Via internet is een spray te koop waardoor je ketekenplaat in geval van "flits" dusdanig oplicht dat je kenteken onleesbaar wordt...
Is dit strafbaar, zo ja hoe hoog is de boete en in welk artikel is dit te vinden?
Gr. Arnold
Onflitsbaar?
Moderator: Moderatorteam
- rai
- Geslacht:
Ja, is zeer zeker strafbaar, artikel krijg je zo.
Aanvulling
Aanvulling
Strafbepaling.artikel 41, lid 1, onder a WVW schreef: 1. Het is verboden:
a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;
En het is zelfs een.......artikel 176, lid 3 WVW schreef: Overtreding van de artikelen 7, eerste lid, 8, 9, eerste, tweede, vierde, vijfde en zevende lid, 41, eerste lid, onderdelen a en b, 51, eerste lid, 61, eerste lid, onderdeel c, 74, 114, 138, 162, derde lid, 163, tweede, zesde, achtste en negende lid, en van de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover het betreft een verbod tot het gebruik van verlichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie.
artikel 178, lid 1 WVW schreef: De in de artikelen 175 en 176 strafbaar gestelde feiten zijn misdrijven.
Laatst gewijzigd door rai op 16 jan 2006, 23:07, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Ellen TS
- Infopolitie Gast
Heb hier over al eens een test gezien op de TV. Programma weet ik niet meer, de uitkomst van de tekst echter wel.
Het werkt NIET!
Succes met geld verspillen aan een spray en een bekeuring.
Het feit dat de spray niet werkt betekent niet dat je er niet voor bekeurd kan worden (als Ray straks met het artikel komt weet ik zeker dat dit juridische bijval krijgt)!
Het werkt NIET!
Succes met geld verspillen aan een spray en een bekeuring.
Het feit dat de spray niet werkt betekent niet dat je er niet voor bekeurd kan worden (als Ray straks met het artikel komt weet ik zeker dat dit juridische bijval krijgt)!
-
Arnold! TS
- Infopolitie Gast
Onflitsbaar
Het gaat mij niet zozeer over het kopen van de spray...
Ik ben echter wel nieuwschierig naar de strafbaarheidsstelling!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr. Arnold
Ik ben echter wel nieuwschierig naar de strafbaarheidsstelling!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr. Arnold
Art. 41. wegenverkeerswet
Art. 176. wegenverkeerswet
Art. 178 wegenverkeerswet:
En de strafbaarstelling:<ol><li>Het is verboden:</li>
<ol type=a><li>op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken;</li>
<li>een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen enig teken of middel is aangebracht, waardoor de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken wordt bemoeilijkt;</li>
<li>op een motorrijtuig of een aanhangwagen een teken, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk dat teken te doen doorgaan voor een zodanig kenteken;</li>
<li>een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen een teken is aangebracht dat, niet zijnde een ingevolge artikel 36 aan de eigenaar of houder voor dat motorrijtuig of die aanhangwagen opgegeven kenteken, door kan gaan voor een zodanig kenteken.</li></ol></li></ol>
Art. 176. wegenverkeerswet
En om even volledig te zijn:<ol><li>Overtreding van de artikelen 41, eerste lid, onderdelen c en d wordt gestraft hetzij met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden en geldboete van de derde categorie, hetzij met een van beide voormelde straffen.</li>
<li>NVT</li>
<li>Overtreding van de artikelen 7, eerste lid, 8, 9, eerste, tweede, vierde, vijfde en zevende lid, 41, eerste lid, onderdelen a en b, 51, eerste lid, 61, eerste lid, onderdeel c, 74, 114, 138, 162, derde lid, 163, tweede, zesde, achtste en negende lid, en van de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover het betreft een verbod tot het gebruik van verlichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie. </li></ol>
Art. 178 wegenverkeerswet:
<ol><li>De in de artikelen 175 en 176 strafbaar gestelde feiten zijn misdrijven.</li>
<li>De in artikel 177 strafbaar gestelde feiten zijn overtredingen.</li></ol>
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Ken nog wel een forum waar deze vraag al vele malen is behandeld en waar je nog veel meer interresante info zal (kunnen) vinden.
http://www.motor-forum.nl
kentekenplaat buigen, bespuiten met spray, beplakken met folie, etc, etc.
Uitkomst van al die topics: het werkt niet.
Zonde geld dus.
http://www.motor-forum.nl
kentekenplaat buigen, bespuiten met spray, beplakken met folie, etc, etc.
Uitkomst van al die topics: het werkt niet.
Zonde geld dus.
-
Gino TS
- Infopolitie Gast
Ik wil verder geen slechte ideen geven, maar aangezien er al meerdere malen bewezen is dat het niet echt werkt...Men heeft ook een langere tijd haarlak gebruikt voor reflectie, die sparys zullen dan ook niet veel meer bestanddelen hebben dan de reguliere haarsprays, behalve dat ze dan 3 keer zo duur zijn. Uit onderzoek bleek echter dat dit soort tricks niet altijd lukken.
Het strafbare artikel is je inmidels al bekend. Ik zou zeggen geen geld verspillen, niet aan spays, en ook niet aan bekeuringen
Het strafbare artikel is je inmidels al bekend. Ik zou zeggen geen geld verspillen, niet aan spays, en ook niet aan bekeuringen
Laatst gewijzigd door Gino op 17 jan 2006, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.