakt voor het vizier, naast natuurlijk art 6. WvW.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat vizier kan ook open, en dan lijkt het me dat je geen bekeuring kunt krijgen, want er zijn ook goedgekeurde (half open) helmen ZONDER vizier, dus dat komt dan toch op hetzelfde neer? :roll: Of het prettig is in de regen is een ander punt....
Onyx
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Anonymous schreef:Dat vizier kan ook open, en dan lijkt het me dat je geen bekeuring kunt krijgen, want er zijn ook goedgekeurde (half open) helmen ZONDER vizier, dus dat komt dan toch op hetzelfde neer? :roll: Of het prettig is in de regen is een ander punt....
klopt, maar dan moet je ook geen meter rijden met het vizier dicht, want dan... :twisted:
Toch kom je ze tegen, van die gasten die in pikkedonker met een verduisterd vizier gaan rijden.
Zelfde types die 's-nachts ook met een zonnebril oplopen denk ik.. 8)
Gesloten