bekeuring navigatiesysteem
Moderator: Moderatorteam
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
prime TS
- Infopolitie Gast
BESLISSING OvJ
Zoals beloofd zou ik ook op dit forum even de beslissing laten weten van
de OvJ met betrekking tot de bekeuring die ik kreeg voor het plaatsen van een navigatie systeem op de voorruit. Deze viel afgelopen zaterdag op de mat, en wat waar het merendeel van de mensen het in ieder geval over eens waren, bevestigd de OvJ nu ook maar weer eens; de bekeuring is onterecht en wordt vernietigd !!!
Omdat er helaas geen uitleg op de beslissing staat vermeld waarom de OvJ hiertoe besloten heeft, is het helaas nu nog niet echt duidelijk hoe of wat, maar in ieder geval kan ik mijn 95 euri in mijn zak houden !!!!
iedereen die mee gedacht heeft over dit akkefietje; thanks van mij !!

de OvJ met betrekking tot de bekeuring die ik kreeg voor het plaatsen van een navigatie systeem op de voorruit. Deze viel afgelopen zaterdag op de mat, en wat waar het merendeel van de mensen het in ieder geval over eens waren, bevestigd de OvJ nu ook maar weer eens; de bekeuring is onterecht en wordt vernietigd !!!
Omdat er helaas geen uitleg op de beslissing staat vermeld waarom de OvJ hiertoe besloten heeft, is het helaas nu nog niet echt duidelijk hoe of wat, maar in ieder geval kan ik mijn 95 euri in mijn zak houden !!!!
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Re: BESLISSING OvJ
Hoi! En het onderwerp duurt nu al 11 pagina's en dik 3300 keer bekeken!prime schreef:Zoals beloofd zou ik ook op dit forum even de beslissing laten weten van
Gelukkig zijn er nog OvJ's die nog nuchter kunnen nadenken.
Hopelijk gaat dit landelijk navolging vinden.
Groeten,
Een brigadier die zich niet gek laat maken door cijfers en die zijn collega's er jammer genoeg steeds vaker op moet wijzen dat verbaliseren alleen zin heeft als het zinnig is.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Persoonlijk ben ik blij voor je... Zakelijk teleurgesteld...
Een uitspraak had namelijk duidelijkheid gegeven die er nu niet is... Nu zullen we immers nooit weten waarom er geseponeerd is (feit op zich, slecht pv, gering belang).
Een uitspraak had namelijk duidelijkheid gegeven die er nu niet is... Nu zullen we immers nooit weten waarom er geseponeerd is (feit op zich, slecht pv, gering belang).
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Dan maar zakelijk een collega opschrijven en een proefprocces uitlokken.zijlvaart67 schreef:Persoonlijk ben ik blij voor je... Zakelijk teleurgesteld...![]()
In ieder geval gefeliciteerd voor Prime. jammer geen motivatie van de OVJ erbij. Misschien nog een briefje aan wagen ??
-
Prime TS
- Infopolitie Gast
Alg.Dagblad
ik ben benaderd door het AD toen dit allemaal gebeurde, en ik heb hen ook geinformeerd dat de zaak nu afgehandeld is. Zij willen er toch nog meer van weten en gaan dan ook contact opnemen met het parket.
hiervoor hebben zij aan mij het parketnummer gevraagd, echter zie ik op die brief van het CJIB nergens een parketnummer... iemand ervaring mee die mij kan vertellen hoe ik aan het parketnummer kom ?
kunnen ze bij het AD misschien uitzoeken hoe het nu echt zit....
hiervoor hebben zij aan mij het parketnummer gevraagd, echter zie ik op die brief van het CJIB nergens een parketnummer... iemand ervaring mee die mij kan vertellen hoe ik aan het parketnummer kom ?
kunnen ze bij het AD misschien uitzoeken hoe het nu echt zit....
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Aangezien het geen strafbaar feit betreft maar een Mulder beschikking moet je het beschikkingsnummer opgeven. Als het goed is moet er ook een registratienummer vermeld staan en dat is het nummer waaronder de zaak bij het beroep bij de OvJ is behandeld.
Veel beschikkingen worden vernietigd omdat op het bonnetje niet duidelijk de omstandigheden waaronder de gedraging is verricht, worden omschreven (de ruimte is vaak erg beperkt) en (door de politie) niet altijd tijdig wordt gereageerd op verzoeken om in te gaan op het verweer van de betrokkene. Dat moet formeel binnen 28 dagen maar niet zelden ontvang ik een dergelijk verzoek in de laatste week van die periode.
De behandeling van (alle) Mulderberoepen is overigens sinds kort overgenomen door het CVOM te Utrecht. Dus we kunnen binnenkort de verzoeken om aanvulling uit Utrecht verwachten en niet meer van het lokale OM.
Ik durf mijn vraagtekens te zetten bij de beslissingen van het CVOM nu de lokale betrokkenheid (en plaatselijke bekendheid) van de beslisser feitelijk niet meer bestaat.
Veel beschikkingen worden vernietigd omdat op het bonnetje niet duidelijk de omstandigheden waaronder de gedraging is verricht, worden omschreven (de ruimte is vaak erg beperkt) en (door de politie) niet altijd tijdig wordt gereageerd op verzoeken om in te gaan op het verweer van de betrokkene. Dat moet formeel binnen 28 dagen maar niet zelden ontvang ik een dergelijk verzoek in de laatste week van die periode.
De behandeling van (alle) Mulderberoepen is overigens sinds kort overgenomen door het CVOM te Utrecht. Dus we kunnen binnenkort de verzoeken om aanvulling uit Utrecht verwachten en niet meer van het lokale OM.
Ik durf mijn vraagtekens te zetten bij de beslissingen van het CVOM nu de lokale betrokkenheid (en plaatselijke bekendheid) van de beslisser feitelijk niet meer bestaat.
Stay safe out there.
-
hannekee TS
- Infopolitie Gast
Re: bekeuring navigatiesysteem
er staat vandaag iets over in het AD of de volkskrant; wordt niet bekeurd; moeite waard om uit te zoeken!!!john bos schreef:2 weken geleden werd ik door een onopvallende surveillance wagen
van politie haaglanden aan de kant gezet. De agenten stapten uit
en melden mij dat zij proces verbaal tegen mij gingen opmaken.
tot zover niets bijzonders.... wat had ik gedaan, vraagt u en ik
mij op dat moment ook, af; te hard gereden ? geen gordel?
dronken? oud vrouwtje geschept? nee, niets van dit alles....
ik kreeg een bekeuring voor het plaatsen van een navigatiesysteem
op mijn voorruit middels een bijgeleverde zuignap.
volgens de agent in kwestie was dit : "de voorruit is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren".
met stomheid geslagen en een bekeuring van € 95,- rijker
kon ik mijn weg vervolgen....
stond de agent in zijn recht om mij hiervoor van de weg te halen en
te bekeuren ?
Hannekee, het bericht in het AD gaat over deze topic. Overigens betekent het feit dat de officier van justitie heeft geseponeerd niet meteen, dat er dus maar op iedere plek van de voorruit allerlei dingen geplakt mogen worden.
Je kunt je denk ik wel voorstellen dat een plasmascherm van 15 inch echt wel een bekeuring op gaat leveren. Hetzelfde geldt voor een standaard navigatiesysteem als deze precies in het gezichtsveld van de bestuurder hangt.
Je kunt je denk ik wel voorstellen dat een plasmascherm van 15 inch echt wel een bekeuring op gaat leveren. Hetzelfde geldt voor een standaard navigatiesysteem als deze precies in het gezichtsveld van de bestuurder hangt.