Beschikking zonder naam

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
BZN TS
Infopolitie Gast

Beschikking zonder naam

Ongelezen bericht door BZN »

Wegens het onjuist aanbieden van huisafval vond ik gisteren een brief + beschikking (bekeuring) in de bus.

Wat mij opviel is dat op de beschikking (het gele papiertje) geen naam ingevuld is, alleen mijn adres. Is deze nu wel rechtsgeldig?

Ik weet dat het aantreffen van papieren met naam/adres tussen het afval genoeg is om het ten laste te leggen, het gaat er mij alleen om dat ik nu dus een bekeuring ontvang die zonder naam uitgeschreven is. De brief stelt dat het mij dus ten laste gelegd wordt, maar dat haal ik niet uit de bekeuring?

mvg,
Egbert.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

BZN,

kennelijk is er afval gedumpt dat van uw adres afkomstig is. Waarschijnlijk heeft de milieu-inspecteur wel uw adres, maar niet uw naam kunnen vinden. Dat is volgens mij voldoende om een kennisgeving van bekeuring uit te schrijven.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: Beschikking zonder naam

Ongelezen bericht door rai »

BZN schreef:Wat mij opviel is dat op de beschikking (het gele papiertje) geen naam ingevuld is, alleen mijn adres. Is deze nu wel rechtsgeldig?
Het gele papiertje is niets meer en niet niets minder dan een afschrift, waarin de mededeling staat dat u een beschikking gaat krijgen.
U zult ter zijner tijd een definitieve beschikking thuis krijgen, met daarop als het goed is alle gegevens.

Dat uw naam er niet op staat kan zijn dat er op het moment van schrijven niet bekend is wie de hoofdbewoner is van een woning.
Via GBA kunnen deze gegevens opgevraagd worden en zal er een naam aan gekoppeld worden.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

rai schreef:
BZN schreef:Wat mij opviel is dat op de beschikking (het gele papiertje) geen naam ingevuld is, alleen mijn adres. Is deze nu wel rechtsgeldig?
Het gele papiertje is niets meer en niet niets minder dan een afschrift, waarin de mededeling staat dat u een beschikking gaat krijgen.
U zult ter zijner tijd een definitieve beschikking thuis krijgen, met daarop als het goed is alle gegevens.

Dat uw naam er niet op staat kan zijn dat er op het moment van schrijven niet bekend is wie de hoofdbewoner is van een woning.
Via GBA kunnen deze gegevens opgevraagd worden en zal er een naam aan gekoppeld worden.
Voor het onjuist aanbieden van afval krijg je een proces-verbaal en zeker geen beschikking.

Overigens vindt ik het niet juist om voornoemde wijze kennis te geven van de geconstateerde overtreding daar de verdachte toch gehoord moet worden, althans daartoe in de gelegenheid moet worden gesteld.
Stay safe out there.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

SWAT schreef:
rai schreef:

Voor het onjuist aanbieden van afval krijg je een proces-verbaal en zeker geen beschikking.

Overigens vindt ik het niet juist om voornoemde wijze kennis te geven van de geconstateerde overtreding daar de verdachte toch gehoord moet worden, althans daartoe in de gelegenheid moet worden gesteld.
Nu ik het lees, heb je gelijk.
Moet KvB zijn en ik gebruik de term voor een AvB.
snoeike TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door snoeike »

In feite bent u dus geen betrokkene maar een verdachte. Dit klinkt zwaar maar een verdachte moet wel gehoord worden. Op ons bureau kijkt men bij afval of er een adres inzit. Als deze word aangetroffen dan gaan wij altijd langs bij de mensen om ze te horen en een verklaring op te nemen. Naar mijn weten (of ik moet het fout hebben) kan een bekeuring voor afval dus niet zomaar in uw bus gedaan worden.
BZN TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BZN »

Hoe moet ik weten dat deze voor mij bedoelt is als er geen naam op staat?

Maar voor de volledigheid: Aan het ingevulde nummer '3' op het gele bonnetje te zien is het inderdaad een 'kennisgeving van bekeuring' en geen beschikking. Vergeef me mijn onkunde, ik heb niet dagelijks met dit soort termen te maken ;)

De bon was vergezeld door een brief waarin een milieu-inspecteur mij kenbaar maakt dat er niemand aangetroffen is toen hij de bon kwam aanbieden, en dat ik bij deze in kennis gesteld wordt en in staat wordt gesteld om binnen 3 weken te reageren. (Overigens was de brief zonder huisnummer geadresseerd.)

Stel nu, natuurlijk puur hypothetisch, dat ik vergeet ooit deze brief te hebben ontvangen. Ik ben nooit in kennis gesteld en heb nooit iets kunnen verklaren. Is het dan mogelijk om veroordeeld te worden tot een boete? :)
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Een beschikking kan nooit uitgeschreven worden als de verbalisant de handeling niet heeft kunnen waarnemen. Er zal proces verbaal moeten worden opgemaakt tegen een persoon. Dit lijkt me een zeer zwakke zaak. De bewijslast hangt van geen kanten aan elkaar.

Wat als ik een vuilniszak aan de kant van de weg zet en daar een adres van mijn vervelende buurman in verstop.

Bezwaar maken als er daadwerkelijk een acceptgiro komt lijkt mij geen verloren moeite.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

funkyduck schreef: Wat als ik een vuilniszak aan de kant van de weg zet en daar een adres van mijn vervelende buurman in verstop.
Ik vrees dat de buurman dan op korte termijn wat euro's lichter zal zijn.
Gesloten