Invalidenplats algemeen
Moderator: Moderatorteam
-
joke kouwenberg TS
- Infopolitie Gast
Invalidenplats algemeen
Ik ben weggesleept , van een Invalide -parkeerplaats algemeen in amsterdam .
Doordat er mensen hadden gebeld met parkeer -beheer , dat het hun rechtmatige plaats is ;
Volgens mij mag ik op een Ivaliden- parkeerplaats Algemeen met mijn
Invaliden kaart staan ;
Ik denk dat ik ten onrechte ben weggesleept !
Wat denkt U !!
Doordat er mensen hadden gebeld met parkeer -beheer , dat het hun rechtmatige plaats is ;
Volgens mij mag ik op een Ivaliden- parkeerplaats Algemeen met mijn
Invaliden kaart staan ;
Ik denk dat ik ten onrechte ben weggesleept !
Wat denkt U !!
-
redfrisian TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
Wat natuurlijk ook mogelijk is, is dat uw invaliden kaart niet zichtbaar was. Dat kan in uw beleving wel zo zijn geweest maar ik weet dat parkeerbeheer niet zomaar een auto wegsleept, zij zijn streng doch rechtvaardig.
Parkeerbeheer in A'dam is trouwens een club die echt een positieve bijdrage levert aan de leefbaarheid in deze stad met veel teveel auto's. (veelal van mensen buiten de stad!!!!) Dat mag ook wel eens gezegd worden, ik kan me geen taak bedenken die meer ondankbaar is.
Parkeerbeheer in A'dam is trouwens een club die echt een positieve bijdrage levert aan de leefbaarheid in deze stad met veel teveel auto's. (veelal van mensen buiten de stad!!!!) Dat mag ook wel eens gezegd worden, ik kan me geen taak bedenken die meer ondankbaar is.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Uit ervaring weet ik helaas dat eerder het tegendeel het geval is. Als weer eens de op het (weliswaar standaard) donkere raam geplakte parkeervergunning niet was opgemerkt en mijn auto wederom onterecht voorzien was van een wielklem en een naheffingsaanslag, dan belde ik parkeerbeheer en vroeg naar de heer of mevrouw B.(lind) Paard.Knakker schreef:Wat natuurlijk ook mogelijk is, is dat uw invaliden kaart niet zichtbaar was. Dat kan in uw beleving wel zo zijn geweest maar ik weet dat parkeerbeheer niet zomaar een auto wegsleept, zij zijn streng doch rechtvaardig.
Meestal werd korte tijd daarna de wielklem weer verwijderd.
Over de opmerking met betrekking tot leefbaarheid, bereikbaarheid en het kunstmatig instandgehouden structurele tekort aan parkeerplaatsen in de stad, zal ik verder zwijgen. Veel bedrijven hebben om die laatste twee redenen de binnenstad al verlaten.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
En nu kan ik het (eindelijk
) eens 100% met Mofkap eens zijn...
Amsterdam benadert auto's alsof ze verboden zijn...
Er wordt totaal niet geinvesteerd in bereikbaarheid/beschikbaarheid van Amsterdam. Er worden zelfs geen bruikbare alternatieven aangeboden voor het gemotoriseerde verkeer.
Woonwijken, waar een gebrek is aan parkeerplaatsen, worden opeens geconfronteerd met betaald parkeren terwijl men uiteraard weet dat zoiets niets aan de oplossing van het probleem verandert...
Mensen hebben namelijk nog steeds een auto voor de deur staan, ze moeten er nu alleen voor betalen... Het is gewoon heerlijk geld verdienen voor een stad. Geld wat ze allemaal in hun eigen zak mogen steken... Wat wil je nog meer...
En langzamerhand begint dat besef ook wel door te dringen... De centrale overheid is niet de grootste dief; de decentrale overheid, die is veel erger...
Amsterdam benadert auto's alsof ze verboden zijn...
Er wordt totaal niet geinvesteerd in bereikbaarheid/beschikbaarheid van Amsterdam. Er worden zelfs geen bruikbare alternatieven aangeboden voor het gemotoriseerde verkeer.
Woonwijken, waar een gebrek is aan parkeerplaatsen, worden opeens geconfronteerd met betaald parkeren terwijl men uiteraard weet dat zoiets niets aan de oplossing van het probleem verandert...
Mensen hebben namelijk nog steeds een auto voor de deur staan, ze moeten er nu alleen voor betalen... Het is gewoon heerlijk geld verdienen voor een stad. Geld wat ze allemaal in hun eigen zak mogen steken... Wat wil je nog meer...
En langzamerhand begint dat besef ook wel door te dringen... De centrale overheid is niet de grootste dief; de decentrale overheid, die is veel erger...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Moet je eens opletten als het wetsvoorstel over de gemeentelijke handhaving, sanctieoplegging en boete-inning er door komt. Wat God verhoede.zijlvaart67 schreef: En langzamerhand begint dat besef ook wel door te dringen... De centrale overheid is niet de grootste dief; de decentrale overheid, die is veel erger...
Zelfs mr. Jacobus Spee heeft zich hiertegen uitgesproken.
Herleef dan de tijd van pogroms.
-
Francois TS
- Infopolitie Gast
Ik doe zelf ook een gedeelte parkeerbeheer. (alleen in de zomer, gemeente Schouwen duivenland) Ben werkzaam geweest als parkeerwachter in meerdere gemeentes.
Mijn ondervinding is dat elke gemeente zo zijn eigen beleid heeft met betrekking tot het fiscale maar ook wet mulder gedeelte.
In de eene gemeente werd je zonder pardon bekeurd als je met 4 wielen op de stoep stond, maar in de andere gemeente werd je gewaarschuwd en vriendelijk verzocht of je je voertuig elders moest parkeren.
Tja dat de gemeentelijke BOA's in Amsterdam zeer zwart wit kijken heeft naar mijn idee wel een reden..
Een grote stad, weinig parkeergelegenheid en te veel auto's!!
Maar of het de oplossing is om strenger te handhaven? nee, gem. Amst. moet gewoon zorgen voor meer parkeergelegenheid!
Wat MOFKAP mededeeld dat de gemeentelijke handhaving, sanctieoplegging en boete-inning er nog door zou moeten komen is niet geheel juist, ik denk dat MOFKAP de "Bestuurlijke Boete" bedoeld.
Maar over de bestuurlijke boete heb ik nog geen mening
, ik krijg daar binnenkort een uitvoerige uitleg over, dan pas zal ik daarover mijn mening vormen.
Mijn ondervinding is dat elke gemeente zo zijn eigen beleid heeft met betrekking tot het fiscale maar ook wet mulder gedeelte.
In de eene gemeente werd je zonder pardon bekeurd als je met 4 wielen op de stoep stond, maar in de andere gemeente werd je gewaarschuwd en vriendelijk verzocht of je je voertuig elders moest parkeren.
Tja dat de gemeentelijke BOA's in Amsterdam zeer zwart wit kijken heeft naar mijn idee wel een reden..
Een grote stad, weinig parkeergelegenheid en te veel auto's!!
Maar of het de oplossing is om strenger te handhaven? nee, gem. Amst. moet gewoon zorgen voor meer parkeergelegenheid!
Wat MOFKAP mededeeld dat de gemeentelijke handhaving, sanctieoplegging en boete-inning er nog door zou moeten komen is niet geheel juist, ik denk dat MOFKAP de "Bestuurlijke Boete" bedoeld.
Maar over de bestuurlijke boete heb ik nog geen mening
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Keken ze maar, dan was het al een stuk prettiger en kreeg ik geen wielklem.Francois schreef: Tja dat de gemeentelijke BOA's in Amsterdam zeer zwart wit kijken heeft naar mijn idee wel een reden..
Bij het wetsvoorstel bestuurlijke boete fout parkeren zouden de gemeenten de bevoegdheid een bestuurlijke boete op te leggen voor te hard rijden en rijden door rood licht bij de volgende mogelijkheden:Francois schreef: Wat MOFKAP mededeeld dat de gemeentelijke handhaving, sanctieoplegging en boete-inning er nog door zou moeten komen is niet geheel juist, ik denk dat MOFKAP de "Bestuurlijke Boete" bedoeld.
Maar over de bestuurlijke boete heb ik nog geen mening, ik krijg daar binnenkort een uitvoerige uitleg over, dan pas zal ik daarover mijn mening vormen.
1. in 30 km-zones;
2. binnen de bebouwde kom, en
3. op alle wegen binnen de gemeente, met uitzondering van autosnelwegen.
Daar is men nog niet helemaal uit.
De gemeenten opteren en lobbyen vanzelfsprekend voor optie 3 want dat levert het meeste op. Tenslotte zoeken de (grote) gemeenten naar nieuwe inkomstenbronnen, nu een gedeelte van de OZB vervalt en de parkeer- en andere tarieven hun prijselastische breekpunt schijnbaar hebben bereikt.
Tot nu toe is bij de parketten afgesproken dat b.v. handhaving in 30 km-zones niet gebeurd als de wegen in de zone niet voldoen aan de wettelijk voorgeschreven inrichtingeisen en/of aanwijzingseisen (voordat een weg tot 30-km weg mag worden gebombardeerd moet de weg voldoen aan bepaalde nauwkeurig omschreven criteria; niet iedere weg kan aan die criteria voldoen).
Denk je dat de gemeenten zich aan dat handhavingscriterium iets gelegen zullen laten liggen? Daar waar ze veelal de wettelijke voorschriften zelf al aan hun laars lappen?
De gemeenten zien een pot met gouden munten voor zich en hebben €€ tekens in de ogen, wat alleen maar zal leiden tot vergroting van de handhavingscapaciteit. Zelfs mr. Jacobus Spee heeft zich tegen invoering van die wet uitgesproken omdat hij (terecht) vreest dat het alleen maar te doen is om financieel gewin en niets meer met verkeersveiligheid van doen heeft.
-
ajc TS
- Infopolitie Gast