auto weg
Moderator: Moderatorteam
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Als gezegd: Gewoon naar de politie gaan en zeggen dat je vriend tegen jouw zin er met de auto vandoor is gegaan. In elke geval is dan vastgelegd dat jij de zeggenschap over het voertuig kwijt bent. Ik denk niet dat het kenteken direct van jouw naam gehaald wordt. Waarschijnlijk wordt het voorzien van een 'aantekening' in het kentekenregister, dat er iets mee aan de hand is.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
Ben je nog thuis????
Ja je bent wel een beetje stom geweest, kan gebeuren! Dat neemt nog niet weg dat jouw ex-vriend zich zomaar jou auto kan toeeigenen. Let wel.....hij staat op jouw naam, het is jouw auto, en ook jouw verantwoording. Denk even alleen maar aan de boetes die nu op jouw naam binnen zouden kunnen komen. Ik ken jou ex-vriend niet maar je moet nu stappen ondernemen.
Voor het van je naam halen moet je bij de RDW zijn maar dat gaat niet zo makkelijk vrees ik.
Op het bureau kunnen ze je alles uitleggen!
Succes
Ja je bent wel een beetje stom geweest, kan gebeuren! Dat neemt nog niet weg dat jouw ex-vriend zich zomaar jou auto kan toeeigenen. Let wel.....hij staat op jouw naam, het is jouw auto, en ook jouw verantwoording. Denk even alleen maar aan de boetes die nu op jouw naam binnen zouden kunnen komen. Ik ken jou ex-vriend niet maar je moet nu stappen ondernemen.
Voor het van je naam halen moet je bij de RDW zijn maar dat gaat niet zo makkelijk vrees ik.
Op het bureau kunnen ze je alles uitleggen!
Succes
-
Wess TS
- Infopolitie Gast
Aangifte van verduistering van de kentekenbewijzen??Knakker schreef:Als ik jou was zou ik nu direct aangifte van verduistering gaan doen!
Is de auto van jou of van je vriend??
Het is wel zaak dat jij kunt aantonen niet meer over de auto te beschikken. Dit omdat je anders voor de bekeuringen etc opdraaid wanneer hij geflitst word.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
De vraag die Wess stelt lijkt me nog het meest relevant. Van wie is de auto?
Ik vrees dat de auto niet van de topicstarter is, maar dat zij zich heeft laten 'gebruiken' om als tenaamgestelde op te treden.
En om dan op uitsluitend haar verzoek de tenaamstelling te veranderen, daar zal de Dienst Wegverkeer terecht niet zomaar aan meewerken. Er moet tenslotte iemand aansprakelijk zijn en dat kan niet zomaar eventjes eenzijdig opgezegd worden.
1 ding is inderdaad wel zeker. Al die tijd dat de auto nog op je naam staat komen alle boete's ook gewoon binnen en ze moeten nog betaald worden ook...
Ik vrees dat de auto niet van de topicstarter is, maar dat zij zich heeft laten 'gebruiken' om als tenaamgestelde op te treden.
En om dan op uitsluitend haar verzoek de tenaamstelling te veranderen, daar zal de Dienst Wegverkeer terecht niet zomaar aan meewerken. Er moet tenslotte iemand aansprakelijk zijn en dat kan niet zomaar eventjes eenzijdig opgezegd worden.
1 ding is inderdaad wel zeker. Al die tijd dat de auto nog op je naam staat komen alle boete's ook gewoon binnen en ze moeten nog betaald worden ook...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Briges TS
- Infopolitie Gast
Nou, je weet in ieder geval waar het voertuig zich bevind.
Heb je nu al aangifte gedaan of niet, en als hij dreigt om te hard langs flitspalen te rijden als je naar de politie stapt dan valt het nog wel mee met die dreigingen. Gewoon gaan voordat je nog meer problemen in je schoenen geschoven krijgt...
Succes en niet over je heen laten lopen he!!!
Heb je nu al aangifte gedaan of niet, en als hij dreigt om te hard langs flitspalen te rijden als je naar de politie stapt dan valt het nog wel mee met die dreigingen. Gewoon gaan voordat je nog meer problemen in je schoenen geschoven krijgt...
Succes en niet over je heen laten lopen he!!!
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
-
liza TS
- Infopolitie Gast
dus ik moet gewoonnaar politie gaan en het uitleggen dat zij me meschien verder kunnen helpen anders moet ik hem toch gaan op zoeken en dat zal niet zo leuk worden dan.
de auto staat volledig op mijn naam ik wil die auto niet hebben maar ik wil hem van mijn naam af maar omdat ik deeltje 3 niet heb gaat dat niet moet ikhem dan gewoon als gestolen op geven
de auto staat volledig op mijn naam ik wil die auto niet hebben maar ik wil hem van mijn naam af maar omdat ik deeltje 3 niet heb gaat dat niet moet ikhem dan gewoon als gestolen op geven
- zijlvaart67
- Geslacht:
Dat je deel III niet hebt, is niet interessant. Al zou je dat deel wel hebben, dan nog kan je de auto niet zomaar van je naam 'afkrijgen.' Je zal dan namelijk altijd iemand anders moeten vinden die de auto wel op z'n naam wil hebben (en ook de boete's/belastingenaanslagen wil ontvangen). Dit gaat dus sowieso niet werken...
Daarnaast kan je geen aangifte doen van diefstal van de auto, omdat de auto niet gestolen is en deze niet eens in jouw bezit is geweest. Doe je wel aangifte en wordt je ex-vriend (in z'n eigen auto) aangehouden, dan heb je een probleem... want dan weet men meteen dat je valse aangifte hebt gedaan en dan kom je alleen nog maar meer in de ellende.
Nogmaals je zal je tot de Dienst Wegverkeer (rdw) moeten wenden en daar een zeer goed gemotiveerd verhaal niet moeten leggen. Overigens wordt de Dienst Wegverkeer vaker met dit soort problemen opgezadeld, dus ze zullen daar ongetwijfeld een protocol voor hebben.
Ik kan je alleen maar aanraden ze te bellen voor wat uitleg (0900-0739).
Succes...
Daarnaast kan je geen aangifte doen van diefstal van de auto, omdat de auto niet gestolen is en deze niet eens in jouw bezit is geweest. Doe je wel aangifte en wordt je ex-vriend (in z'n eigen auto) aangehouden, dan heb je een probleem... want dan weet men meteen dat je valse aangifte hebt gedaan en dan kom je alleen nog maar meer in de ellende.
Nogmaals je zal je tot de Dienst Wegverkeer (rdw) moeten wenden en daar een zeer goed gemotiveerd verhaal niet moeten leggen. Overigens wordt de Dienst Wegverkeer vaker met dit soort problemen opgezadeld, dus ze zullen daar ongetwijfeld een protocol voor hebben.
Ik kan je alleen maar aanraden ze te bellen voor wat uitleg (0900-0739).
Succes...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'