ongeluk als brommer met auto

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Peter v. S. TS
Infopolitie Gast

ongeluk als brommer met auto

Ongelezen bericht door Peter v. S. »

hallo,
ik heb laatst een ongeluk gehad met mijn brommer.
ik reed 's ochtens naar school. Er stond een file van 8 auto's voor een rotonde. Ik besloot de auto's aan de linkerkant in te halen zonder op het verdrijvingsvlak te komen. Ik deed het inhalen met een snelhed van 25 a 30 km/h. T :? oen ik 3 auto's had ingehaald kwam er van het naast gelegen benzinestation een auto aangereden de auto die ik op dat moment aan het inhalen was stopten om de auto die van het bezinestation afkwam voor te laten. Dit alles zag ik niet. Het gevolg was dat ik een botsing kreeg met de auto die van het benzinesation af kwam. Nu pleit ik dat het de schuld van de auto was die mij als bromfietser ook niet zag en tegen mij aanreed vanwege het feit dat er haaientanden staan bij het benzinestation en mij dus geen voorrang verleenden. Ik heb toen met de vrouwelijke bestuurder gegevens uitgewisseld alleen hadden geen van beiden een schadeformulier bij zich. Ik belden de volgende de dag de mevrouw op om verdere gevens te vragen. Die had zij niet bij de hand. 4 Dagen later belden ik haar weer op had ze het nog steeds niet. Toen ik dagen later terug belden kreeg ik geen gehoor. Zodoende heb ik zelf contact opgenomen met haar verzekering omdat mijn mening was dat het haar fout was. nu 2 maanden later pleit zij dat het mijn fout was. Klopt dat of was het ongeluk haar fout? Ik hoop zo spoedig mogelijk antoord op mijn vraag te krijgen.
groeten Peter
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Omdat je destijds geen gegevens op papier hebt laten vastleggen, wordt het nu wel erg lastig, om aan te tonen dat het niet jouw fout is geweest. Zij wil klaarblijkelijk niet de schuld op zich nemen. Vrees dat het een ja/ nee discussie gaat worden tussen die automobiliste en jou.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En hier, vanachter een computer kunnen wij geen uitspraak doen over schuldvraag. Immers zijn we niet daar ter plaatse geweest.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Typische ja/nee discussie die niet tussen u en de andere partij, maar tussen uwer beide duur bepaalde verzekeringsmaatschappijen dienen te geschieden.

mashi
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Heb je de schade wel bij je eigen verzekering gemeld? Mogelijk kan je in overleg met hen alsnog l een schadeformulier invullen en de tegenpartij gewoon aansprakelijk stellen. Even een belletje aan wagen en voor je zelf een goede schets van de situatie en het gebeurde maken. Het gebeurde bij de uitrit van een tankstation; vraag aan de pompbediende of hijzelf (of klanten) getuige is geweest van het voorval en iets daarover kan verklaren. Mogelijk dat zij helderheid in het gebeurde kunnen scheppen, op grond waarvan de schuldvraag duidelijker wordt.

Iets anders kan men hier eigenlijk niet adviseren.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

STEL dat er niet meer is als dat hier verteld is, rijdt de auto een voorrangsweg op (of moet voorrang verlenen aan het kruisende verkeer)

Daarnaast zal jou verweten worden dat je aan het doubleren bent geweest en daarmee enigszins verwijtbaar gedrag hebt vertoond.

vermoedelijk resultaat: gedeelde smart is halve smart.
Gesloten