duitsland nederland

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
bertje40 TS
Infopolitie Gast

duitsland nederland

Ongelezen bericht door bertje40 »

hallo mag iemand met een duits rijbewijs in nederland in een nederlandse auto rijden
en iemand met een nederlands rijbewijs in een duitse auto en in duitsland en nederland
graag hier antwoord op
bert
Blowfish TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Blowfish »

Dat doe ik ook altijd als ik op vakantie en auto huur. Of bedoel je dat degene tevens eigenaar van de auto is ?
willem TS
Infopolitie Gast

duitsland nederland

Ongelezen bericht door willem »

er staat me iets bij dat het als nederlander niet toegestaan is in nederland met een buitenlands kenteken te rijden ivm met btw
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Met betrekking tot het rijbewijs:
Er is niets op tegen om als Nederlander met een Nederlands rijbewijs in het buitenland in een buitenlandse auto te rijden. In tal van landen wordt het Nederlands rijbewijs gewoon erkend. Omgekeerd is er ook niets op tegen om als buitenlander met een buitenlands rijbewijs hier in Nederland met een Nederlandse auto te rijden. Ook Nederland heeft de rijbewijzen van tal van landen gewoon erkend.

Anders wordt het als je als Nederlander in Nederland in een buitenlandse auto gaat rijden. Dit mag alleen wanneer de Belastingdienst hiervoor een vergunning heeft afgegeven, wanneer de eigenaar ook in de auto zit of wanneer het een huurauto betreft en dan alleen voor een bepaalde periode (24 of 48 uur dat weet ik niet meer). Bij niet voldoen aan deze voorwaarden kunnen er flinke financiele gevolgen aan vast zitten. Denk daarbij eerder aan duizenden dan aan honderden euro's.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten