Geflitst, maar dan anders

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Geflitst, maar dan anders

Ongelezen bericht door Maurice930 »

Ik heb het een twee drie niet kunnen vinden in de schatkist, maar hoe zit het nou als je op een rijbaan met meerdere rijstroken rijdt en degene naast je moet worden geflitst. Ik reed op de N3 bij Dordrecht en daar heb je een actieve flitspaal. Ik reed met een leerling ongeveer 70 daar waar je 80 mag. Komt er een auto voorbij rijden met ca. 100 en de fotograaf deed zijn werk. Nu reden wij voor zover ik weet precies in de line of fire. Kan het dan zijn dat het apparaat mij op de foto zet ipv die andere?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Dat kan inderdaad zijn. Echter indien uit een foto niet duidelijk blijkt om wie het gaat, gaat het hele verhaal niet door.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

en er zijn mallen en hulpapplicaties voor de juiste eruit te kiezen.
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

"gvdbor"]Dat kan inderdaad zijn. Echter indien uit een foto niet duidelijk blijkt om wie het gaat, gaat het hele verhaal niet door.
Ok...en STEL nou dat ik de enige ben op die foto -wat me onwaarschijnlijk lijkt- dan ben ik dus gewoon de pisang?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Maurice930 schreef:
"gvdbor"]Dat kan inderdaad zijn. Echter indien uit een foto niet duidelijk blijkt om wie het gaat, gaat het hele verhaal niet door.
Ok...en STEL nou dat ik de enige ben op die foto -wat me onwaarschijnlijk lijkt- dan ben ik dus gewoon de pisang?
beetje vertrouwen hebben
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Maurice930 schreef:
Dat klopt, want wie moet er anders geflitst zijn dan ???

Zoals Walter ook aan gaf, er zijn speciale mallen die ze over de foto kunnen leggen om na te gaan wie er nu daadwerkelijk geflitst is en anders, als het echt onduidelijk is wie het nu was, gaat de foto er tussen uit en is het voordeel schutter.
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Ok, dank.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Met een flitsapparaat kan toch de snelheid gemeten worden?
Alex TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Alex »

Thijs schreef:Met een flitsapparaat kan toch de snelheid gemeten worden?
Het apparaat bevat een detector welke boven een bepaalde drempelsnelheid een foto triggert, maar daarmee weet je nog niet welke van de twee gefotografeerde voertuigen de veroorzaker is.

Maar... als je de sluitertijd van de camera weet, kun je ook uit de eventuele bewegingsonscherpte op de foto berekenen welke van de twee voertuigen de veroorzaker van de opname is.... of dat ze misschien wel beiden te snel reden.
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Ik dacht overigens ook te weten dat steeds meer camera's een rood blokje plaatsen op het punt waar de meting is gedaan.... zodat dus duidelijk op de foto te zien is wie de schuldige was...
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Janssen schreef:Ik dacht overigens ook te weten dat steeds meer camera's een rood blokje plaatsen op het punt waar de meting is gedaan.... zodat dus duidelijk op de foto te zien is wie de schuldige was...
Misschien bij de nieuwe digitale camera's? Bij de oude camera's heb ik het nog niet kunnen waarnemen.
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Nou dacht ik dat een oud model flitspaal 2 plaatjes maakt snel achter elkaar.
1 x zonder flits en 1 x met flits
Zo kan de afgelegde afstand worden bepaald,
En op het 2e plaatje is door de flits ook het kenteken goed te lezen.

Of zit ik er nu naast ?
Maurice930 TS
Infopolitie Gast

Was dat niet alleen met roodlicht?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

dat zijn alleen de roodlicht cameras die 2x flitsen
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Een snelheidscamera meet de snelheid van een passerend voertuig 2 keer. De afwijking tussen die 2 metingen mag niet meer dan een aantal procenten bedragen, anders wordt de meting uberhaupt niet (intern) goedgekeurd...

En pas nadat dit allemaal is gebeurd wordt de definitieve foto gemaakt... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten