Tijdje terug poste ik hier al een vraag omdat ik was geflitst (even inhalen en reed circa 55 a 60 kmh te hard binnen de bebouwde kom waar 50 was toegestaan zat dus rond de 115 a 120 kmh ) nu spreekt een en ander elkaar toch een beetje tegen (site o.m. en politie zelf). Ben nu 19 en circa 1 jaar en drie maanden in het bezit van een rijbewijs VRAAG 1: is dit dan met zekerheid een punten rijbewijs of een beginnersrijbewijs?.
VRAAG 2 kan iemand mij met zekerheid vertellen of me dat in dit geval wel of geen punten zou kosten?
*(ik ben geflitst, niet staande gehouden) VRAAG 3: Zal ik voor moeten komen of een schikking krijgen? dat laatste zal ik pas zeker weten als de bekeuring binnenkomt denk ik (verwacht hem snel is nu 1 maand en 1 week gelden dat ik ben geflitst)
alvast weer vriendelijke dank
Impreza rijder
geflitst 2
Moderator: Moderatorteam
Je bent geflitst, dus is nooit voor 100% vast te stellen, dat JIJ de bestuurder was. Je krijgt geen rijbewijspunten.
De officier van justitie zal je een schikkingsvoorstel doen. Als je deze betaalt is de zaak afgedaan. Bij een snelheidsoverschrijding van 56 - 60 km/h zal het bedrag 420 euro zijn, mits er geen sprake is van recidive (oftewel als dit je eerste snelheidsovertreding is)
De officier van justitie zal je een schikkingsvoorstel doen. Als je deze betaalt is de zaak afgedaan. Bij een snelheidsoverschrijding van 56 - 60 km/h zal het bedrag 420 euro zijn, mits er geen sprake is van recidive (oftewel als dit je eerste snelheidsovertreding is)