geflitst
Moderator: Moderatorteam
-
Impreza TS
- Infopolitie Gast
geflitst
Goede dag
ik ben vorige week in luyksgestel geflitst met een snelheid van circa 115 kmh op de teller van de auto,
waar 50 is toegestaan (even inhalen van iemand die veertig reed op dezelfde weg) nu ben ik zellf pas negentien en pas een jaar en nog wat maanden in het bezit van een rijbewijs (dat zal dus een puntenrijbewijs zijn gok ik) uiteraard schrok ik van de snelheid waarmee ik al reed en waarschijnlijk zal ik nog meer schrikken waneer de prent binnen valt. (wie zijn billen brand....)
dit is mijn eerste grote overtreding (heb hiervoor allen een boete gehad voor verkeerd voorsorteren) nu is mijn vraag wat heeft dit voor een gevolgen voor mijn rijbwijs en de boete? nog even voor de duidelijkheid ik ben geflitst door een driepoot en niet staande gehouden het betrof ook alleen een inhaal manouvre. alvast bedankt voor de eventueele antwoorden.
vriendelijke groeten
van iemand die nu wel 2x nadenkt
ik ben vorige week in luyksgestel geflitst met een snelheid van circa 115 kmh op de teller van de auto,
waar 50 is toegestaan (even inhalen van iemand die veertig reed op dezelfde weg) nu ben ik zellf pas negentien en pas een jaar en nog wat maanden in het bezit van een rijbewijs (dat zal dus een puntenrijbewijs zijn gok ik) uiteraard schrok ik van de snelheid waarmee ik al reed en waarschijnlijk zal ik nog meer schrikken waneer de prent binnen valt. (wie zijn billen brand....)
dit is mijn eerste grote overtreding (heb hiervoor allen een boete gehad voor verkeerd voorsorteren) nu is mijn vraag wat heeft dit voor een gevolgen voor mijn rijbwijs en de boete? nog even voor de duidelijkheid ik ben geflitst door een driepoot en niet staande gehouden het betrof ook alleen een inhaal manouvre. alvast bedankt voor de eventueele antwoorden.
vriendelijke groeten
van iemand die nu wel 2x nadenkt
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Hoi Impreza,
weet niet precies wat de rechterlijke macht je gaat opleggen maar bij staandehouding zou je op zeker voor tenminste 10 dagen je rijbewijs zijn kwijt geweest.
Daar bovenop volgt dan een forse boete.
Tevens heb je je 1e punt te pakken.
Snelheidsoverschrijding wordt ook geregistreerd waardoor deze een mogelijke volgende keer hoger uit zal vallen dan de 1e keer.
Nu ben je niet staande gehouden waardoor je je rijbewijs nog in je bezit hebt.
De boete en die strafpunt zullen heus wel volgen, durf alleen niet te zeggen of je nog wat "extra's" tegemoet kan zien omdat je rijbewijs niet ter plekke kon worden ingevorderd.
weet niet precies wat de rechterlijke macht je gaat opleggen maar bij staandehouding zou je op zeker voor tenminste 10 dagen je rijbewijs zijn kwijt geweest.
Daar bovenop volgt dan een forse boete.
Tevens heb je je 1e punt te pakken.
Snelheidsoverschrijding wordt ook geregistreerd waardoor deze een mogelijke volgende keer hoger uit zal vallen dan de 1e keer.
Nu ben je niet staande gehouden waardoor je je rijbewijs nog in je bezit hebt.
De boete en die strafpunt zullen heus wel volgen, durf alleen niet te zeggen of je nog wat "extra's" tegemoet kan zien omdat je rijbewijs niet ter plekke kon worden ingevorderd.
-
Copper TS
- Infopolitie Gast
Tja Impreza is een snelle auto...haal je de punten ook snel binnen!
Volgens de nieuwe richtlijnen is een oveschrijding van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom met 31 km\h of meer een PV.
Als ik me niet vergis, bij staandehouding zelfs invordering RB!
In jouw geval (meer dan 50 km/h)voldoe je zelfs aan de oude richtlijn wat invordering betreft!
Success!
Volgens de nieuwe richtlijnen is een oveschrijding van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom met 31 km\h of meer een PV.
Als ik me niet vergis, bij staandehouding zelfs invordering RB!
In jouw geval (meer dan 50 km/h)voldoe je zelfs aan de oude richtlijn wat invordering betreft!
Success!
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Re: geflitst
Laat ik je een tip geven. Inhalen binnen de bebouwde kom is sterk af te raden, tenzij je bijv. een stilstaande auto met gevarenlichten aan wilt passeren. Inhalen van iemand die 40 km/u rijdt met een acceleratie tot 115 km/u? Was dat nodig denk je?Impreza schreef: ik ben vorige week in luyksgestel geflitst met een snelheid van circa 115 kmh op de teller van de auto,
waar 50 is toegestaan (even inhalen van iemand die veertig reed op dezelfde weg)
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Zeer waarschijnlijk ontvang je een schikking van de OvJ voor een knap bedrag (ca €400,- volgens de nieuwe tarieven).
Je krijgt er ook een brief bij waarin je eventueel een andere bestuurder aan kan wijzen...
Persoonlijk adviseer ik je om de boete gewoon te betalen en het daar heel snel bij te laten.
Aangezien je niet staande bent gehouden en de identiteit van de bestuurder onbekend blijft, levert dit je toch geen strafpunten op, zelfs geen 'aantekening' (strafblad) voor de duur van een jaar...
Je krijgt er ook een brief bij waarin je eventueel een andere bestuurder aan kan wijzen...
Persoonlijk adviseer ik je om de boete gewoon te betalen en het daar heel snel bij te laten.
Aangezien je niet staande bent gehouden en de identiteit van de bestuurder onbekend blijft, levert dit je toch geen strafpunten op, zelfs geen 'aantekening' (strafblad) voor de duur van een jaar...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Is het niet zo dat hij, door het betalen van de boete, schuld erkend en daardoor ook de aantekening etc. op naam krijgt??zijlvaart67 schreef:Aangezien je niet staande bent gehouden en de identiteit van de bestuurder onbekend blijft, levert dit je toch geen strafpunten op, zelfs geen 'aantekening' (strafblad) voor de duur van een jaar...
- rai
- Geslacht:
Nee, weet het zo gauw even niet te vinden, maar het staat ergens omschreven.Onyx schreef:Is het niet zo dat hij, door het betalen van de boete, schuld erkend en daardoor ook de aantekening etc. op naam krijgt??zijlvaart67 schreef:Aangezien je niet staande bent gehouden en de identiteit van de bestuurder onbekend blijft, levert dit je toch geen strafpunten op, zelfs geen 'aantekening' (strafblad) voor de duur van een jaar...
Snelheid en punten kan alleen bij een staande houding, omdat vastgesteld moet worden dat er ook daadwerkelijk een BB'er gereden heeft.
Het simpelweg voldoen van de transactie door de kentekenhouder is niet voldoende, ook al beken je er in principe schuld mee. (te hard rijden dan)
- rai
- Geslacht:
BronVraag
Wat telt mee als punt voor het beginnersrijbewijs?
Antwoord
Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.
De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
- bumperkleven;
- ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op
- autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
- het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
- veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
- het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
-
Impreza TS
- Infopolitie Gast
geflitst
Bedankt voor de reactie's allemaal, ik kom nog even terug op rolands opmerking; hij heeft gelijk dit zal me ook niet snel een tweede keer meer gebeuren, en het was ook zeer zeker niet de slimste zet van me maar geloof me ik heb geleerd!(ik rijd overigens geen impreza turbo hoor). Nog een kleine vraag waneer ik het schikkings voorstel krijg en de brief om te tekenen dat ik de bestuurder was dan zou ik dus in principe geen punt verlies krijgen ofoz?
vriendelijke groet
impreza
vriendelijke groet
impreza
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Roland schreef:Laat ik je een tip geven. Inhalen binnen de bebouwde kom is sterk af te raden, tenzij je bijv. een stilstaande auto met gevarenlichten aan wilt passeren. Inhalen van iemand die 40 km/u rijdt met een acceleratie tot 115 km/u? Was dat nodig denk je?Impreza schreef: ik ben vorige week in luyksgestel geflitst met een snelheid van circa 115 kmh op de teller van de auto,
waar 50 is toegestaan (even inhalen van iemand die veertig reed op dezelfde weg)
LKr bijdehand die roland! Heilig boontje. Achteraf iemand veroordelen is heel makkelijk.
Opmerking van moderator gvdbor
Gasten die lekker anoniem menen hun mening te kunnen spuien doen dat gemiddeld 1 keer, bij de tweede keer krijgen ze een ban. Roland geeft een mening die niks met heilig boontje te maken heeft. Vervolgens is het deze anonieme gast die achteraf daar anoniem een oordeel over meent te hebben-
Guido TS
- Infopolitie Gast
ik vind dat hij gelijk heeft.Anonymous schreef:Roland schreef:Laat ik je een tip geven. Inhalen binnen de bebouwde kom is sterk af te raden, tenzij je bijv. een stilstaande auto met gevarenlichten aan wilt passeren. Inhalen van iemand die 40 km/u rijdt met een acceleratie tot 115 km/u? Was dat nodig denk je?Impreza schreef: ik ben vorige week in luyksgestel geflitst met een snelheid van circa 115 kmh op de teller van de auto,
LKr bijdehand die roland! Heilig boontje. Achteraf iemand veroordelen is heel makkelijk.
Weet zeker dat hij je vooraf ook zou veroordelen voor deze actie