consent voor invoer trekker groep tbv colt AR-15

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Henk TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Henk »

Ik heb een verlof voor een Colt Ar-15 H-bar Sporter geweer. Mijn trekker groep is versleten waardoor mijn wapen storingen krijgt. Het gaat om een semi-automatische trekker groep. Als ik deze trekker-groep uit de USA laat komen scheeld dat mij meer dan 50% op de aanschaf kosten ten opzichte van de nederlandse wapen handel. Mijn vraag is kan ik deze trekker groep invoeren zonder consent van invoer of moet ik deze wel aanvragen. Want ik kan alleen maar in de wet vinden dat een consent nodig is voor wapens en munitie, maar ik kan niks vinden over onderdelen.
PJ TS
Infopolitie Gast

Re: consent voor invoer trekker groep tbv colt AR-15

Ongelezen bericht door PJ »

Henk schreef:Ik heb een verlof voor een Colt Ar-15 H-bar Sporter geweer. Mijn trekker groep is versleten waardoor mijn wapen storingen krijgt. Het gaat om een semi-automatische trekker groep. Als ik deze trekker-groep uit de USA laat komen scheeld dat mij meer dan 50% op de aanschaf kosten ten opzichte van de nederlandse wapen handel. Mijn vraag is kan ik deze trekker groep invoeren zonder consent van invoer of moet ik deze wel aanvragen. Want ik kan alleen maar in de wet vinden dat een consent nodig is voor wapens en munitie, maar ik kan niks vinden over onderdelen.
Dit is ook van toepassingen op delen van wapens.
Anders zou je steeds een deel kunnen laten overkomen en vervolgens heb je een compleet wapen :wink:
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Uit de circulaire WWM.
Artikel 3, eerste lid, van de WWM stelt dat de bepalingen betreffende wapens mede van toepassing zijn op onderdelen en hulpstukken die specifiek bestemd zijn voor die wapens en van wezenlijke aard zijn.

Uitgaande van deze bepaling kunnen met betrekking tot vuurwapens de hierna genoemde onderdelen in ieder geval worden aangemerkt als onderdelen waarop de WWM van toepassing is, omdat deze onontbeerlijk zijn voor het functioneren als vuurwapen, in sterke mate de werking van het vuurwapen mede bepalen, de werking van het vuurwapen kunnen wijzigen, dan wel het vuurwapen identificeren, hetzij door ingeslagen nummers hetzij door bij het afvuren sporen achter te laten op de patroonhuls of de kogel.
Het betreft dan met name de loop, het patroonmagazijn en de onderdelen die bestemd zijn om een vuurwapen (vol)automatisch te doen schieten en daarnaast specifiek voor geweren ook nog de bascule, het staartstuk en de grendel of afsluiter en specifiek voor pistolen de kast (ofwel het frame) en de slede en specifiek voor revolvers de kast (frame) en de cilinder.
Op de trekkergroep met afsluiter is dit dus van toepassing.

Op een richtmiddel als onderdeel van het wapen niet.

Houd wel rekening met invoerrechten en BTW (ook over de vervoerskosten) bij invoer uit de V.S.
Henk TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Henk »

Mofkap schreef:Uit de circulaire WWM.
Artikel 3, eerste lid, van de WWM stelt dat de bepalingen betreffende wapens mede van toepassing zijn op onderdelen en hulpstukken die specifiek bestemd zijn voor die wapens en van wezenlijke aard zijn.

Uitgaande van deze bepaling kunnen met betrekking tot vuurwapens de hierna genoemde onderdelen in ieder geval worden aangemerkt als onderdelen waarop de WWM van toepassing is, omdat deze onontbeerlijk zijn voor het functioneren als vuurwapen, in sterke mate de werking van het vuurwapen mede bepalen, de werking van het vuurwapen kunnen wijzigen, dan wel het vuurwapen identificeren, hetzij door ingeslagen nummers hetzij door bij het afvuren sporen achter te laten op de patroonhuls of de kogel.
Het betreft dan met name de loop, het patroonmagazijn en de onderdelen die bestemd zijn om een vuurwapen (vol)automatisch te doen schieten en daarnaast specifiek voor geweren ook nog de bascule, het staartstuk en de grendel of afsluiter en specifiek voor pistolen de kast (ofwel het frame) en de slede en specifiek voor revolvers de kast (frame) en de cilinder.
Op de trekkergroep met afsluiter is dit dus van toepassing.

Op een richtmiddel als onderdeel van het wapen niet.

Houd wel rekening met invoerrechten en BTW (ook over de vervoerskosten) bij invoer uit de V.S.

Het gaat alleen om de trekker en de hamer, de afsluiter die ik heb is nog goed dus die ga ik niet vervangen. Anders ben ik goedkoper uit om een complete upper-receiver te kopen.
Gesloten