Geflitst, maar dan anders
Moderator: Moderatorteam
-
Maurice930 TS
- Infopolitie Gast
Geflitst, maar dan anders
Ik heb het een twee drie niet kunnen vinden in de schatkist, maar hoe zit het nou als je op een rijbaan met meerdere rijstroken rijdt en degene naast je moet worden geflitst. Ik reed op de N3 bij Dordrecht en daar heb je een actieve flitspaal. Ik reed met een leerling ongeveer 70 daar waar je 80 mag. Komt er een auto voorbij rijden met ca. 100 en de fotograaf deed zijn werk. Nu reden wij voor zover ik weet precies in de line of fire. Kan het dan zijn dat het apparaat mij op de foto zet ipv die andere?
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Maurice930 TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Dat klopt, want wie moet er anders geflitst zijn dan ???Maurice930 schreef:Ok...en STEL nou dat ik de enige ben op die foto -wat me onwaarschijnlijk lijkt- dan ben ik dus gewoon de pisang?"gvdbor"]Dat kan inderdaad zijn. Echter indien uit een foto niet duidelijk blijkt om wie het gaat, gaat het hele verhaal niet door.
Zoals Walter ook aan gaf, er zijn speciale mallen die ze over de foto kunnen leggen om na te gaan wie er nu daadwerkelijk geflitst is en anders, als het echt onduidelijk is wie het nu was, gaat de foto er tussen uit en is het voordeel schutter.
-
Alex TS
- Infopolitie Gast
Het apparaat bevat een detector welke boven een bepaalde drempelsnelheid een foto triggert, maar daarmee weet je nog niet welke van de twee gefotografeerde voertuigen de veroorzaker is.Thijs schreef:Met een flitsapparaat kan toch de snelheid gemeten worden?
Maar... als je de sluitertijd van de camera weet, kun je ook uit de eventuele bewegingsonscherpte op de foto berekenen welke van de twee voertuigen de veroorzaker van de opname is.... of dat ze misschien wel beiden te snel reden.
-
Bouwe TS
- Infopolitie Gast
Misschien bij de nieuwe digitale camera's? Bij de oude camera's heb ik het nog niet kunnen waarnemen.Janssen schreef:Ik dacht overigens ook te weten dat steeds meer camera's een rood blokje plaatsen op het punt waar de meting is gedaan.... zodat dus duidelijk op de foto te zien is wie de schuldige was...
-
Peter Kurvers TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Een snelheidscamera meet de snelheid van een passerend voertuig 2 keer. De afwijking tussen die 2 metingen mag niet meer dan een aantal procenten bedragen, anders wordt de meting uberhaupt niet (intern) goedgekeurd...
En pas nadat dit allemaal is gebeurd wordt de definitieve foto gemaakt...
En pas nadat dit allemaal is gebeurd wordt de definitieve foto gemaakt...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'