samenscholingsverbod

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Magnum TS
Infopolitie Gast

samenscholingsverbod

Ongelezen bericht door Magnum »

Hoi, ik ben hier niet nieuw.. maar had ondanks dit toch een vraagje

Het samenscholingsverbod, ik wilde dit opzoeken maar kon het desbetreffende wetsartikel er niet bij vinden :oops: Misschien kan een van jullie, altijd zo hulpvaardige, mensen mij helpen?

Alvast bedankt,
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

dat is geen feit uit het wetboek van strafrecht, maar geregeld in de APV van uw woonplaats.

even googlen APV+Woonplaats,

In de artikelen over openbare orde.
Succes
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 69

Ongelezen bericht door donmarcello »

http://www.nijmegen.nl/gns/index/bis/re ... ng/apv.pdf

Zo te zien woon je in nijmegen en via de link zit je in de apv van nijmegen de qoute is een stukje eruit :wink:

Afbeelding
Hoofdstuk 2 - OPENBARE ORDE
Afdeling 1 Orde en veiligheid op de weg
Paragraaf 1 Bestrijding van ongeregeldheden
Artikel 2.1.1.1 Samenscholing en ongeregeldheden
1. Het is verboden op of aan de weg zich tezamen met anderen te begeven naar of al dan
niet tezamen met anderen deel te nemen aan een samenscholing, onnodig op te dringen of
door uitdagend gedrag aanleiding te geven tot wanordelijkheden, dan wel te vechten.
2. Een ieder, die op de weg aanwezig is bij enig voorval, waardoor er wanordelijkheden
ontstaan of dreigen te ontstaan of bij een tot toeloop van publiek aanleiding gevende
gebeurtenis, dan wel zich bevindt in of aanwezig is bij een samenscholing, is verplicht op
een daartoe strekkend bevel van een ambtenaar van politie zijn weg te vervolgen of zich in
de door hem aangewezen richting te verwijderen.
3. Het is verboden zich te begeven of te bevinden op terreinen, wegen of weggedeelten,
wanneer deze door of vanwege het bevoegd gezag in het belang van de openbare
veiligheid of ter voorkoming van wanordelijkheden zijn afgezet.
4. De burgemeester kan ontheffing verlenen van het in het derde lid gestelde verbod.
5. Het bepaalde in de voorgaande leden geldt niet voor betogingen, vergaderingen en
godsdienstige en levensbeschouwelijke samenkomsten als bedoeld in de Wet openbare
manifestaties.
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Magnum TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Magnum »

Heel erg bedankt voor het snelle antwoord! top!
Gesloten