Gele streep

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ron123 TS
Infopolitie Gast

Gele streep

Ongelezen bericht door Ron123 »

Gisteren heb ik bij het station 't Harde (buiten de bebouwde kom) mijn auto geparkeerd, waar ik meestal parkeer. Op de "parkeerplaats" staan gele doorgetrokken strepen op het wegdek, welke doorgaans alleen in de bebouwde kom worden gebruikt. Gisteren zat er een bon van 50 euro onder mijn ruitenwisser, de omschrijving van de overtreding was als volgt "Als bestuurder het voertuig laten stilstaan langs een doorgetrokken streep". Meestal is er geen andere mogelijkheid om te parkeren. Op de bewuste plek (een stuk weg naar een defensie terein) staat het iedere dag helemaal vol met auto's langs de gele strepen. Dit komt doordat er niet voldoende parkeergelegenheid op de stationparkeerplaats is.
Nou vraag ik me af of die gele streep wel geld als verbod buiten de bebouwde kom. Ik dacht dat het betreffende verbod alleen binnen de bebouwde kom van kracht is. Mijn idee was dat deze gele strepen neergezet waren om het rijgedeelte van de weg aan te geven aangezien er meestal nogal veel auto's staan geparkeerd langs de betreffende weg en soms de doorgang erg smal wordt voor de militaire voertuigen die af en aan rijden naar het defensie terrein aan het eind van de weg.

Mijn vraag is dus; Is een gele streep buiten de bebouwde kom ook geldig als stilstaan verbod? Er parkeren zoveel mensen op die plek. Ik parkeer er ook al maanden en ik heb er nog nooit eerder een bekeuring gehad. Ook staat er NS parkeerplaats bord. Verder staan er geen parkeerverbodsborden e.d.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Een gele doorgetrokken streep geldt als stopverbod. Daar is geen beperking op voor wat betreft binnen of buiten de bebouwde kom. Al het andere is (sorry) overbodige info, immers, het feit dat u er al maanden staat, samen met 300 anderen betekent niet dat u daar mag stilstaan, laat staan, mag parkeren.

Wellicht dat het tekort aan parkeerplaatsen heeft geleid tot een illegaal parkeerstrookje langs de gele streep, en vaak gaat dit goed tot de overlast te groot wordt en dan wordt er een keer opgetreden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Als defensiemedewerker kan ik nog melden dat het heel onhandig is voor onze chauffeurs als u daar parkeert. Een dieplader met daarop een Leopard 2A6 (ruim 55 ton voor de tank alleen) heeft zo zijn gewicht en heeft ook wel wat bewegingsruimte nodig (tank is 3,75 meter breed: oplegger en trekker Tropco hebben een lengte van 20.25 m en breedte van 3.00 m.)

Die gele streep staat er echt niet voor niets!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten