zedendelict?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
jan en piet TS
Infopolitie Gast

zedendelict?

Ongelezen bericht door jan en piet »

wat voor een recht heb je als je coach jouw privacy misbruikt en vragen komt stellen terwijl je op de club aan het douchen bent? wat voor een rechten heb je? welke hulp kan je inschakelen?

Gr jan en piet
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Het lijkt me goed als je het verhaal iets verder toelicht.

Het lijkt me dat dit in de sfeer komt van ongewenste intimiteiten.
jan en piet TS
Infopolitie Gast

zedendelict?

Ongelezen bericht door jan en piet »

de coach komt altijd met vragen tijdens het douche terwijl die dat ook daarna kan vragen is dit srafbaar?
Bionda TS
Infopolitie Gast

Re: zedendelict?

Ongelezen bericht door Bionda »

jan en piet schreef:de coach komt altijd met vragen tijdens het douche terwijl die dat ook daarna kan vragen is dit srafbaar?
Dit valt onder ongewenste intimiteiten. En derhalve zoals je nu omschreven hebt niet strafbaar. Wel kun je je beklagen. Als er meerdere personen zijn die dit ook als 'vervelend' ervaren dan kun je samen sterk staan en schriftelijk een klacht indienen.

Dit ligt natuurlijk heel moeilijk omdat het wel een coach is die veel aanzien heeft binnen de stichting of vereniging. Je kan ook eisen van de coach de vragen na het douche te stellen, mits je stevig in je schoenen staat. En mag ik ook vragen welke leeftijd jij, u, bent? Als je minderjarig ben dan gelden er weer andere vormen van aanpak. (dit zeg ik net even niet goed, denk ik, maar je snapt de strekking ervan wellicht)

Gr. Bionda

gebeurt er nog meer dan vragen stellen???
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Het gaat allemaal om de manier waarop en de intentie. Heb jaren gevoetbald, handballen enz. Voordat de coach vertrokken was liep iedereen al in zn blote kont. Lekker belangrijk. Maar als hij per se daat op wacht en met smoesjes blijft 'hangen'....ja dan wordt het misschien een ander verhaal.
Wie rent, bekent!
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

beste straf, meest effectieve oplossing: aan de schandpaal nagelen die man. gewoon aan anderen vragen. brief aan bestuur dat soort dingen. maar zorg er wel voor dat het geen laster wordt. doe het in vraagvorm? bijv aan je medeleden of aan het bestuur of er meer klachten zijn oer zijn gedrag.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Gezien het taalgebruik van 'jan en piet' zijn ze oud en wijs genoeg om op een fatsoenlijke manier hun mond op te doen, denk ik. Ik hoop dus dat ze er niet mee blijven zitten maar echt iets ermee gaan doen. Meteen de openbare schandpaal is niet altijd handig, misschien is het allemaal niet zo verkeerd wat hij doet (ik denk het niet, maar je moet niks uitsluiten). Is er weleens tegen de coach gezegd dat hij pas na het douchen met zn vragen hoeft te komen? Blijf met zn allen eens lekker zitten na de wedstrijd/training, kijken hoeveel moeite hij doet om jullie onder de douche te krijgen.
Als jullie er echt van overtuigd zijn dat hij kwade bedoelingen heeft kan je kijken of er niet iemand in het bestuur is die je kan vertrouwen. Moet niet zijn allerbeste vriend zijn, da's niet handig. Maar het hoeft ook geen vijand van hem te zijn. Als je het met twee man hem in vertrouwen verteld en goed kan beargumenteren moet het raar lopen wil je een gesloten deur vinden.
Wie rent, bekent!
lady TS
Infopolitie Gast

Re: zedendelict?

Ongelezen bericht door lady »

jan en piet schreef:de coach komt altijd met vragen tijdens het douche terwijl die dat ook daarna kan vragen is dit srafbaar?
Als hij nou steeds komt onder het douchen...zou je hem voor kunnen zijn door te vragen of hij nog wat wil weten voordat je onder de douche stapt..tevens kan je heus je grenzen aangeven...bijvoorbeeld dat je er ongemakkelijk gevoel bij krijgt als hij de douche instapt terwijl jij in je geboortepak staat, dat moet je tegen hem kunnen zeggen....daarna zou je de volgende keer kunnen toetsen of hij daar rekening mee houdt, zo niet dan is een serieuse waarschuwing (bv om naar het bestuur te stappen)richting hem op zijn plaats.....
Gesloten