stalking

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
jelle TS
Infopolitie Gast

stalking

Ongelezen bericht door jelle »

mijn vraag is deze..... mijn ex vriendin heeft mij aangeklaagd voor stalking.
zij is een bewezen bordeliner. en ik hoop dat u weet wat dat inhoudt.
zij is degene die tot nu toe nog steeds ongevraagd contact onderhoud met mijn kids of naaste fam.
het kan toch niet zo zijn dat je zomaar iemand aan kan klagen en vervolgens zelf steeds weer contact zoekt middels verjaardag en kerst kaartjes te versturen? of ben ik nou gek ,in ieder geval is het wel zo dat mijn hele toekomst en baan op het spel staat!!!!!!!!!!!! dus mijn vraag is deze kan dat nu zomaar ,en waar is gerechtigheid? graag zie ik uw antwoord tegemoet, met vriendelijke groeten jelle!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Jelle.

Het kan wel zo zijn dat jouw ex-vriendin jou een hele moeilijke tijd gaat bezorgen.

Ik weet zelfs van een collega, die hetzelfde probleem had. Zijn ex werd geloofd en hij werd uiteindelijk zelfs 2,5 maand vastgezet en ze hadden zelfs het plan dat hij naar een inrichting zou moeten om behandeld te worden voor zijn agressieve gedrag (wat er trouwens niet was) Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen maar hij is door een diep dal gegaan.
Ik zeg dit niet om je bang te maken. Wees echter goed op je hoede. Dek je in, zorg dat je getuigen hebt van alles wat er gebeurt. Stuurt ze je kaartjes of kadootjes, bewaar het. Leg eventueel alvast contact met bijv. een wijkagent om zaken te laten registreren.

Borderliners, ik ken ze van haver tot gort. Ze zijn in staat hele families uit elkaar te rukken, mensen volledig te ruineren etc etc.

Ik wens je veel sterkte toe.
keymat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door keymat »

Borderliners, ik ken ze van haver tot gort. Ze zijn in staat hele families uit elkaar te rukken, mensen volledig te ruineren etc etc
.

En ik ken er ook een paar die juist helemaal niet zo onvriendelijk zijn, en juist die bedoelingen niet hebben.

Die zoveel procent dan:-S Zo zullen er ook nog slechte slechte criminelen rondlopen, en criminelen die toch nog een hart hebben.

[/quote]
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Die bedoeling hebben ze ook niet Joshua. Het is een ziekte. Het kan maar zo een aantal jaar goed gaan en dat dan opeens toch weer die ziekte de kop op steekt.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Gijs, vergeet niet dat je vanuit je werk vaak te maken krijgt met de door jou beschreven kant. Dit kan voor jou beeldvormend zijn, maar hoeft natuurlijk geen algemeen beeld te zijn...
keymat TS
Infopolitie Gast

Oke, verkeerd overgekomen :wink: Rottig voor mevrouw hierboven dat het zo *** gaat. Maar sterkte.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

thijeleo schreef:Gijs, vergeet niet dat je vanuit je werk vaak te maken krijgt met de door jou beschreven kant. Dit kan voor jou beeldvormend zijn, maar hoeft natuurlijk geen algemeen beeld te zijn...
Ik ben het in mijn werk nog maar zelden tegengekomen. Ik heb het langs andere kanten meegemaakt en wordt daar weer regelmatig in bevestigd.
Zoals de psychiater zei: Iemand met borderline heeft levenslang en zijn/haar familie ook.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ok, ik heb er dan gelukkig geen ervaring mee....
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

keymat schreef:Oke, verkeerd overgekomen :wink: Rottig voor mevrouw hierboven dat het zo *** gaat. Maar sterkte.
Ik denk dat "mevrouw hierboven" "meneer hierboven" moet zijn.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Jelle,

En zorg ervoor dat er van jouw kant absoluut geen contact met haar is. Bel haar dus niet op, stuur geen briefjes etc etc. Leg de telefoon neer als ze belt en inderdaad bewaar alles wat ze jou stuurt.
Het kenmerk van stalking is dat de gestalkte partij (absoluut) geen contact (meer) wil hebben met de stalker.
Stay safe out there.
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Jelle,

Even een paar tips voor als je je echt zorgen maakt.

1. Zorg dat je juridisch advies krijgt, benader een advocaat.
2. Zoek uit wie de zaak behandelt.
3. Zoek contact met diegene en zeg dat je mee wilt werken aan het onderzoek en graag jouw kant van het verhaal wilt doen. Zeg dat je op verzoek van de politie op het bureau zal verschijnen.
4. Mogelijk zal je gefrustreerd raken maar blijf kalm, blijf meewerken en heb geduld, je zult zien dat alles wel goed komt.
5. Stel je werkgever op de hoogte en speel open kaart met hem.

Ik weet niet wat er allemaal is verklaard door je ex maar als je het zo aanpakt heb jij toch een beetje invloed op het verloop van het onderzoek.

Succes en sterkte.
keymat TS
Infopolitie Gast

@Gijs, dat bedoel ik :oops:

@Thije-leo, ik wel ervaring mee, geen last van!! Maar voor iedereen ligt dat weer anders, en ligt er denk ik ook aan in wat voor mate een bepaalde persoon het heeft .(Even tussen haakjes he, ik heb dat zelf niet) Maar kan me voorstellen als ik defensief reageer dat het zokan overkomen.

Grtjes,
Joshua.
Gesloten