Te voet door rood bij overgang, wat kost dat?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Martijn Burger TS
Infopolitie Gast

Te voet door rood bij overgang, wat kost dat?

Ongelezen bericht door Martijn Burger »

Hallo,

ik stond vandaag te voet voor ipv achter de spoorbomen te wachten tot de trein voorbij was. Ik heb hiervoor een boete gekregen voor "Door rood bij overgang" Boetecode R608, sanctiebedrag EUR 50.

Nu zit ik net op de site van het OM te kijken en daar staat dat het EUR 35 kost, EUR 50 is voor dezelfde overtreding met de fiets, en ik was lopend. Staat overigens ook een streepje bij "Soort voertuig".

Wat is waar? Heb ik het verkeerd opgezocht en kost door rood oversteken EUR 35, of is er een fout gemaakt? Zo ja, wat moet ik hieraan doen?

Groet,

Martijn
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Hoi Martijn,

Je moet ook VOOR de spoorbomen wachten en niet er achter, je deed het dus goed. Als ik jou was zou ik bezwaar indienen.

Even serieus, als de boete 35 euro dient te zijn dan hoef je daar niets voor te doen. Je zult een acceptgiro krijgen met het juiste bedrag. Dit wordt of op het bureau verbeterd of door degene die de bekeuring in een computer invoert.

Succes.
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Roepnaam: Papa
Geslacht:
Leeftijd: 45

Re: Te voet door rood bij overgang, wat kost dat?

Ongelezen bericht door KaPiche »

Martijn Burger schreef:Hallo,

ik stond vandaag te voet voor ipv achter de spoorbomen te wachten tot de trein voorbij was. Ik heb hiervoor een boete gekregen voor "Door rood bij overgang" Boetecode R608, sanctiebedrag EUR 50.

Nu zit ik net op de site van het OM te kijken en daar staat dat het EUR 35 kost, EUR 50 is voor dezelfde overtreding met de fiets, en ik was lopend. Staat overigens ook een streepje bij "Soort voertuig".

Wat is waar? Heb ik het verkeerd opgezocht en kost door rood oversteken EUR 35, of is er een fout gemaakt? Zo ja, wat moet ik hieraan doen?

Groet,

Martijn
Ik heb het boekje thuis liggen. Heb het even bekeken en het bedrag is 35 eurie voor voetgangers. Kan je toevallig zien welke categorie ze hebben weggezet -> 1, 2, 3, 4, 5, 6
P.s. Had je toevallig de fiets aan de hand ?
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Je moet ook VOOR de spoorbomen wachten en niet er achter, je deed het dus goed. Als ik jou was zou ik bezwaar indienen.
Je zit achter het stuur en voor de televisie dus ja, wat is voor en achter? :shock:
Kan dit uitmaken dan? Je bent toch alsnog een fietser!?
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Maurice930 schreef:
Nee, dan ben je toch echt een voetganger!
smokingbeaver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door smokingbeaver »

rfo00457 schreef:
Maurice930 schreef:
Nee, dan ben je toch echt een voetganger!
volgen mij bestuur je de fiets doordat je het stuur vast hebt,
en ben je op dat moment de bestuurder van een fiets.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

@smokingbeaver:

RVV Artikel 2:

1. De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn mede van toepassing op bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, indien zij van een voetpad of trottoir gebruik maken of van het ene naar het andere voetpad of trottoir oversteken.

2. De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Duidelijk of niet? 8)
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Jongens jongens...typisch copy paste foutje :) Zie even de context en daar kun je toch uit op maken dat ik voetganger bedoelde . Mijn excuses voor het ongemak 8)
Gesloten